Guvernul a eliminat în 29 martie, prin Ordonanţă de urgenţă, obligativitatea depunerii documentelor privind plata taxei, certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a maşinii, la cererea de restituire a taxei auto sau a timbrului de mediu.
“Organul fiscal are posibilitatea de a verifica informaţiile respective, înscrise de contribuabil în cerere, în baza de date pe care o deţine sau la care are acces”, a precizat la finalul ședinței purtătorul de cuvânt al Guvernului, Nelu Barbu.
Restituirea pe cale administrativă, la cerere, a sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule și timbrul de mediu pentru autovehicule a fost aprobată în august 2017, printr-o altă Ordonanță de urgență.
“Restituirea sumelor se realizează în baza deciziilor emise de organul fiscal central competent, potrivit Legii 207/2015, astfel: pentru taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 — 31 decembrie 2018; pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, în perioada 1 septembrie 2018 — 31 martie 2019”, prevede acest act normativ.
Decizia de returnare a taxei auto a fost luată la constrânngerea Curții de Justiție a Uniunii Europene, pentru “evitarea posibilei declanșări a unei acțiuni în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru al UE”.