Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) va face vineri recepția lucrărilor de construire a Lotului 1 de 7,292 km ai Centurii municipiului Brașov și va deschide circulația.
Acest lot face legătura între DN1 și DN11 și are 3 poduri, 2 pasaje și 10 podețe, precum și 2 intersecții și un nod rutier.
“Comisia de Recepție va inspecta lucrările executate și elementele de siguranță a circulației, în vederea emiterii Procesului Verbal de Recepție la Terminarea Lucrărilor și darea în exploatare a sectorului de drum, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Înainte de recepționarea lucrărilor, s-a întocmit Raportul de Audit de Siguranță Rutieră pentru stadiul III de audit, avizat de ARR”, precizează CNAIR, în comunicatul remis redacției.
Antreprenorul este Asocierea CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE – ALEANDRI S.P.A. – SMART BUILDING PROJECT S.R.L. (fosta SHELTER CONSTRUCT S.R.L.) – PASQUALE ALO’ S.R.L.
Licitație din 2011
Licitația a fost lansată în 3 iunie 2011 pentru Lotul 1: Tronson I, DN1 – DN11 și Lotul 2: Tronson III, DN13 – DN1.
“Soseaua de centura, in lungime de 13,63 km, va fi realizata in regim de drum national cu 4 benzi, iar valoarea contractului este estimata la 256.341.242 lei, fara TVA. Astfel, contractul pentru Lotul 1: Tronson I DN1 – DN11, cu o lungime de 7,292 km, are o valoare estimata de 147.750.986 lei, fara TVA. Cel pentru Lotul 2: Tronson III DN13 – DN1 (6,34 km) este de 108.590.255 lei, fara TVA”, anunța CNADNR (în prezent CNAIR) la acea vreme.
Executia lucrărilor pentru fiecare lot era prevăzută a se realiza în 12 luni, cu perioadă de garantie 24 luni. Finanțarea urma să fie asigurată prin FEDR (85%) si de la bugetul de stat (15%).
În 29 iulie 2011 depuseseră oferte 6 firme si asocieri (in total 11 constructori) pentru primul tronson si 12 firme si asocieri (in total 17 constructori) pentru cel de-al doilea.
În paralel, în septembrie 2011 depuseseră oferte 8 consultanți pentru supervizarea lucrărilor de construire.
Primul constructor, în faliment
Contractul pentru ambele sectoare (Lotul 1 Tronson I și Lotul 2 Tronson III) au fost semnate inițial cu Alpine Bau GmbH, în 12 martie 2012. Însă lucrarea nu a fost gata în 12 luni, cum prevedea contractul. După 1 an și 4 luni, compania a intrat în insolvență în 10 iulie 2013 (urmată de faliment), ccea ce a dus la rezilierea contractului.
“Stadiul fizic al lucrărilor la momentul rezilierii contractului era de 56%”, preciza CNADNR la acea dată.
Alt contract, în 2013
Contractul pentru Lotul 1 a fost atribuit la începutul anului 2014 firmei VECTRA SERVICE S.R.L, pentru 97.587.883,61 lei (fără TVA), iar consultanţa a fost asigurată de firma EGIS ROMANIA S.A.
CNADNR arăta că a transmis noului constructor „notificări în vederea cuantificării sumelor reprezentând penalităţile datorate de către Antreprenor”, iar acesta a calculat până în prezent datorii de aproape 40.000 de lei pe care le va imputa companiei Alpine Bau.
„Până la data de 03.12.2013, suma datorată de Alpine Bau GmbH se ridică la valoarea de 33.816,30 lei, reprezentând dobânda pentru nerecuperarea avansului acordat. La această sumă se va adăuga valoarea lucrărilor de remediere ce vor fi determinate de expertiza tehnică ce se va realiza la reluarea lucrărilor de către noul antreprenor şi vor fi recuperate din Garanţia de Bună Execuţie a Antreprenorului Alpine, în conformitate cu prevederile contractuale”.
Însă de atunci au trecut 2 ani până ca Lotul 1, de 7,3 km, să fie finalizat – și mâine dat în circulație.
Lotul 2, Tronson III, de 6,3 km, gata din decembrie 2013
Tot Vectra Service SRL a construit Lotul 2 Tronson III, de 6,3 km, dar lucrările au fost gata mult mai devreme, în 4 decembrie 2013.
Traseul se desprinde din centura existentă care face legătura între DN11 şi DN13 (Tronsonul II), printr-un pasaj superior ce traversează DN 13 (legătura între varianta de ocolire şi DN 13 se realizează prin intermediul unui nod rutier).
Au fost construite 5 lucrări de artă:
- un pasaj de 116,00 m, la km 0+423;
- un pod de 26,60 m, la km 2+044;
- un pasaj de 105,27 m, la km 3+282;
- un pasaj de 85,60 m, la km 4+432;
- un pasaj cu 3 deschideri de câte 40,40 m şi o lungime totala de 132,40 m, la km 5+805.
Pentru asigurarea legăturii cu reţeaua stradală a municipiului Braşov, la km 1+795 (intersecţie cu str. Plugarilor), a fost amenajată o intersecţie la nivel tip giraţie.
Contractul pentru Tronsonul II, din iulie 2014
UPDATE 16 decembrie 2016: Circulația a fost deschisă pe 4 benzi și pe ultimii aproape 5 km aflați în lucru.
În 16 decembrie 2013 a fost lansată de CNADNR licitația pentru Tronsonul II, de 4,9 km, de legătură între DN 11 – DN 13. “Proiectul are o valoare estimată între 118,2 milioane lei (26,5 milioane euro) şi 128,8 milioane lei (28,9 milioane euro), fără TVA, iar suma de 10,55 milioane lei este prevăzută pentru achiziţia ulterioară de servicii şi lucrări similare”, se arăta în anunţul de participare al CNADNR.
Atribuirea contractului s-a făcut în 10 iulie 2014 asocierii Viarom Construct – Beta-Cops – Maxidesig.
Magda SEVERIN
Foto: CNADNR
Punctul ala cu reducerea timpului de traversare(sau ocolire?) a Brasovului este absolut mortal. cu ce-au masurat timpul , cu o clepsidra ingitul careia se intepenise vreun bolovan?