COTAR, UNTRR, ARTRI, APTE 2002, APULUM cer ÎNGHEȚAREA tarifelor RCA

2

rcaPatronatele din transporturile rutiere – COTAR, UNTRR, ARTRI, APTE 2002, APULUM – solicită Guvernului înghețarea primelor RCA la valoriile medii calculate de ASF în luna iunie 2016, tarife care, potrivit conducerii ASF, oferă stabilitate financiară pe piața RCA.

Iată comunicatul remis redacției:

Astfel, la categoria autoutilitare/autocamioane, toate vehiculele cu masa totală maximă autorizată (MTMA) de până la 3,5 tone, indiferent de clasa de bonus – malus, ar urma să plătească o primă de 1.117 lei pe 12 luni, vehiculele între 3,5 tone și 7,5 tone ar urma să achite o primă de 1.966 lei pentru un an, vehiculele între 7,5 tone și 16 tone vor plăti un tarif RCA de 2.207 lei pe an, iar vehiculele cu MTMA peste 16 tone vor putea cumpăra un RCA la un preț de 8.489 lei pentru un an.

La categoria de transport persoane, vehiculele cu până la 18 locuri vor plăti 3.210 lei pentru un an, vehiculele între 18 și 40 locuri vor achita 4.366 lei pentru un an, iar vehiculele peste 40 de locuri vor plăti 3.017 lei pe an.

Solicităm Guvernului înghețarea primelor RCA la valoriile medii prezentate de ASF pentru luna iunie 2016, tarife pe care ASF le consideră că oferă stabilitate financiară și care stau la baza relansării pieței asigurărilor RCA din România, așa cum au declarat reprezentanții Autorității.

Guvernul are la îndemână Legea Concurenței 21/1996, modificată şi completată în 2016, care la art. 4, alin 2 şi 3 prevede că pentru sectoarele economice determinate şi în împrejurări excepţionale, precum situaţii de criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncţionalitate evidentă a pieţei, Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor sau chiar blocarea acestora.

Asemenea măsuri pot fi adoptate prin hotărâre pentru o perioadă de şase luni, care poate fi prelungită succesiv pentru durate de câte cel mult trei luni, cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei hotărâri“, potrivit reprezentanților celor cinci asociații patronale.

Reamintim faptul că COTAR, UNTRR, ARTRI, APTE 2002, APULUM s-au întâlnit pe 19 iulie 2016 și au transmis două solicitări, una către ASF, prin care au solicitat raportul integral realizat de compania de consultanță Milliman și una către prim-ministrul Dacian Cioloș, pentru stabilirea unei întâlniri urgente până săptămâna viitoare pentru a discuta reducerea imediată a tarifelor RCA, în caz contrar fiind necesară coordonarea unor acțiuni de protest la nivel național.

2 COMENTARII

  1. Pot cere orice ! Chestiunea a depasit pragul de cerere si oferta si a trecut in stadiul de actiune -reactiune! Daca toti factorii astia “responsabili” or sa tot ceara cite ceva in loc sa ia masura opririi definitive a parcului intern si/sau extern cu toate consecintele de rigoare inclusiv pentru baietii astia cu creierele cit nuca din Piata Victoriei atunci nu se va intimpla nimic! Va mai amintiti cum i s-a cerut lui Sova sa prezinte Contractul Bechtel si toata chestia s-a finalizat de parca respectivul dosar ,de citeva zeci de mii de pagini ,banuiesc ,ar fi fost scris pe hirtie igienica ,utilizata in folosul diverselor guverne pripasite din 2004-04 incoace prin Palatul vecin cu dinozaurii lui Antipa? Adica ,Vax albina! Respectivele asociatii profesionale si profesioniste (???!!!) pot sa ceara orice! Jumatate din treaba este rezolvata ! Si raminem cu ea! Este ca si cind un sot i-ar cere sotiei sa-i faca un copil! Dar n-ar participa in nici un fel!

    • Sindicate?? Astea sunt capusi nu sindicate…Sindicate sunt in Franta domnilor nu in Ro.Cum este posibil ca intr o tara ex Spania o asigurare obligatorie cu mai multe conditii in favoarea clientului ajunge la 1400eur/an si in Ro poate fi de 3 ori mai mult???Oare ne permitem mai mult ca ei sau avem niste indivizi care se imbogatesc pe spinarea si munca noastra!
      Am ajuns la concluzia ca in tara aceasta institutiile statului sunt hotarate sa distruga tot ce mai este productiv in loc sa ajute.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.