ILONBOB TRANS: Un cărăuș autentic

Atunci când am vizitat sediul companiei Ilonbob Trans, Adrian Bobeică, director general și patron, se afla în cursă pentru un client care solicitase servicii de transport agabaritic. Da… și Ilonbob Trans se confruntă cu lipsa șoferilor, dar găsește soluții punctuale pentru a depăși problema, așa cum, de altfel, a reușit să o facă de fiecare dată când au apărut provocări, în cei 16 ani de la înființare.

Ilonbob Trans a pornit la drum, în 2002, cu două camioane. Astăzi, are 11 capete tractor (EURO 3, 4 și 5) și 13 semiremorci, care îi permit să abordeze atât segmentul de transport mărfuri generale, cât și pe cel de transport agabaritic. Cursele acoperă atât destinații interne, cât și internaționale, trailerele (dintre care unul poate fi extins până la 37,5 metri), oferind echipei flexibilitate în abordarea cerințelor clienților.

Transport agabaritic, 40%

De altfel, aproximativ 40% din cifra de afaceri a cărăușului provine din sectorul de transport agabaritic, unde compania are clienți stabili. „În general, avem un număr stabil de curse agabaritice în fiecare săptămână, în special pentru transferul de piese metalice, și, de obicei, camioanele se duc și se întorc încărcate. Un caz aparte a fost transportul unui avion, care fusese achiziționat, atunci când a ieșit din uz, pentru a fi transformat într-un restaurant”, ne-a explicat Adrian Bobeică.

Două segmente care se completează

Pe segmentul de mărfuri generale, 60% din activitatea Ilonbob Trans vizează deservirea contractului încheiat cu clientul principal, un producător important din zona food, cu care transportatorul colaborează din 2009, construind un parteneriat în adevăratul sens al cuvântului. „Lucrăm pe relații precum Polonia, Slovacia, Austria sau Germania, plecăm în urma comenzilor primite pe baza contractului, iar, pentru retururi, folosim bursele de transport”, a precizat directorul general Ilonbob Trans, menționând că, per total, comenzile, pe segmentele de mărfuri generale și agabaritic se compensează, motiv pentru care compania a optat pentru un număr superior de semiremorci celui de capete tractor.

Mentenanță internalizată

Compania de transport și-a schimbat, recent, punctul de lucru, toate investițiile prevăzute în perioada următoare vizând amenajarea noului sediu, care include și un atelier service, unde cei doi mecanici ai firmei asigură, cu succes, întreținerea flotei, care are un rulaj important. Ca medie, un camion implicat în transport internațional face, în fiecare lună, 10-11.000 de kilometri, în timp ce, pe intern, media se cifrează undeva la 7.000 de kilometri.

Șoferii, principala provocare a acestei perioade

Ilonbob Trans a schimbat, recent furnizorul de servicii GPS, noul produs, care oferă o monitorizare completă, fiind deja instalat pe 7 camioane, pentru ca, în perioada următoare, să fie extins și la alte vehicule din flotă. Responsabil cu pregătirea șoferilor, în spiritul unui stil economic de condus este, însă, tot patronul, care se află, permanent, în contact direct cu ei. „Avem probleme cu șoferii, ca, de altfel, întreaga piață. Astăzi, avem 6 șoferi, dar am decis să nu mai angajăm conducători auto fără experiență, pentru că am ajuns la concluzia că generează costuri suplimentare ridicate”, a apreciat Adrian Bobeică, subliniind că modul în care trebuie abordați șoferii astăzi este unul diferit, mai atent decât în trecut. Șoferii care formează echipa Ilonbob Trans sunt, în general, din zona în care compania își are sediul și beneficiază de un program care le permite să ajungă acasă măcar la 3 – 4 zile, atunci când fac transport internațional, iar, atunci când realizează curse interne, ajung în fiecare zi acasă.

Viitorul nu este decât o nouă etapă…

Pe viitor, Adrian Bobeică ia în calcul înființarea unei case de expediții, care ar putea consolida capacitatea Ilonbob Trans de a răspunde specificului actual al pieței.

Provocările de astăzi nu reprezintă decât o nouă etapă în activitatea companiei, așa cum au fost și provocările din perioada de criză sau altele, care au apărut de-a lungul timpului. De fiecare dată, însă, s-au găsit soluții pentru fiecare problemă în parte… pentru că Ilonbob Trans este un cărăuș autentic… care știe să învârtă roata.

Andrei Bobeică, director general Ilonbob Trans: „Faptul că întreaga flotă se află în proprietatea companiei ne oferă stabilitate și, totodată, o bună capacitate de a fi flexibili în fața schimbărilor din piață.”

„Nu suntem adepții termenelor mari de plată, pentru că și noi trebuie să ne plătim furnizorii cel târziu la 30 de zile.”

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.