Ministerul Transporturilor va inainta Guvernului o propunere de modificare a legislatiei privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate in prezent atat de Electrica, cat si de autoritatile centrale si locale in finalizarea proiectelor. Anuntul a fost facut sambata, de ministrul Anca Boagiu, pe santierul Autostrazii Bucuresti – Ploiesti (A3).
In timpul inspectarii santierului Autostrazii Bucuresti-Ploiesti, ministrul Anca Boagiu a declarat ca nu ascunde faptul ca subalternii sai lucreaza la modificarea legii privind infrastructura de transport, ea reclamand lipsa de cooperare din partea autoritatilor si a companiei Electrica in derularea lucrarilor.
“Problema cea mai mare este lipsa de cooperare a autoritatilor, fie ca sunt ele publice sau locale. Avem o Lege a exproprierilor care, in ciuda faptului ca are termene clare, ne impiedicam in opozitia pe care o avem ba de la Electrica, ba de la unele autoritati, ba de la schimbari de PUZ-uri, ba de la diverse presiuni care se pun pe constructori, si atunci trebuie sa decidem la un moment dat. Noi lucram la o modificare legislativa – nu va ascund asta – astfel incat tot felul de astfel de ingerinte sa fie eliminate. Si asa discutam de un contract incheiat prin 2007, rostogolit pana la momentul in care am amenintat constructorii cu rezilierea si s-au moblizat cat s-au mobilizat sa finalizeze anul acesta, dar sunt lucruri care trebuie rezolvate astfel incat sa respectam programarea multianuala pe care o avem astazi, nu pe cea veche unde avem contracte si din 2006, si din 2005, si care in 2010 erau in faza incipienta”, i-a spus Boagiu primului-ministru Emil Boc, acesta insotind-o in inspectia pe santier.
Premierul a atentionat ca lucrarile trebuie finalizate in luna aprilie, cel tarziu in luna mai a aestui an. “Luna mai este termenul de rezerva”, a spus Boc, dupa ce constructorii au avansat in prima faza acest termen pentru finalizarea lucrarilor.
Lucrarea ar fi trebuit finalizata in 15 decembrie, insa constructorul uneia dintre portiuni nu a reusit sa respecte contractul, motiv pentru care este penalizat. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a anuntat, la finele anului trecut, ca firmele Euroconstruct Trading 98 si Pa&Co, care fac parte din consortiul care construieste tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, in lungime de 42,5 km, parte a Autostrazii Bucuresti-Ploiesti, sunt penalizate cu 0,05% pe zi din valoarea contractului.
Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti are 62 km, din care in noiembrie erau finalizati 25 km. Valoarea totala a lucrarilor este de 450 de milioane de euro.
Magda SEVERIN