Raport DHL asupra comerțului electronic internațional

DHL_InfographicV4Un raport DHL relevă că una din cele mai rapide oportunități de creştere în comerţul cu amănuntul este comerțul electronic internațional. 

DHL Express, liderul mondial în servicii de curierat expres internaţionale anunţă publicarea unui studiu care subliniază oportunitățile de creştere semnificativă pe care le au retailerii şi producătorii care își vând online, la nivel internaţional, produsele lor.

Raportul – care se numeşte The 21st Century Spice Trade: A Guide to the Cross-Border E-Commerce Opportunity – analizează în detaliu pieţele şi produsele cu cel mai mare potenţial de creştere, motivațiile şi preferinţele clienților care fac achiziții internaționale online şi factorii de succes pentru comercianții care vând cu amănuntul online şi care doresc să se extindă în străinătate.

Studiul se concentrează, în special, pe oportunitățille pe care le au cei care oferă produse şi servicii premium, de o valoare mai mare, şi care reprezintă un procent semnificativ mai mare din totalul comenzilor online internaţionale.

Comerţul online în afara graniţelor, arată raportul, oferă oportunități de creştere importante care, în marea majoritate a cazurilor, nu sunt disponibile şi în alte piețe de retail: volumele vânzărilor cu amănuntul la nivel internațional se preconizează că vor creşte cu o rată medie anuală de 25%, între 2015 și 2020 (de la 300 miliarde de dolari la 900 de miliarde) – adică de două ori mai repede, comparativ cu ritmul de creștere al comerțului electronic intern.

Totodată, retailerii online îşi vor creşte vânzările cu 10-15%, în medie, doar prin extinderea portofoiului lor de produse şi către clienți internaționali, ofertând şi în afara graniţelor. De o creştere şi mai mare beneficiază cei care includ servicii premium: comercianții cu amănuntul şi producătorii care au inclus o opțiune de transport rapid în platformele lor online au crescut de 1,6 ori mai rapid, în medie, faţă de alți jucători.

“Transportul internațional este mult, mult mai ușor decât cred mulți dintre comercianții cu amănuntul, iar noi vedem în fiecare zi impactul pozitiv pe care îl poate avea asupra creșterii afacerilor clienților noștri”, a declarat Ken Allen, CEO-ul, DHL Express.

“De asemenea, observăm că practic fiecare categorie de produse are potențial de a se transforma în premium, atât prin dezvoltarea unor ediții de lux, de o calitate superioară, cât și prin oferirea unor servicii net superioare din punct de vedere calitativ, pentru a satisface cerințele clienților mai puțin sensibili la preţ. Oportunităţile “go global” şi “go premium” există pentru mulți retaileri de pe toate piețele. Rețeaua noastră globală pentru servicii în timp definit de la ușă la ușă este poziționată perfect pentru a sprijini orice retailer care urmăreşte dezvoltarea unei oferte de servicii premium sau care se află pur şi simplu în căutarea unei modalităti de a ajunge pe noi piețe de pe alte continente în mod direct, fără a-şi investi resursele în depozitare sau distribuție.”

Raportul are la bază o cercetare de piaţă şi realizarea unor interviuri de către o firmă de consultanță de management, lider la nivel global, precum și peste 1800 de răspunsuri primite ca urmare a unui sondaj realizat în rândul retailerilor și producătorilor din șase țări. Raportul aduce noutăţi legate de evoluţia comerţului electronic, unde atât cererea cât şi oferta devin mai sofisticate.

Producătorii beneficiază tot mai mult de avantajele comerțului elecronic pentru a trece la modele directe de vânzare cu amănuntul – ocolind “intermediarii” şi oferind produsele online direct clientului final – şi, astfel, aceştia se aşteaptă să crească cu 30% mai repede utilizând comerţul online internaţional decât alte grupuri de retaileri.

Clienții de pe majoritatea piețelor au, de asemenea, din ce în ce mai mult discernământ, pretențiile lor fiind legate de disponibilitatea produsului și încredere, precum și oferte atractive, ca factori decizivi când vine vorba de alegerea unui retailer online internaţional.

Principalele provocări evidențiate de către consumatori pentru achizițiile în afara graniţelor sunt legate de logistică, încredere, preț şi experiența clienților.

În același timp, retailerii pot urma relativ ușor o serie de pași pentru a identifica, cultiva și a răspunde cerințelor din străinatate. Raportul a remarcat faptul că tendințele din e-commerce au dat naștere unui nou eco-sistem de ofertare și de solutii non-standard (cum ar fi furnizorii de programe pentru plățile online, care trebuie integrate în website-ul retialierilor online), care îi ajută pe acești comercianți să-și adapteze oferta la lumea digitală și să tranzacționeze cu clienții de pe piețele externe.

Partenerii logistici globali pot oferi sprijin în identificarea celei mai bune soluții când vine vorba de depozitare centralizată și locală, în timp ce opțiunile de livrare rapide, sigure și flexibile pot reprezenta un instrument important în transformarea unui interes speculativ în loializarea clienților pe termen lung.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.