VOLKSWAGEN TRANSPORTER: T6, generaţia confortului şi a siguranţei

Volkswagen a ajuns în România cu cea de-a şasea generaţie Transporter. Primele cinci generaţii s-au dovedit a fi modele de mare succes pe segmentul de piaţă acoperit, iar acum este rândul celei de-a şasea să menţină steagul sus.

Faţă de generaţia precedentă, pe care încă nu am apucat să o consideram „cea veche“, noul T6 este un upgrade fin. Chiar dacă linia de design a fost păstrată, aceasta este adusă în zilele noastre, detalii precum luminile de zi ale Multivanului (daylight running lights – DRL) te duc cu gândul mai degrabă în viitor.

T6 Multivan

Acest nou model încearcă să combine designul modern cu accentele retro ale modelului T1 lansat acum 65 de ani. Tehnologia este de ultimă generaţie, motoarele respectă normele de poluare EURO 6 iar în dotarea standard au primit tehnologia BlueMotion.

La interior au fost folosite materiale de calitate superioară, scaunele sunt extrem de confortabile, iar sistemul infotainment şi multitudinea de sisteme de siguranţă şi asistenţă reprezintă vârful.

Este cel mai arătos, dar şi cel mai bine dotat Multivan de până acum. Designul modern, cu forma bine definită şi linii clare, este caracteristic întregii game de modele T6, care atrage privirile cu farurile moderne şi redesenate, bazate pe tehnologia LED, cu benzile cromate din grila radiatorului, cu noul model de hayon şi jantele de aliaj uşor.

Pentru personalizarea maşinii, producătorul oferă versiuni diferite de habitaclu, în funcţie de activitatea pe care urmează să o desfăşoare. Designul elegant, spaţiile de depozitare bine gândite, viziunea de ansamblu, toate stau sub semnul funcţionalităţii. Posibilităţile configurării individuale a scaunului şoferului fac din T6 un „birou mobil“ foarte confortabil.

O serie consistentă de sisteme de asistenţă şi siguranţă pentru şofer îl pot ajuta pe acesta să identifice şi să prevină situaţiile critice din timp. Există şi sisteme ce acţionează post-impact, cu rolul de a minimiza pagubele.

Este vorba de Automatic Post-Collision Braking System, care declanşează frânarea automată, după accident, cu scopul de a preveni coliziuni secundare. În materie de confort, totul este superlativ. Discutăm de un model unde calitatea materialelor, funcţionalitatea echipamentelor, sistemul ingenios de şine culisante din compartimentul pasagerilor conferă cel mai înalt grad de confort pe timpul deplasărilor.

Spaţiul de depozitare generos, scaunele ergonomice şi confortabile asigură o atmosferă plăcută, relaxată, atât pentru şofer cât şi pentru pasageri. În ceea ce priveşte sistemul infotainment, noul Multivan este echipat cu cele mai noi sisteme radio şi de navigaţie, oferind o foarte bună compatibilitate multimedia.

Interfaţa „Comfort” pentru telefonul mobil oferă o recepţie foarte bună, iar prin serviciul Car Net „App Connect”, aplicaţiile din smartphone-uri sunt replicate pe display-ul sistemului radio sau de navigaţie. Serviciile online oferite de Car-Net „Guide & Inform” completează sistemul propriu de navigaţie al autovehiculului.

BlueMotion standard

Dar nu trebuie să uităm de unde am plecat. Această maşină, la bază, trebuie să fie eficientă, iar noua generaţie de motoare oferă un consum de combustibil impresionant de mic, fără a afecta plăcerea condusului. Pentru noile motoare TDI, EURO 6, tehnologia BlueMotion este oferită în dotarea standard.

Există 4 versiuni de putere pentru legendarul TDI, de 84, 102, 150 şi 204 CP, iar pentru fanii benzinei au fost create două variante, tot de 2 litri, de 150 sau 204 CP.

Tracţiunea integrală 4MOTION, disponibilă opţional, şi cutia automată DSG cu 7 trepte de viteză redefinesc viziunea despre cum ar trebui să se comporte un vehicul din această clasă. Chiar şi în varianta cu transmisie manuală, aşa cum a fost modelul testat de noi, senzaţia întâlnită la volanul acestei maşini este remarcabilă, şi nu neaparat prin sportivitate pentru că discutăm totuşi de un propulsor 2.0 TDI de 150 CP, ci mai degrabă prin atitudine.

Modelul testat a fost unul special, ediţia „Generation Six“, care are la bază versiunea Multivan Comfortline şi beneficiază de blocuri optice cu LED-uri, piele alcantara, de geamuri cu tentă, suspensie reglabilă (Normal – Confort – Sport) şi multe alte opţionale. În plus, clienţii pot opta pentru o caroserie în două nuanţe şi pentru jante de 18 inch cu aspect retro.

T6 clasic

Chiar dacă versiunea Multivan este una spectaculoasă, cărăuşii cu siguranţă nu privesc vehiculele comerciale din punctul de vedere al unui om de rând. Transportatorul doreşte ca maşina să care marfă, să îi producă bani şi să aibă costuri de întreţinere mici. Aici întră în scenă modelul furgon al lui Transporter, generaţia a şasea.

Vanul este şi el schimbat faţă de predecesorul său, partea frontală fiind (vrând-nevrând) cea la care diferenţele sunt vizibile, unde grila a fost redesenată, asemenea farurilor, dar şi stopurilor spate. Nu există atâtea dotări, standard ori suplimentare, despre care să discutăm, însă, cu toate acestea, este un model pe care şoferii de pe acest segment şi-l vor dori. Materialele folosite la interior, ca şi la Multivan, sunt cu o clasă mai sus decât ne aşteptam.

Pentru a creşte gradul de siguranţă, modelele din seria T6 (Transporter, Caravelle sau Multivan) vin echipate cu un modul Bluetooth, indiferent dacă este prezent sau nu sistemul de infotainment, dar, în cazul modelului testat, am beneficiat de sistemul opţional Composition Media, cu touchscreen.

Chiar dacă eram obişnuiţi cu un volan multifuncţional şi îmbrăcat în piele, senzaţia de la bordul furgonului a fost una plăcută, poziţia înaltă de condus oferind multă vizibilitate şi confort. Asta în ciuda faptului că scaunelor le poate fi reglată doar poziţia spătarului, iar volanului doar înălţimea. Pasagerii au spaţiu suficient pe bancheta dublă, totuși, dacă discutăm de două persoane, ambele cu o greutate şi înălţime peste medie, pot apărea dificultăţi la drumurile mai lungi.

Latura practică

Din punctul de vedere al spaţiilor de depozitare, noul Transporter este bine pregătit. Pe lângă torpedou, există un spaţiu de depozitare în partea frontală a plafonului, buzunarele de uşi sunt încăpătoare, iar pentru cei ce lucrează cu acte, există pe planşa de bord mai multe decupaje, de care aceştia sigur se vor bucura.

Compartimentul de marfă a fost conceput pentru o folosire cât mai eficientă a spaţiului disponibil. Modelul testat de noi, cel cu ampatament scurt, poate primi un maxim de 4,3 mp sau 5,8 mc. Varianta scurtă cu plafon mediu are un volum de 6,7 mc, asemenea celei lungi cu plafon normal; versiunea lungă cu plafon mediu ajunge la 7,8 mc, în timp ce aceeaşi versiune lungă, dar cu plafon înalt, atinge chiar 9,3 mc.

Spaţiul cargo se accesează pe partea laterală dreaptă, unde există o uşă culisantă, sau prin spate, unde există două uşi de dimensiuni egale, cu balamale, ce pot fi deschise până la 270 de grade. Trebuie menţionat şi faptul că acest model de furgon, echipat cu motorul 2.0 TDI de 84 CP, aşa cum a fost cel testat de noi, s-a descurcat fără probleme în traficul urban, având suficient cuplu pentru a mişca maşina cu dezinvoltură chiar şi atunci când este încărcată.

Fişă tehnică 

VW T6 Multivan

Motorizare: 2.0 TDI, 1.968 cmc

Putere: 150 CP

Transmisie: manuală, 6+1 trepte

Emisii: 161g/km

Locuri: 6

Masa totală: 3.000 kg

Dotări: pilot automat adaptiv (ACC), suspensie ajustabilă (DCC), piele Alcantara, Privacy Glass

Consum test: urban: 10 l/100 km; extraurban: 8 l/100 km

Fişă tehnică

VW T6 Van

Motor: 2.0 TDI, 1.968 cmc

Putere: 84 CP

Transmisie: manuală, 5+1 trepte

Emisii: 149 g/km

Locuri: 3

Volum marfă: 5,8 mc

Suprafaţă marfă: 4,3 mp

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.