GEFCO, furnizor global de servicii pentru lanțurile de aprovizionare industriale și lider european în logistica automobilelor, și-a înnoit identitatea de brand cu un logo actualizat și o nouă semnătură de brand. Noua semnătură de brand GEFCO, „Partners, unlimited”, reflectă aspirația grupului de a consolida cooperare cu partenerii și clienții, pentru a genera mai multă valoare în cadrul lanțului global de distribuție. În anii următori, GEFCO va căuta, de asemenea, să crească prin extindere internațională și prin inovație, întotdeauna urmărind să aloce un efort suplimentar într-o piață aflată în schimbare rapidă.
O transformare majoră, cu extinderi pe noi piețe
De la schimbarea acționariatului său în 2012, GEFCO și-a consolidat activitățile, în scopul de a acoperi un domeniu mai vast, de la transportul rutier, aerian, feroviar și maritim de mărfuri, până la soluții de fourth-party logistics (4PL).
Promisiunea GEFCO este de a îi elibera pe clienții săi de sarcinile lor logistice și de a îi ajuta să-și transforme lanțul de aprovizionare, adăugând valoare acestuia. Având în vedere acest lucru, compania a dezvoltat noi activități, precum GEFCO Industrial Services, care administrează operațiuni de sub-asamblare modulare de mare valoare la uzinele de producție ale clienților săi.
Menținând un volum semnificativ de afaceri cu PSA, clientul său de lungă durată, GEFCO și-a diversificat portofoliul de clienți pe piața auto și s-a deschis și spre alte sectoare industriale. Aceste noi sectoare (aviație, producție, echipamente grele, energie, bioștiință și sănătate, îmbrăcăminte, bunuri de consum, produse alimentare și electronice, etc.), reprezintă în prezent aproximativ o treime din veniturile GEFCO.
GEFCO și-a extins, de asemenea, amprenta globală în 60 de țări.
Mulțumită celor 13.000 de angajați reprezentând 90 de naționalități diferite, grupul deservește în prezent 300 de destinații din întreaga lume.
Creșterea organică a GEFCO a fost însoțită de o creștere externă puternică. În mod special, integrarea IJS Global în 2015 a permis companiei să își intensifice oferta de servicii Freight Forwarding și să-și consolideze prezența în China, Asia de Sud-Est și Statele Unite. Recent, în ianuarie 2018, Grupul GEFCO a achiziționat compania spaniolă GLT, pentru a-și consolida poziția pe piața de import-export, aflată în plină expansiunea, dintre Europa-Maroc. Grupul dorește să-și urmeze strategia de achiziții specifice, fiind susținut de o situație financiară extrem de solidă.
Branding actualizat, reflectând cultura unică și determinarea solidă
Branding-ul actualizat al GEFCO este rezultatul unui proiect desfășurat timp de doi ani în întreaga companie, de a cerceta ADN-ul acesteia și a înțelege mai bine ce determină unicitatea brandului în fața clienților și partenerilor săi. În esență, ceea ce diferențiază GEFCO este o cultură denumită „Proximitate Infinită” (Infinite Proximity), susținută de determinarea de a construi relații de lungă durată prin cooperare, pentru a câștiga încredere și a crea mai multă valoare în lanțul de aprovizionare.
Luc Nadal, Președintele Consiliului de Conducere al GEFCO, a afirmat: “Deschiderea noastră, îmbinată cu abilitatea de a asculta și de a învăța de la partenerii noștri, înseamnă să depunem întotdeauna eforturi suplimentare. Brandingul nostru actualizat reflectă acest lucru, printr-un nou logo și o nouă semnătură. Noua casetă galbenă cu numele nostru de brand reprezintă o fereastră spre lume, iar noua noastră semnătură, “Partners, unlimited”, exprimă aspirația noastră și reafirmă angajamentul față de clienţii și partenerii noștri. “
Cuvântul „Partners” (Parteneri) exprimă spiritul de cooperare în care GEFCO construiește relații cu ecosistemul său (clienți, furnizori și angajați), pe bază proximității și dezvoltării reciproce. „Unlimited” (Nelimitat) exprimă obiectivul companiei de a împinge continuu limitele în ceea ce privește expertiza, zona geografică, creșterea sustenabilă, creativitatea … și, bineînțeles, inovația!
Accent pe inovație
GEFCO operează într-un mediu în continuă schimbare, cu nevoile clienților și geografia pieței într-o evoluție rapidă, reglementări sociale și de mediu din ce în ce mai complexe și tehnologii digitale disruptive care transformă procesele de producție și stilul de viață al consumatorilor.
Încă de acum câțiva ani, GEFCO integrează noi tehnologii în gestionarea lanțului său de aprovizionare. În special, internetul tuturor lucrurilor (IoT – Internet of Things) ajută compania să ofere servicii de înaltă valoare, în special în ceea ce privește trasabilitatea, în timp ce tehnologia big data (stocarea unor volume mari de date) facilitează planificarea și optimizează logistica pentru a oferi atât costuri optimizate, cât și beneficii ecologice.
Recent, pentru a satisface nevoile consumatorilor care caută din ce în ce mai mult servicii ultra-personalizate, GEFCO a dezvoltat serviciul My Car Is There, care permite clienților finali să gestioneze livrarea noilor lor autovehicule printr-o aplicație pe mobil.
Pentru a elibera energia creativă din cadrul GEFCO, grupul lansează Innovation Academy (Academia de inovare) cu scopul de a identifica proiecte inovatoare ale angajaților și de a furniza resursele necesare pentru a sprijini dezvoltarea lor.
GEFCO are o abordare de tip “testează și învață” pentru a monitoriza inovațiile, cum ar fi motoarele “curate”, roboții pentru depozite și piese de schimb imprimate 3D. În cele din urmă, grupul este angajat într-un proces de inovare comună, prin cooperare cu acceleratoare și incubatoare și direct cu startup-uri, scoli și laboratoare. Această abordare de cooperare va permite GEFCO să crească în diferite domenii precum e-carpooling și centre de servicii de întreținere/reparații online pentru consumatori.
Luc Nadal concluzionează astfel: “Piața lanțurilor de aprovizionare va continua să sufere o transformare spectaculoasă. Soluțiile noi transformă piața auto: motoarele electrice de astăzi, motoarele pe bază de hidrogen de mâine și vehiculele partajate/autonome în viitorul nu foarte îndepărtat. Trebuie să fim cu un pas înainte prin integrarea acestor inovații și oferind clienților noștri cele mai bune soluții tehnice la prețul și momentul potrivit. Într-un fel, vom schimba abordarea noastră în a gestiona inovația de la a ne adapta schimbării la a o anticipa în mod eficient. Noua noastră semnătură de brand reflectă angajamentul nostru de a împinge mereu limitele și de a ne urma calea spre excelenţă și dezvoltare“.
GRUPUL GEFCO
GEFCO proiectează și implementează soluții inteligente și flexibile pentru lanțul de aprovizionare pentru a oferi valoare clienților săi. Grupul construiește o cooperare pe termen lung cu clienții și partenerii săi, având la bază încrederea reciprocă și dezvoltarea în comun. Împingând mereu limitele, GEFCO satisface chiar și cele mai complexe provocări ale lanțului de aprovizionare. Compania se situează printre liderii europeni din top 10 pe piața de logistică. GEFCO a generat venituri de 4,2 miliarde euro în 2016 și numără 13.000 de angajați reprezentând 90 de naționalități diferite, din întreaga lume. Cu peste 300 de locaţii incluse în portofoliul său, GEFCO își desfășoară activitățile pe cele cinci continente.
gefco.net