Specializat pe transportul internațional regulat, compania Tarsincom s-a dezvoltat răspunzând rapid și corect solicitărilor venite din partea călătorilor.
Dispariția industriei locale, la finalul anilor ’90, a determinat un număr mare de persoane să plece în străinătate, iar Tarsincom s-a dezvoltat, fiind aproape de comunitate.
„Dezvoltarea noastră poate părea ciudată – suntem o firmă mică, însă avem trasee peste tot în Europa. Este greu de menținut o bună organizare, însă acestea au fost cerințele comunității”, a explicat Corneliu Lucescu, administrator Tarsincom.
A început în Rădăuți, însă, astăzi, compania are prezență națională, cu 32 de agenții proprii, la care se adaugă și alți colaboratori.
Pe măsură de flota a crescut, s-a impus și realizarea unui service.
„Un autocar, când se întoarce din cursă, trebuie să îl poți avea cât mai repede gata pentru o nouă plecare, în siguranță. Discutăm de mulți kilometri, în jur de 250.000 pe an și este greu, dacă nu imposibil, să faci față fără a avea un service foarte bine pus la punct. Iar lipsa unui service potrivit în Rădăuți ne-a determinat să realizăm propria investiție în acest sens”, a arătat Corneliu Lucescu.
Astfel, la ora actuală, service-ul a devenit la rândul său un centru de profit, fiind deschis și către alți operatori de transport.
Serviciul de coletărie, autogări în Rădăuți și în orașe importante din Europa, precum și un serviciu de transfer reprezintă elementele firești dezvoltate de Tarsincom, pentru a asigura o experiență cât mai bună pentru călători.
„Avem mașini de transfer, atât în România, cât și în numeroase orașe europene, pentru a ajuta călătorii să fie preluați la plecare, respectiv să ajungă cât mai aproape de locul dorit, la destinație. De asemenea, acest sistem funcționează și pentru colete (luăm de acasă – livrăm acasă)”, a precizat administratorul Tarsincom.
Trei principii de bază
Clientul are întotdeauna dreptate, chiar și atunci când nu are.
„Orice greșeală pe care am făcut-o a fost despăgubită rapid, inclusiv financiar. Îți dorești ca fiecare client să te vorbească de bine și, pentru asta, trebuie să fii pregătit să reacționezi rapid la orice problemă. Am căutat permanent să transformăm o eventuală nemulțumire a unui călător într-o șansă de fidelizare – reduceri la bilete, colete transportate gratuit… sunt exemple de măsuri la care am apelat în acest scop”, a explicat Corneliu Lucescu.
Omul sfințește locul – fără o resursă umană bine pregătită nu poți menține un serviciu de calitate.
„Tarsincom este o firmă de familie și, așa cum este firesc într-o familie, nu ezităm să ne ajutăm angajații, în orice problemă de care s-ar putea lovi. Astfel, foarte puțini angajați pleacă de la Tarsincom”, a completat administratorul companiei.
Muncă multă și perseverență foarte multă.
În interiorul companiei, se pune accent pe crearea și menținerea unei atmosfere plăcute de lucru, în care toată echipa să se simtă bine.
Turism în țară și în Europa
Pentru viitor, compania țintește dezvoltarea segmentului turistic.
„Avem, deja, mai multe contracte încheiate pentru acest an și vom investi, în continuare, în autocare noi. De asemenea, am participat la câteva târguri și am început să colaborăm și cu agenții străine, pentru curse efectuate în UE. Am început în 2017 și rezultatele sunt bune. Pentru acest tip de transport, sunt necesare autocare noi, moderne, însă cel mai important factor este șoferul”, a explicat Corneliu Lucescu.
Corneliu Lucescu, administrator Tarsincom: „Pe plan național, așteptăm, cât mai urgent, o decizie a Ministerului Transporturilor privind programul interjudețean. La fel și în cazul transportului județean, așteptăm decizia MDRAP. Societatea noastră este pregătită pentru orice variantă pe care o vor alege cele două ministere. Cu cât mai urgent, cu atât mai bine!”
„Concurența exercitată de o eventuală venire a firmelor mari, străine, trebuie avută în vedere. Pe de altă parte, nu ne temem, pentru că ne bazăm pe experiența acumulată și pe relația strânsă, dezvoltată, în timp, cu pasagerii noștri.”
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro