TRAMAR: O companie a bunului simț

Aflată, de peste 20 de ani, pe piața transporturilor, Tramar este o companie în care, pe lângă elementele care țin de eficiență sau productivitate, este cultivat respectul față de colegi, de furnizori și, automat, față de clienți… o firmă în care mândria lucrului bine făcut își găsește locul.

Claudiu Apostol, director general Tramar:
„Atunci când recrutăm șoferi, preferăm persoanele care pun
accentul pe familie, apreciind faptul că ajung mai des acasă.
De asemenea, avem echipaje mixte, care funcționează extrem
de bine. Nu cred că motivarea exclusiv financiară a
angajaților noștri poate da rezultate bune pe termen lung.”

Bazele firmei au fost puse, în 1994, de către Adrian Secelean, în Sfântu Gheorghe, 99% din pachetul de acțiuni Tramar fiind deținut din 2004 de către Electroprecizia din Săcele, companie cu 100% capital românesc.

„Compania mamă nu reprezintă, însă, un client strategic pentru noi”, ne-a explicat Claudiu Apostol, director general Tramar. O echipă puternică Compania are, astăzi, un parc de 25 de camioane, utilizate în principal pentru transport internațional, deține un atelier service și este partener Pall-Ex, umbrelă sub care poate oferi inclusiv servicii de distribuție în toată țara.

Chiar dacă momentul 2008 a prins Tramar în plină dezvoltare, după achiziții importante de camioane, generând dificultăți semnificative, astăzi au fost depășite, experiența câștigată cu ocazia redresării reprezentând un pilon important pentru o afacere să- nătoasă.

„Am format o echipă puternică, am mărit echipa de vânzări și am demarat formarea unui parc de vehicule mici destinate distribuției. Faptul că suntem membri ai Pall-Ex ne oferă un potențial de creștere important”.

În acest moment Tramar face grupaje pentru import și export, în relație cu Spania și Germania, precum și transport interna- țional în regim FTL.

„Chiar dacă au apărut multe probleme birocratice, generate de reglementările protecționiste adoptate în Europa, noi suntem feriți, prin relația bună construită în raport cu clienții, dar și prin activitatea construită astfel încât să putem respecta integral regulile”, apreciază Claudiu Apostol.

Jumătate din portofoliul de clienți al Tramar provine din industria auto, restul de 50% reprezentând domenii diverse – materiale de construcții, PVC, cablaje etc. Pentru o bună monitorizare a activității, managementul Tramar are la dispoziție informațiile oferite de computerele camioanelor, dar și de sisteme TMS și FMS.

„Lucrăm, de foarte mult timp, cu Tell easyTRACK – am fost primii lor clienți în România – și cu WindSoft, putând gestiona foarte bine, astfel, veniturile și cheltuielile înregistrate pe fiecare camion în parte, precum și în funcție de clienți”.

Fără probleme cu șoferii

Chiar dacă, în trecut, au existat probleme generate de lipsa șoferilor, cadrul de lucru creat în timp și atenția acordată recrutării le-au rezolvat.

„Relația cu șoferii, într-o firmă de transport, este una specială. Încercăm să evităm conflictele cu ei, mai ales când sunt la 2-3.000 km de casă. Încercăm să planificăm cursele ținând cont de necesitățile șoferilor. Uneori, preferăm să facem inclusiv kilometri fără încărcătură, ca să îi aducem acasă. Nu se stă mult într-o deplasare, ținând cont de focusul pe transport bilateral, iar salariile sunt la nivelul dictat de piață, conducătorii auto fiind bonusați, atunci când realizează curse intracomunitare. De asemenea, plătim și staționarea (pauza de 45 h), astfel încât șoferul să nu mai încerce să ajungă acasă cu orice preț, în detrimentul calității serviciului de transport.”

În cadrul companiei Tramar, perioadele de sărbătoare sunt marcate de vârfuri de activitate, dar șoferii o știu de la începutul angajării și sunt bonusați pentru aceasta. În plus, sunt rotiți, pentru a nu lucra atât de Paște, cât și de Crăciun sau Revelion.

„Au fost situații în care am decis să lăsăm camioanele afară și am cumpărat bilete de avion pentru șoferi, astfel încât să ajungă acasă. Și pentru că îi respectăm și vrem să simtă acest lucru, ne-am propus ca, din 2018, să creștem salariile de încadrare”, a subliniat Claudiu Apostol.

Directorul general Tramar are, pentru perioada următoare, inclusiv planuri de înnoire a flotei, păstrându-se accentul pe transportul internațional, care va fi deservit inclusiv de distribuția dezvoltată în parteneriat cu Pall-Ex.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.