APIA: Vânzările de autovehicule noi: +21,8% în ianuarie

Vânzările de autovehicule noi au crescut cu 21,8%, până la 9.056 de unităţi, în ianuarie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, potrivit datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

foto: Jean-Mihai Pâlșu

Din total, 7.164 de unităţi au fost autoturisme (+20,5% faţă de ianuarie 2017), 1.892 – vehicule comerciale (+27%).

Potrivit statisticii APIA, vânzările au fost susţinute, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 76% din totalul achiziţiilor de autoturisme realizate în luna ianuarie.

În intervalul de referinţă, numărul celor cumpărate de persoanele fizice (1.728 unităţi) este cu 36% superior celui din luna ianuarie a anului trecut (1.266 unităţi). Astfel, ponderea lor a crescut de la 21%, în 2017, la 24% în 2018.

Cât priveşte autoturismele rulate (în marea lor majoritate nefiscalizate), în ianuarie 2018 au fost înmatriculate 39.262 de unităţi (cu 409% mai multe decât în 2017), acesta fiind cel mai mare volum din ultimii ani înregistrat în prima lună a anului.

Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 1.892 de unităţi, urmată de către Volkswagen (888 unităţi) şi Ford (886).

La autoturisme, ierarhia plasează pe primul loc Dacia, cu 1.715 unităţi (23,9% cotă de piaţă, pe un volum în creştere cu 15% faţă de luna ianuarie 2017), urmată de Volkswagen – cu 820 unităţi (11,4% cotă de piaţă), Skoda – cu 762 unităţi (10,6% din total piaţă), Ford – cu 557 unităţi (7,8% din total piaţă) şi Renault – cu 420 unităţi (5,9% cotă de piaţă).

Pe modele, cu cele 763 de unităţi, Dacia Logan este cel mai bine vândut model, urmat de Dacia Duster – cu 424 unităţi, Skoda Octavia (331), Dacia Sandero (303) şi Volkswagen Golf (222).

Motoarele pe benzină iau avânt

În funcţie de tipul de combustibil, motoarele pe benzină deţin 50,9% din total, față de 44% în ianuarie 2017. Dintre primele 10 mărci sau modele cele mai vândute, opt mărci, respectiv şapte modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (50,9%).

La capitolul autoturisme “verzi” (electrice şi hibride), statistica APIA relevă că ponderea acestora continuă să crească, înregistrând în această primă lună a lui 2018 un procentaj de 2,7% în totalul vânzărilor.

Alb și gri, în topul preferințelor

Pe de altă parte, culorile alb şi gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând 28,9%, respectiv 22,6% din totalul preferinţelor atunci când este aleasă o maşină.

Pe locurile următoare se află autovehiculele albastre cu 16,5% şi cele de culoare neagră – cu 11,5%.

Germania și românia, în topul producătorilor

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia arată că 22,4% sunt fabricate în Germania, 13,6% în România, 6,1% în Cehia, 5,7% în Turcia şi 3,9% în Spania.

În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în anul 2018 cu 19,3%, comparativ cu anul 2017, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat un salt de 20,9%, în intervalul de referinţă.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.