Cei 3 km de conectare a Autostrăzii A3 (București – Ploiești) cu Capitala, în zona Petricani, vor fi dați în folosință pe 20 decembrie, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Bușe.
Alți 15 km de autostradă din Lotul 2 Lugoj-Deva se vor deschide în 15 decembrie, astfel că numărul kilometrilor care vor fi dați în folosință în acest an va fi de 18.
“Pe 15 decembrie vor fi dați în folosință 15 kilometri de autostradă pe lotul 2 Lugoj-Deva și o să mai fie 3 kilometri la A3. Acest lot nu este important pentru ieșirea pe autostradă, ci este important pentru Petricani. După cum știți, eu chiar am lucrat în zonă, la Renault, și toată lumea din Doamna Ghica vine pe Petricani. Este aglomerație foarte mare, mai trece și trenul câteodată și se blochează de multe ori. Dacă deschidem acest tronson putem oferi o altă alternativă în cazul în care se produce un accident sau un blocaj oamenii să poată ajunge în nordul orașului pe acea variantă folosind șoseaua de centură. Este programată (deschiderea n.r.) pe 20 de decembrie”, a precizat Sorin Bușe.
Ministrul Transporturilor a participat sâmbătă la un eveniment organizat de Metrorex la Dispeceratul Central, pentru a marca 37 de ani de la punerea în exploatare a metroului.
Contract semnat în urmă cu 1 an
CNADNR a semnat cu Asocierea AKTOR SA – EURO CONSTRUCT TRADING ’98 SRL în 19 decembrie 2015, la două luni de la atribuire, contractul pentru proiectarea în 4 luni şi construirea în 18 luni a ultimilor 3,3 km din autostrada Bucureşti-Ploieşti şi a nodurilor de circulaţie de pe Centura București (km 6+500) și de la Moara Vlăsiei (km 19+500).
Valoarea contractului este de 129.180.727,51 lei, fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din Bugetul de Stat.
Există şi o firmă care va superviza lucrările: Consitrans SRL, contra sumei de 1,74 milioane lei, fără TVA.
„Acest sector de autostradă, după punerea lui în funcțiune, va permite desfășurarea circulației pe autostradă de la strada Petricani și până la Ploiești, având învedere că, la acest moment, circulația se desfășoară între intersecția cu Centura București (km 7+400) și până la Ploiești, între km 3+325 și km 7+400 lucrările fiind finalizate, dar neputându-se deschide traficului datorită lipsei unei racordări cu rețeaua existentă de drumuri”, precizează CNADNR.
Traseul autostrăzii începe din Strada Petricani în prelungirea Străzii Fabrica de Glucoza. După ieșirea din București, traseul sectorului de autostradă București – Moara Vlăsiei este amplasat pe teritoriul administrativ al orașului Voluntari, iar continuarea traseului se racordează la sectorul de autostradă deja construit.
10 ani de şantier
După 5 ani de tărăgănare a lucrărilor și 10 acte adiționale, Autostrada București – Ploiești a fost deschisă circulației în vara lui 2012.
Era nefinalizată, astfel că timp de aproape un an s-a circulat cu limită de viteză 100 km/h. În plus, drumurile de acces nu sunt gata nici astăzi iar benzinăriile lipsesc.
Lucrările la autostradă au fost împărţite în două sectoare: Bucureşti-Moara Vlăsiei, executate de consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construite de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Spre deosebire de români, italienii s-au mișcat greu iar de cei 6,5 km de la conectarea cu Bucureștiul s-au apucat abia după ce autostrada fusese dată circulației. În 3 ani nu au reușit să construiască decât 3,2 km, și aceia 98%.
CNADNR a lansat anul acesta în 19 mai a.c. o licitaţie pentru restul de 3,3 km şi nodurile rutiere de pe Centura Bucureşti şi de la Moara Vlăsiei iar 5 luni mai târziu a fost anunţat câştigătorul. În ritmul obişnuit, CNADNR a semnat contractul după încă două luni. Proiectul tehnic trebuie finalizat în aprilie 2016 iar lucrările, la sfârşitul lui 2017, astfel că abia în 2018, la 10 ani de la începerea şantierului, autostrada Bucureşti-Ploieşti va fi completă.
Magda SEVERIN
Adevarul este ca daca nu traiesti mult Autostrada asta va fi inceputa cind te nasti si terminata cind mori!