UNTRR: Modificarea vârstei minime pentru permisul auto la camioane nu se regăsește în Proiectul Codului Rutier

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenția că prevederea privind modificarea de la 21 la 18 ani a vârstei minime pentru obținerea permisului de conducere pentru camioane nu se regăsește în Proiectul Codului Rutier, ci reprezintă numai o aliniere la o directivă europeană.

Redăm integral comunicatul UNTRR”

În data de 12.04.2016, la Senatul României, în Comisia pentru Administrație Publică și Organizarea Teritoriului a fost promovat Proiectul de lege privind Codul Rutier.

Agențiile de presă și unele publicații, preluând surse parlamentare au informat că la propunerea UNTRR, în noul Cod Rutier s-a modificat vârsta minimă pentru obținerea permisului de conducere, Cat. C și CE de la 21 la 18 ani.

UNTRR atrage atenția că această prevedere nu se regăsește în Proiectul Codului Rutier, fiind vorba doar de o aliniere la Directiva 126/2006 care face referire la la vârsta de 18 ani, ca vârstă minimă pentru obținerea cat. C numai pentru anumite tipuri de vehicule.

Astfel art. 71, alin (2) din Proiectul Codului Rutier, transpune art. 4, pct. 6, lit. d) din Directiva 126/2006:

„Vârsta minimă pentru Cat.C este de 18 ani, iar pentru Cat. D de 21 de ani pentru conducerea următoarelor categorii de vehicule

  1. Vehiculele utilizate de pompieri și cele utilizate de forțele de menținere a ordinii publice
  2. Vehiculele supuse unor teste la drum, în scopul reparațiilor sau întreținerilor”.

Se poate observa că nu este vorba de o micșorare reală a vârstei pentru obținerea Cat.C și CE pentru tinerii care doresc să devină șoferi profesioniști, ci numai pentru un număr foarte redus de tineri care pot fi utilizați numai pentru tipuri speciale de autovehicule.

În această situație, UNTRR consideră că Proiectul de lege privind Codul Rutier referitor la scăderea vârstei la 18 ani pentru obținerea Cat. C și CE nu reprezintă o rezolvare a problemei crizei actuale a forței de muncă în transporturile rutiere.

Având în vedere:

Răspunsul Comisiei Europene că vârsta minimă stabilită prin Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea șoferilor profesioniști este de 18 ani, menționând că deși Directiva 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere stabilește vârsta minimă de 21 de ani pentru șoferii profesioniști, totuși aceeași Directivă precizează pentru respectivele categorii de șoferi că vârsta minimă stabilită în această Directivă este „fără a aduce atingere dispozițiilor privind conducerea acestor vehicule din Directiva 2003/59/CE”. De asemenea, tot Directiva 2006/126/EC la Art. 17 și Anexa VII când se referă la Abrogare, specifică clar că abrogă numai articolul 10 alineatul (2) din Directiva 59/2003.

Art. 5, pct. 1- REGULAMENTUL (CE) NR. 561/2006 din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere

Anexa 1 – REGULAMENTUL nr. 403 din 18 martie 2016

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România solicită modificarea art. 71, alin (2) prevăzut în Proiectul Codului Rutier precum și derogarea de vârstă pentru obținerea permisului de conducere la Cat. C și CE de la 21 de ani la 18 ani pentru șoferii care pot conduce vehiculele companiilor de transport rutier de marfă.

Este una din principalele măsuri pentru creșterea reală a numărului șoferilor profesioniști care ar aduce un plus valoare pieței transporturilor.

Industria transporturilor rutiere din România aduce o contribuție în creștere la PIB-ul României, în special datorită exportului de servicii de transport rutier, contribuind la dezvoltarea economică a României.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.