GTI LOGISTIC: Vehiculele de 7,5 t, trase pe dreapta

Piaţa nu mai cere decât într-o măsură foarte mică vehicule de 7,5 t. Este observaţia lui Mihai Iancu, director general GTI Logistic, care ne-a explicat că a renunţat la vehiculele cu această masă în favoarea celor de 3,5 t, mult mai potrivite pentru activitatea de distribuţie pe care o realizează compania.

Mihai Iancu, director general GTI Logistic
Mihai Iancu, director general GTI Logistic

Dacă în urmă cu 6-7 ani, vehiculele de 7,5 t răspundeau cerinţelor pieţei, astăzi nu îşi mai găsesc locul în activitatea de distribuţie, pentru că nu mai pot intra în oraşe și, în plus, dispun de o sarcină utilă mică, ne-a declarat Mihai Iancu, menţionând că, pentru a menţine pozitive cifrele companiei, au fost aplicate câteva schimbări în organizare, una dintre ele reprezentată de renunţarea la maşinile de 7,5 t în favoarea celor de 3,5 t.

„Am tras pe dreapta maşinile de 7,5 t, înlocuindu-le cu vehicule de 3,5 t. În paralel, am decis creşterea nivelului de subcontractare pe segmentul de transport, hub-urile din Cluj şi Bacău fiind externalizate din acest punct de vedere în proporţie de 70%. În paralel, Bucureştiul a atins un procent de 90%, pentru ca în Timişoara să ajungem la 100%.“

Directorul general GTI Logistic a precizat că decizia privind externalizarea a fost luată pentru a se aloca mai mult timp activităţii de logistică.

„Am preferat să acordăm mai multă atenţie domeniului în care ne-am specializat“, a subliniat el, adăugând că pe segmentul de transport naţional, în prezent, doar operatorii logistici şi producătorii mari mai reuşesc să optimizeze camioane grele, pentru ca micii producători să vândă cu paletul.

Elemente de optimizare

Managementul GTI Logistic a aplicat măsuri de optimizare inclusiv la nivelul amplasării hub-urilor pentru distribuţie, fiind deschis un depozit nou la Timişoara. Compania operează, în prezent, centre pentru cross-docking în Cluj, Timişoara, Bacău şi Bucureşti, ce însumează 6.000 mp de depozitare.

De menţionat este faptul că în Timişoara şi Cluj sunt oferite servicii de depozitare pentru segmentul de temperatură controlată şi maşini cu termo-diagramă.

„Ne-am reorganizat hub-urile, am renunţat la Deva şi am deschis un depozit la Timişoara, pentru că acum putem ajunge de la Bucureşti acolo într-un program de şofer. Am redus astfel semnificativ costurile, nemaifiind necesar să ne oprim în Deva, de unde 80% din marfă o trimiteam către Timişoara şi Arad. Am diminuat, în acest context, distanţele pe care le parcurg camioanele de distribuţie, generând o economie importantă“, a afirmat directorul GTI Logistic, menţionând că activitatea de distribuţie suferă astăzi la nivel de eficienţă din cauza timpilor mari de aşteptare în cazul livrărilor către magazine.

„Din păcate, au crescut timpii de aşteptare la magazine, fapt care se simte imediat în activitatea de distribuţie. Se solicită livrarea la oră fixă – noi ajungem, dar recepţia nu este pregătită. Ar trebui să se mobilizeze şi în două ore să se realizeze recepţia mărfii, în condiţiile în care nu sunt necesare mai mult de 30 de minute pentru un vehicul de distribuţie. În condiţiile în care perioada alocată descărcării depăşeşte două ore, aceasta denotă lipsă de personal, lipsă de spaţiu, optimizare pe cârca furnizorilor“, a continuat Mihai Iancu.

Volume în creştere pentru GTI Logistic

Pe fondul unor măsuri care au generat creşterea eficienţei în activitatea companiei, dar şi a câştigării unor noi clienţi, GTI Logistic a consemnat un 2014 bun, peste media pieţei, care a fost urmat de un început de 2015 ce a păstrat aceeaşi tendinţă. GTI Logistic şi-a câştigat deja un loc important pe piaţa de distribuţie românească, prestând servicii de calitate şi reuşind astfel să se dezvolte în timp ce alte companii puneau lacătul pe uşa depozitelor.

„În ciuda majorării cifrei de afaceri, 2014 a fost un an pe care nu l-am închis cu un profit foarte mare pentru că am făcut investiţii în echipamente. 2015 a început neaşteptat de bine, cu primele 3 luni pozitive, un lucru care se întâmplă destul de rar. Volumele noastre au crescut cu aproximativ 60% faţă de anul trecut, datorită unui nou contract câştigat în 2014. Dar dacă nu am lua în calcul noii clienţi, cifrele nu ar mai fi la fel de bune, pentru că piaţa urmează o tendinţă de contractare, cu volume în scădere. Contractele noi de distribuţie ne-au ajutat să contracarăm tendinţele negative“, a arătat Mihai Iancu.

Următorii paşi

„Estimez că 2015 va fi un an bun pentru noi, deşi nu cred că piaţa va urma o tendinţă pozitivă“, a apreciat directorul general GTI Logistic, observând faptul că segmentul de distribuţie este unul în creştere. Semnale pozitive oferă în special piaţa de distribuţie sub temperatură controlată. „ Din fericire, noi activăm pe o nişă care merge, mai ales pe partea fresh, unde putem spune că am intrat pe un segment relativ virgin. Este, însă, un domeniu foarte sensibil, care implică multă grijă. Merită să ne specializăm pe segmentul de temperatură controlată, ţinând cont de diferenţa pozitivă de tarifare“, a concluzionat Mihai Iancu.

Mihai Iancu, director general GTI Logistic:

„Suntem în curs de dezvoltare a segmentului IT. În prezent, putem procesa aproximativ160-180 comenzi în câteva minute.“

„Avem un parc propriu de distribuţie de 27 de vehicule, dar operăm, prin intermediul partenerilor, 80. Nu vom mai investi în flotă pentru că parteneriatele pe care le avem sunt bune.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.