Pentru primul său centru logistic din Vestul țării, Lidl a ales Lugojul. Respectând cele mai moderne standarde, centrul logistic reprezintă o investiție de peste 20 de milioane de euro.
Dotările și design-ul acestui depozit sunt impresionante, însă, înainte de a le prezenta, merită să cugetăm puțin la câteva realități autohtone.
O dată cu această investiție, Lugojul intră pe harta orașelor semnificative pentru logistica românească. Cum a fost posibil acest lucru? De ce Lidl ar alege un oraș ca Lugoj, și nu Arad sau Timișoara, de exemplu? Răspunsul este banal și demonstrează încă o dată miza infrastructurii.
„Construirea centrului logistic din Lugoj a venit ca o evoluție firească, datorată ritmului rapid de dezvoltare a rețelei Lidl. Un factor important în alegerea terenului a fost proximitatea față de autostrăzile A1 și A6, lucru care ne permite optimizarea traseelor autovehiculelor de transport și, implicit, ne ajută să reducem impactul asupra mediului,” a declarat Claudiu Riza, Director de Expansiune în cadrul Lidl România.
Sigur, în afara autostrăzii, putem puncta și alte elemente care au contribuit la decizia Lidl. Printre acestea, putem aminti lipsa unor investiții majore în Lugoj, până în prezent, ceea ce asigură o mai mică presiune asupra pieței muncii, apropierea depozitului față de oraș și faptul că autoritățile locale asigură extinderea transportului public de călători până la centrul logistic.
România se dezvoltă și asemenea investiții creează multă încredere pentru viitor.
De altfel, Christina Lang, Director Sediu Regional Lugoj, Lidl România, face parte dintre românii care au muncit mulți ani în Germania, iar, o,dată cu realizarea acestei investiții, a decis să revină în România – asta spune ceva!
Ultimele standarde
Primul lucru care te frapează la noul centru logistic este dimensiunea. Depozitul are o capacitate de 22.500 paleți, adică marfa transportată de aproximativ 680 de camioane.
Zilnic, există intrări de marfă de 2.000 de paleți în acest depozit, care este al patrulea deținut de Lidl în România și va asigura distribuția produselor în aproximativ 45 de magazine din zona de Sud-Vest a țării.
Realizat în colaborare cu firma românească Bog’Art, proiectul are o suprafață construită de peste 45.000 mp și o arie a terenului de 160.000 mp.
Este cel mai modern depozit Lidl, din punctul de vedere al tehnologiilor folosite în construcție, dar și al instrumentelor de operare oferite angajaților.
Nu au fost uitați nici șoferii camioanelor care încarcă sau descarcă marfă la acest depozit. Astfel, investiția include sală de așteptare, în zona de expediție a mărfii, dotată cu automate de cafea și sandwich-uri și, de asemenea, există băi și dușuri.
Pentru construcția centrului logistic, au fost folosite soluții și tehnologii moderne, care asigură standarde înalte de eficiență energetică. Pe lângă betonul concasat, provenit din demolări, în realizarea depozitului s-au folosit atât materiale reciclate, cât și materiale reciclabile. În plus față de procesul de construcție orientat spre sustenabilitate, clădirea în sine se remarcă prin consumul scăzut de energie necesară funcționării, emisii și amprentă de CO2 reduse și, implicit, printr-un impact mult diminuat asupra mediului înconjurător.
„Ne-am dorit să facem parte din acest proiect, pentru că a fost o provocare în ceea ce privește soluțiile de construcție, termenul de execuție și tehnologiile noi. Pe lângă materialele folosite în timpul construcției depozitului, am implementat proceduri de protecție a mediului, reducând cantitatea de deșeuri generate pe șantier cu 75%. Totodată, sistemul de încălzire a clădirii a fost proiectat astfel încât să diminueze cu 50% consumul de energie, prin reutilizarea căldurii recuperate de la instalația frigorifică,” a declarat Sorin Greu, Directorul General al companiei de construcții Bog’Art.
Peste 200 de angajați
Deschiderea centrului logistic din Lugoj a dus la crearea a peste 200 de locuri de muncă și atrage noi oportunități pentru dezvoltarea unor servicii adiacente oferite în zonă. Din dorința de a le oferi angajaților confortul necesar și un mediu de lucru optim, în incinta centrului logistic au fost construite o cantină, săli pentru întâlniri, vestiare, și, nu în ultimul rând, un teren de fotbal.
„Depozitul va facilita fluxul de aprovizionare a magazinelor din zona de Sud-Vest. Aici se vor desfășura toate procesele care ne permit să asigurăm calitatea produselor și livrarea lor la timp în magazine. Echipa de aici, de la Lugoj, este pregătită să ofere cele mai bune servicii. Suntem gata să facem față oricăror provocări, datorită faptului că fiecare angajat a beneficiat de o perioadă de școlarizare într-unul dintre celelalte trei centre logistice Lidl, din Chiajna, Nedelea sau Iernut”, a declarat Christina Lang, Director Sediu Regional Lugoj, Lidl România.
Activând centre în 27 de țări din Europa, cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial. Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, cu peste 140 de centre logistice, care asigură aprovizionarea pentru aproximativ 10.000 de magazine.
Christina Lang, Director Sediu Regional Lugoj, Lidl România: „Depozitul este construit după cel mai nou standard Lidl. Am ales Lugoj, pentru amplasarea centrului logistic, pentru că ne dorim o expansiune pe partea de Vest – avem 46 de magazine și vrem să continuăm dezvoltarea. Suntem legați de autostradă și, astfel, putem ajunge mai rapid la magazinele noastre.”
Claudiu Riza, Director de Expansiune în cadrul Lidl România: „În 2015, valoarea exporturilor a fost de 26 de milioane euro, majoritatea produselor fiind articole de bază, mezeluri, panificație, ulei de floarea soarelui, bere și băuturi alcoolice.”
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro