Cea mai recentă linie de business lansată de Marvi Logistic este comerțul online și, astfel, compania începe să transporte propria marfă, anticipând un potențial nou pas viitor – distribuția națională.
Compania vâlceană reușește an de an să înregistreze creșteri spectaculoase, îmbinând diferitele activități dezvoltate într-un model original, cu o structură funcțională, ce asigură o eficiență remarcabilă.
Cum a fost posibil să mențină acest ritm susținut de dezvoltare? Nu putem avea pretenția de a oferi un răspuns exhaustiv la această întrebare, însă sunt câteva aspecte care merită să fie menționate.
Comunicare și inovație
Cultul pentru lucruri noi, tehnologie modernă și instrumente performante au caracterizat fiecare achiziție a companiei. Este remarcabilă deschiderea manifestată de angajații firmei pentru perfecționare, pentru a învăța lucruri noi sau a utiliza noi instrumente, mai performante. Însă, poate cel mai important aspect este legat de comunicarea deschisă, atât în interiorul companiei, cât și în exterior, cu clienții și furnizorii.
Marvi Logistic este o companie de transport, având o flotă de 15 camioane noi, cu o vechime maximă de trei ani. În același timp, însă, a dezvoltat tot mai mult activitatea de expediție, având numeroși subcontractori transportatori. Practic, compania ține în mișcare o flotă stabilă de aproximativ 80 de camioane (în creștere cu 25% față de anul trecut), ce realizează transport intracomunitar, exclusiv pentru clienții Marvi Logistic. Iar aici discutăm de clienți direcți.
Modelul dezvoltat de Marvi Logistic a avut permanent în vedere principiile unui parteneriat, în care fiecare dintre părți trebuie să câștige. Clienții au fost convinși prin flexibilitate și consecvență, iar subcontractorii printr-o activitate care să asigure mulți km și câștiguri bune.
Majoritatea clienților sunt firme italiene, iar Marvi Logistic a devenit un specialist pe ruta Italia – Marea Britanie, acest lucru asigurând curse lungi și, implicit, un număr mare de km parcurși în fiecare lună.
„Suntem la fel de atenți cu flota subconstractorilor, ca și în cazul camioanelor proprii. În ceea ce priveşte flota, nu plănuim o extindere în viitorul apropiat. Dorim să ne respectăm filosofia şi să înlocuim camioanele, cu unele noi, la fiecare 4 ani. În plus, preferăm să nu creștem numărul camioanelor deţinute şi să le băgăm «slugi» la case de expediții din Vest. Pentru noi, a face comunitate nu înseamnă doar nişte dispeceri care împart adrese şoferilor. Chiar dacă şi noi suntem o casă de expediţii pentru cei pe care i-am subcontractat, avem grijă ca aceştia să fie plătiţi cel puţin la nivelul la care ar fi plătiţi dacă şi-ar trimite flota către cei din Vest“, a precizat Marius Catrinoiu, director general Marvi Logistic.
Rezultatele sunt impresionante, însă acest lucru este posibil doar prin menținerea ritmului…
„Este o mare satisfacție atunci când reușești să facturezi pe un camion 17-18-20.000 de euro pe lună, în perioadele bune. Pentru a reuşi acest lucru camioanele nostre merg 365 de zile pe an. Leasingul trebuie achitat 12 luni pe an, nu 11. Este un maraton. Este greu şi cu şoferii, care rezistă cu dificultate perioadelor lungi departe de casă. Programul de 3 luni plecat şi una acasă i-a dat înapoi pe mulţi, chiar dacă beneficiază de condiții financiare bune“, a afirmat Marius Catrinoiu.
Prin internet, direct acasă
Având suportul unor instrumente moderne de management, sistemul IT integrat jucând aici un rol important, dar mai ales datorită unui puternic spirit de echipă al angajaților, patronii companiei au putut gândi și lansa o nouă activitate – comerțul online. Experiența anilor petrecuți în Italia a ajutat de asemenea. Depozitul construit la Vâlcea este în permanență alimentat cu produse originale italienești, ce sunt apoi comercializate în magazine din Vâlcea, dar și cu ajutorul unui site dedicat, produsele fiind livrate direct clienților finali.
Alexandru STOIAN