Mai exact, este vorba despre un grup de trei firme – Drimo Inter Trans, G & S Tours și Nic & Gil Impex, cu un parc însumat ce depășește 160 de autovehicule.
Dezvoltarea s-a realizat, inițial, pe curse limitrofe București – Ilfov, iar, ulterior, au fost operate și curse interjudețene și județene. Majoritatea transportului a rămas concentrat pe București – Ilfov, însă celelalte segmente câștigă tot mai mult teren – transportul ocazional (turistic), cel de convenție și cel urban. De altfel, acestea sunt zonele unde compania a realizat cele mai importante investiții, în ultimii ani.
„Cursele ocazionale s-au dezvoltat, compania dispunând, în acest scop, de 30 de autocare. De asemenea, am achiziționat autobuze urbane, pentru proiectele recente. Practic, parcul nou este legat de contractele noi – turism, transport local și transport de convenție. Urmează să înlocuim și parcul aferent transportului regulat. Deja am comandat câteva unități și, începând cu acest an, vom reînnoi, eșalonat, parcul, indiferent de evoluția legislației”, a arătat Gabriel Oțet, director general Drimo Inter Trans.
Proiectul Otopeni
Câștigarea licitației pentru transportul public local din orașul Otopeni a însemnat, pentru Drimo Inter Trans, intrarea într-o nouă etapă, caracterizată de un ridicat grad de rafinament.
Compania nu este la primul proiect de transport local, câștigând, anterior, și transportul din Balotești, însă, în Otopeni, au fost dezvoltate și implementate inovații în premieră pentru țara noastră.
Până și modelul de autobuz utilizat reprezintă o noutate, fiind conceput special pentru a corespunde cerințelor acestui proiect. Proiectarea și realizarea autovehiculelor au fost efectuate de către un carosier român.
Flota de autobuze este 100% monitorizată GPS, iar dispecerii sunt pregătiți să intervină în orice moment – de exemplu, dacă sunt lucrări pe o anumită stradă, ruta este modificată, pentru a menține frecvența mașinilor.
„Proiectul Otopeni a venit ca o provocare deosebită, în special în ceea ce privește taxarea electronică – portofelul electronic, cu încărcare electronică… Și am încercat să realizăm acest proiect cu costuri cât mai reduse”, a arătat directorul general Drimo Inter Trans.
Eliberarea cardurilor pentru călători și încărcarea acestora la automate speciale, abonamente, acordarea de subvenții pentru anumite categorii de călători, validatoare în mașini… proiectul este unul complex, care trebuia, însă, să se încadreze într-un buget nu foarte generos. Astfel, s-a colaborat cu o altă firmă românească, care a dezvoltat, de asemenea, special pentru acest proiect, atât partea de hard, cât și cea de soft.
Dezvoltarea acestui proiect demonstrează, totodată, că tehnologiile moderne pot fi implementate cu succes și la nivel mic, aducând beneficii atât pentru călători, cât și pentru operatorul de transport.
Gabriel Oțet, director general Drimo Inter Trans: „La ora actuală, transportul local asigură cea mai bună performanță și o bună stabilitate financiară. De asemenea, transportul turistic aduce satisfacții și vom continua să investim în acest segment.”
„Pentru noi, fiecare nou proiect reprezintă o provocare – vrem să vedem dacă putem să facem față. Milităria, ordinea, supravegherea sunt principalele noastre atuuri și, în primul rând, ne bazăm pe oameni bine pregătiți.”
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro