COTAR: Ne-am convins, avem un președinte al ASF absolut iresponsabil!

misu-negritoiu3COTAR a participat la sedinta organizată la Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) în 12 octombrie, unde domnul Misu Negritoiu a prezentat propunerea ca tariful RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone să fie de 9.800 lei/an.

“COTAR respinge categoric propunerea ASF cu privire la cotația de primă în sumă de 7.960 lei a unei polițe RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone și reaminteste tuturor faptul că prima de risc pentru această categorie reprezintă 2011 lei (raport Milliman), iar diferența de 5.949 lei sunt costuri administrative și profitul societăților de asigurare pentru produsul RCA”, se arată în comunicatul remis redacției.

Iată și celelalte precizări din comunicatul COTAR transmis redacției:

“Presedintele ASF, observand nemultumirea manifestata de catre transportatori, a explicat că a luat in considerare alocarea unor costuri de administrare in cuantum de 40% initial, dupa care l-a scazut la 35% pentru produsul de asigurare obligatoriu numit RCA.

Domnul Vasile Stefanescu a intervenit si a amintit ca astfel de costuri de administrare sunt supraevaluate, aflandu-se intr-o totala disproportie cu practica europeana, unde costurile de administrare pentru produsul de asigurare RCA sunt de aproximativ 25%.

Observam, in continuare, acelasi comportament protectionist al domnului Negritoiu atunci cand sunt aduse in discutie interesele financiare ale multinationalelor din asigurari. Dansul lanseaza niste propuneri absolut iresponsabile, pornind de la ideea ca toti consumatorii captivi de polite de asigurari sunt datori sa plateasca niste costuri supradimensionate firmelor de asigurari, costuri care ascund, in realitate, profitul societatilor de asigurari, pentru un produs de asigurare obligatoriu”, a declarat Vasile Stefanescu, presedintele COTAR.

In fata argumentelor aduse de transportatori, domnul Negritoiu a inceput negocierea tarifului RCA, incercand din rasputeri sa mentina o cotatie cat mai ridicata a acestui produs de asigurare obligatoriu, adresand, in final, propunerea de 7.960 lei, pentru autovehicule de peste 16 tone, clasa B0.

Sa agreezi la Guvern in data de 14 Septembrie un tarif de referinta la autovehiculele de peste 16 tone de aproximativ 6.200 lei/an, comunicat atunci de catre Vorniceanu Marius, vicepresedinte ASF, si sa prezinti la o luna distanta un tarif e 7.960lei/an, in care pretinzi ca profitul asiguratorului este de doar 1%, denota faptul ca noi, romanii, suntem considerati doar niste vaci de muls ale multinationalelor.

Reprezentantul COTAR se declara total nemultumit atat de valoarea finala nenegociabila transmisa de catre presedintele ASF, cat si de atitudinea partinitoare a acestuia atunci cand sunt in joc interesele asiguratorilor.

Presedintele ASF, Misu Negritoiu, a negociat un tarif RCA exact ca un precupet din piata Matache, ce doreste sa mentina un pret ridicat la o ceapa degerata, stiind ca nu mai are concurenta la taraba”, a transmis Vasile Stefanescu, presedinte COTAR.

Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania COTAR respinge categoric propunerea ASF cu privire la cotația de primă în sumă de 7.960 lei a unei polițe RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone și reaminteste tuturor faptul că prima de risc pentru această categorie reprezintă 2011 lei (raport Milliman), iar diferența de 5.949 lei sunt costuri administrative și profitul societăților de asigurare pentru produsul RCA

Atunci cand cheltuielile firmelor de asigurari sunt de aproape 3 ori mai mari decat prima de risc, vorbim, fara echivoc, despre imbogatire fara just temei. Industria transportatorilor nu poate sustine astfel de costuri dezechilibrate in raport cu daunele produse, Romania fiind singura tara din Europa in care cheltuielile de administrare ale firmelor de asigurari sunt triple in raport cu prima de risc si – culmea! -, arbitrul pietei sustine o asemenea enormitate!”, a conchis Stefanescu.

COTAR va participa si in cursul zilei de astazi la dezbaterile organizate la ASF si pentru celelalte categorii de autovehicule destinate transportului, cum sunt cele de transport persoane, precum si cele folosite in regim de taxi.

Dupa incheierea sedintei de astazi, COTAR va prezenta rezultatele acestor analize si dezbateri intr-un viitor comunicat de presa, precum si masurile pe care urmeaza sa le puna in aplicare”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.