Portbagajul, mai important ca RCA

Vasile Ștefănescu

Confederația Operatorilor de Transport Autorizați din România (COTAR) acuză Guvernul că nu consideră urgentă adoptarea OUG pentru a stopa scumpirea excesivă a polițelor RCA, dar s-a grăbit să rezolve problema spațiului din portbagajele taximetriștilor de la Aeroportul Otopeni.

COTAR precizează că a transmis o informare premierului Dacian Cioloș, „pentru a-i prezenta situația hilară, legată de Ordonanța de Urgență promovată de Ministerul Transporturilor privind modificarea articolului privind capacitatea porbagajului unui taximetru, prevăzut în Legea 38/2003, însă nu s-a ținut cont nici de această inițiativă”.

„Potrivit acestei noi ordonanțe, articolul care prevedea cerințele privind volumul portbagajului taxiurilor care ajung la aeroport s-a abrogat, la solicitarea Confederației COTAR, însă nu aceasta era prioritatea. Nu înțelegem de ce Executivul s-a grăbit să dea OUG pentru reglementarea volumului portbagajului taximetrelor care ajung la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din București, în loc de Ordonanța de Urgență pe care o așteptăm de trei săptămâni, pentru Legea pentru scăderea valorii polițelor RCA”, reclamă Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Necesitățile transportatorilor – ignorate

Patronatele din Transporturi au purtat negocieri cu Autoritatea pentru Supravegherea Financiară (ASF) și cu Guvernul României, începând din 17 decembrie 2015, și au cerut în repetate rânduri o lege prin care să fie stopată scumpirea poliței de asigurări obligatorii RCA. Proiectul de modificare a legii RCA a plecat de la ASF către Ministerul Finanțelor la începutul lunii aprilie, pentru ca Executivul să emită ordonanță de urgență cu acest proiect agreat de către toți partenerii: transportatori, reprezentanți ai ASF și ai Ministerului Finanțelor Publice.

„Am cerut public acest lucru și am crezut că se va rezolva, pentru că fiecare zi care trece înseamnă bani mulți pe care noi îi plătim în plus firmelor de asigurări. De asemenea, noi am cerut în Comisia de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor, domnului Secretar de Stat Marius Humelnicu, cu o zi înainte de votarea OUG privind spațiul din portbagajele taxiurilor, introducerea unui articol în Ordonanța de Urgență care ar trebui să reglementeze mai bine intervenția Poliției în activitatea neautorizată, dar se pare ca nu a fost o urgență pentru ei. Acest articol a fost solicitat și de Ministerul de Interne, și de patronatele din Transporturi. Deși era foarte important, pentru a stopa transporturile ilegale, a fost ignorat și acest articol, la fel ca ordonanța pentru RCA, considerându-se mult mai urgentă problema volumului portbagajului taximetrelor care ajung la Aeroportul «Henri Coandă», susține Ștefănescu.

Președintele COTAR a amintit că articolul referitor la volumul portbagajului taximetrelor care ajung pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă” a fost introdus în Legea 38/2003 în anul 2010, când unele firme au pierdut licitațiile cu aeroportul, însă nu s-a aplicat până în 2015.

„Acest articol trebuia să fie scos din lege, pentru că a fost introdus atunci când un consilier al Comisiei de Industrii și servicii și câțiva deputați au avut interesul să facă această modificare, în favoarea «unor interesați» care pierduseră licitația de acces pe aeroport în anul 2010”, mai explică Vasile Ștefănescu. „Așteptăm, domnule Prim-Ministru, ca, pentru proiectul de modificare a Legii RCA, să dați o Oronanță de Urgență care, din păcate, este cu adevărat urgentă!”, conchide liderul COTAR.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.