Pentru Gheorghe Neagra, directorul general al SC Neagtovo Prod SRL, atenția la detalii, atât la nivel legislativ, cât și din punctul de vedere al organizării, a reprezentat un pilon solid pentru dezvoltarea unei companii, care a știut să se adapteze la evoluția unei piețe atât de capricioase precum transportul național de călători prin curse regulate.
Neagtovo a fost înființată în 1995. „O dată cu marea privatizare, unitatea de transporturi calatori Craiova (unde lucram) a dat autovehiculele în locație către conducătorii auto care o doreau. Așa am pornit și eu, cu un autobuz articulat. Realizam 3 curse pe zi pe fostul traseu, unde lucrasem timp de 22 de ani ca șofer”, ne-a povestit Gheorghe Neagra.
În decembrie 2002, în parcul SC Neagtovo Prod a fost achiziționat un microbuz și Gheorghe Neagra a început să opereze, împreună cu alți doi colegi, curse cu frecvență orară.
„Călătorii au fost încântați de noul serviciu, mai ales că am creat posibilitatea de a-i duce până în centrul orașului.” În acest context, societatea consemna, în ianuarie 2003, peste 400 de abonamente, a căror valoare depășea 170 milioane lei. În 2004, linia era deservită de 15 microbuze aparținând SC Neagtovo Prod SRL, pentru ca, în 2005, la cererea consiliului județean, linia să fie extinsă cu încă 25 km. „În același an, am mai preluat o linie, în zona de Nord a județului, la 17 km, inițial utilizând microbuze, pentru ca, în 2007, să optăm pentru autobuze”, a mai adăugat directorul companiei.
Case de marcat și camere
Astăzi, firma deține 35 de autovehicule (29 autobuze și 6 microbuze), fiind specializată pe transportul regulat județean. Din 2013, s-au montat case de marcat fiscale și camere de luat vederi pe toate mașinile, astfel încât poate fi urmărită, direct din dispecerat, activitatea desfășurată la nivelul fiecărui autovehicul. „Trecerea la casele de marcat fiscale a avut un impact fantastic, din punct de vedere al corectitudinii conducătorilor auto”, a opinat directorul societății.
SC Neagtovo Prod SRL deține propria stație de alimentare cu carburant, toate mașinile având montate sigilii pe rezervoare. precum și pe toate căile pe unde s-ar putea extrage motorină. Service-ul propriu și linia de ITP, autogara proprie reprezintă, de asemenea, elemente importante pentru reducerea costurilor.
Clientul în centru
„Profesionalismul, experiența acumulată m-au ajutat să dezvolt corect afacerea”, a apreciat Gheorghe Neagra, subliniind că a pus întotdeauna călătorii în prim plan. „Am avut perioade în care transportam 2.000 de călători zilnic și nu îmi amintesc să fi avut vreo reclamație. Iar, pentru a-i fideliza, am introdus o serie de facilități, un exemplu fiind sistemul de abonamente, ce asigură o reducere cu 40% a costului călătoriilor, față de tariful bietelor”, a subliniat directorul general Neagtovo. De menționat că 99% din biletele comercializate cu 2 călătorii / zi beneficiază de aceste reduceri de până la 25%, iar, în opinia lui Gheorghe Neagra, aceasta a fost cea mai eficientă metodă de combatere a pirateriei.
Un luptător pentru interesele breslei
Pentru Gheorghe Neagra, dezvoltarea afacerii s-a făcut în paralel cu implicarea în susținerea intereselor breslei.
„După Revoluție, am devenit liderul sindicatului șoferilor în întreprinderea unde lucram, iar, la 1 decembrie 1993, am devenit liderul de filială al șoferilor pe Dolj, pentru ca, din 1994, să fiu vicepreședintele sindicatului șoferilor din România. Am văzut, în toți acești ani, faptul că proprietatea privată este o necesitate, iar desființarea întreprinderilor și, implicit, scăderea importanței sindicatelor m-au obligat să deschid propria afacere. În 2000, am pus bazele unei Asociații, a cărui președinte sunt și astăzi și, împreună cu ceilalți colegi, ne-am construit propria autogară cu licență pe asociație, autogară care funcționează și în prezent”, a arătat directorul general Neagtovo.
De menționat că Asociația Cărăușilor și Operatorilor de Transport Particulari din Dolj funcționează și astăzi, fiind afiliată la COTAR.
Gheorghe Neagra, director general Neagtovo: „Fără a cunoaște legile în amănunt, nu poți fi un om de afaceri bun.”
Cifre relevante:
51 de angajați
2 milioane euro cifră de afaceri
100.000 euro profit
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Eu nu zic că nu este corect în privința actelor, dar la capitolul călători lasă de dorit. Adică ii transporta in picioare și înghesuiți. Când se da alarma că, este ISCTR-ul pe traseu atunci introduce dubluri la autobuze că sa se vadă că el este corect. Așa că mai bine tacea la capitolul călători…. Mulțumesc