Proiect OUG de modificare a Legii taximetriei (document)

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică mult-așteptatul proiect de Ordonanță de urgență privind modificarea Legii taximetriei (Legea nr. 38/2003) astfel încât șoferii care transportă ilegal persoane, contra cost, să poată fi sancționați – lucru care astăzi nu este posibil deoarece trebuie demonstrat ”caracterul repetat al faptei”.

Astfel, reprezentanții MT propun următoarea modificare:

Articol unic. – Litera h) de la punctul 3 al articolului 55 din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 45 din 28 ianuarie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:

ʺh) aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3).ʺ

Propunerea Ministerului Transporturilor nu stabilește sancțiuni suplimentare, în Legea 38 fiind prevăzut faptul că transportul de persoane contra cost, fără autorizație, se sancționează cu amendă de la 1.000 de lei la 5.000 lei.

În nota de fundamentare, Ministerului Transporturilor precizează că, în prezent, Legea nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere nu prevede o sancțiune clară pentru cei care desfășoară activitate de transport în regim de taxi fără autorizaţie taxi valabilă, “aspect care creează posibilitatea derulării unor activități de transport ilicit”.

“Astfel, s-a constatat dificultatea aplicării de către organele de control a uneia din sancțiunile prevăzute de Legea nr.38/2003, ca urmare a imposibilității demonstrării caracterului repetat al faptei prin care se efectuează transport fără a se deține autorizație taxi valabilă. Prin urmare, această situația existentă crează premisele desfășurării activităților de transport neautorizat, fără posibilitatea combaterii prin aplicarea sancțiunii corespunzătoare”, argumentează autorii proiectului.

Prin modificarea propusă se determină claritatea sancțiunii prevăzute în textul Legii nr. 38/2003, astfel încât se crează posibilitatea sancționării respectiv a combaterii activităților ilicite de transport fără a se deține autorizație taxi valabilă.

Aplicarea sancțiunii se va putea face direct de către organele de control, fără a mai exista obligativitatea constatării în prealabil a caracterului repetat al faptei.

Confederația Operatorilor de Transport Autorizați din România (COTAR) a solicitat de mai mulți ani modificarea Legii taximetriei, acuzând că prevederea privind ”caracterul repetat al faptei” a fost în mod deliberat introdusă în forma inițială a legii, pentru a zădărnici aplicarea acesteia.

Noua prevedere nu mai face referire la caracterul repetat, ci doar spune că sancțiunea amendă cu valoare cuprinsă între 1.000 lei și 5.000 lei este ”aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 (articol care impune existența autorizației taxi – n.red.)ʺ.

Totodată, președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, a cerut insistent ca șoferii UBER să fie obligați să se autorizeze, iar pentru aceasta taximetriștii și operatorii de transport membri ai COTAR au protestat în fața Guvernului, în 26 aprilie.

Reprezentanții Guvernului au promis atunci că în 30 de zile vor aproba modificarea Legii taximetriei – și iată că se apropie termenul scadent.

Download

Download

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.