Shanghai vine cu provocări unice pentru pneuri, care au dus în trecut la curse strânse precum și la depășiri multiple în trecut. Dar vremea nu poate fi niciodată prezisă aici, trecând de la soare strălucitor la ploaie torențială: uneori chiar în același weekend.
Aceasta va avea un efect important asupra comportamentului pneurilor și strategiei, precum și faptul că o degradare mai redusă pentru acest sezon va duce teoretic la mai puține opriri la boxe.
Anul trecut, câștigătorul a oprit de două ori pe parcursul cursei de 56 de tururi, deși cei mai mulți piloți au oprit de trei ori.
CELE TREI COMPOZIȚII NOMINALIZATE:
Roșu Supersoft Galben Soft Alb Medium
CIRCUITUL DIN PUNCTUL DE VEDERE AL PNEURILOR:
- Pista se dovedește de fiecare dată „verde” și alunecoasă pe parcursul primelor sesiuni ale weekendului.
- Există un număr aproape egal de viraje și linii drepte pe pista inaugurată în 2004.
- Virajele care solicita cel mai mult pneurile sunt Virajul 1 (un viraj lung de dreapta) și Virajul 13.
- Cel mai solicitat este pneul față-stânga.
- Liniile drepte lungi pot face ca pneurile să se răcească și provoacă apariția efectului de graining.
- Liniile drepte oferă de asemenea șanse pentru depășiri, astfel că echipele ar putea opta pentru cele mai rapide strategii.
- Pirelli va furniza pneuri de ploaie într-o compoziție diferită ce oferă performanțe mai bune pe circuite mai puțin severe cu asphalt neted.
MARIO ISOLA – HEAD OF CAR RACING: „Aducem o selecție medie de compoziții, dar ne așteptăm ca echipele să utilizeze în special soft și supersoft, în funcție, desigur de vremea imprevizibilă: în special și pentru că alocarea prevede doar două seturi de pneuri medium. În trecut, a apărut fenomenul de fărâmițare în China datorită liniilor drepte lungi urmate de virajele strânse, dar am văzut la testele din Barcelona că fărâmițarea este în general redusă anul acesta, astfel că ar fi foarte bine dacă acest lucru se va confirma aici. În caz de ploaie și posibile condiții de temperatură mai scăzută, am pregătit pneuri de ploaie într-o compoziție diferită, cu scopul de a oferi piloților mai multă aderență”.
CE ESTE NOU?
- Pirelli colecteazăd déjà date pentru gama de pneuri prototip pentru 2018, astfel China va oferi informații utile în privința definirii specificațiilo
- Există o singură serie non-F1 de suport pentru Grand Prix-ul Chinei, ceea ce înseamnă că pe pistă nu se va așeza prea multă gumă pe parcursul unui weekend.
- Pentru primele cinci curse echipele vor avea câte șapte seturi din cea mai soft compoziție, patru seturi din compoziția medie și două din cea mai dură compoziție.
PRESIUNEA MINIMĂ RECOMANDATĂ ÎN PNEURI LA SHANGHAI (SLICK-uri):
21 psi (față) – 20.5 psi (spate)
PNEURILE NOMINALIZATE ÎN ACEST SEZON: