Contract pentru proiectarea liniei de metrou Gara de Nord – Gara Progresu

Metrorex si asocierea Metroul S.A. – Amberg Engineering A.G.  au semnat  în 28 septembrie contractul “Servicii de proiectare, asistenta si consultanta de specialitate aferente Studiului de prefezabilitate (SPF) si Studiului de fezabilitate (SF) pentru construirea Liniei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresu, tronson Gara de Nord – Gara Progresu”.

Din bugetul total de 11,9 milioane franci elvetieni (10,3 milioane euro), 8,5 milioane franci elvetieni (7,4 milioane euro) reprezintă contributia nerambursabila din partea Statului Federal, potrivit Club Feroviar.

Valoarea contractului de servicii de proiectare, asistenta si consultanta de specialitate este de 19,71 milioane lei fara TVA (4,28 milioane euro).

Contractul este finantat prin Programul de Cooperare Elvetiano-Roman vizand reducerea disparitatilor economice si sociale in cadrul Uniunii Europene extinse.

Elaborarea studiului de Pre-Fezabilitate si Fezabilitate urmareste oportunitatea realizarii Liniei de metrou – Lac Straulesti – Gara de Nord – Gara Progresu. Construirea acestei linii va imbunatati transportul public urban din Bucuresti prin descongestionarea traficului de suprafata din zona centrală si de sud a oraşului si va realiza legatura directa intre zona de nord-vest si zona de sud a Capitalei.

La semnarea contractului au participat Excelenta Sa Urs Herren, Ambasadorul Elvetiei in Romania, Seful Biroului Contributiei Elvetiene, Roland Python, Dragos Titea, Secretar de Stat in cadrul Ministerului Transporturilor, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice in calitate de Unitate Nationala de Coordonare pentru acest program si cei ai Ministerului Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene in calitate de Organism Intermediar, precum si reprezentanti ai conducerii celor doua parti contractante, Metrorex si asocierea Metroul S.A. – Amberg Engineering A.G.

Sectiunea de metrou Gara de Nord – Gara Progresu, care va avea, cel mai probabil, zece statii, va deservi o zona a Capitalei cu aproape 300.000 de locuitori.

Racordul cu reteaua de metrou existenta se va face in zona centrala la Eroilor sau Izvor si traseul probabil va fi Palatul Parlamentului – Filaret – Eroii Revolutiei – Soseaua Giurgiului – Gara Progresu.

Totodata, la Gara Progresu va fi nevoie si de realizarea unui nod intermodal de transport pentru conexiunea cu liniile RATB si cu inelul feroviar al Capitalei.

In martie 2017, directorul general al Metrorex, Marin Aldea, anunta ca pentru sectiunea Gara de Nord – Gara Progresu lucrarile vor începe in anul 2019 și vor fi finalizate in anul 2023.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.