EVENIMENT: Iveco X-Day

La finalul lunii octombrie, Iveco a organizat un eveniment, sub numele de X-Day, pentru prezentarea și testarea gamei Stralis X-Way, punând accent pe calitățile off-road ale vehiculelor.

Organizat în interiorul unei balastiere, evenimentul a oferit condiții reale de exploatare, camioanele fiind încărcate la capacitate maximă. În plus, traseele, special amenajate în interiorul balastierei, au scos din plin în evidență calitățile off-road ale vehiculelor.

Gama X-Way a fost proiectată pentru a oferi echilibrul perfect între solicitările specifice în interiorul carierelor sau șantierelor și eficiența (astăzi obligatorie) pe drumurile publice. Practic, discutăm despre consum redus și siguranță pentru operațiunile de transport pe distanțe medii și lungi, camioanele reușind, totodată, să depășească „obstacolele”, specifice în segmentul construcțiilor zonelor de încărcare și descărcare – „hibridul perfect, proiectat pentru drum și teren”, așa cum îl alintă reprezentanții Iveco.

Și, pentru că ne aflam într-o balastieră, nu au lipsit nici utilajele specifice, excavatoare și încărcătoare frontale Case, de asemenea membre ale holdingul CNH Industrial, din care face parte și Iveco.

Participanții (operatori de transport, carosieri și jurnaliști) au avut la dispoziție cinci camioane, în diferite configurații, pentru testele ce s-au desfășurat aproape fără întrerupere pe parcursul zilei – patru dintre camioane au fost în configurație 8×4, basculante, iar cel de-al cincilea autovehicul a fost un cap tractor 4×2, puntea față fiind echipată cu sistemul hidraulic Hi-Traction.

„Evenimentul a reprezentat ocazia perfectă pentru a întâlni clienți și parteneri din trei țări și a le prezenta noua gamă X-Way, în condiții reale de exploatare”, a afirmat Vincenzo Nicolo, Business Manager pentru Republica Cehă, Slovacia și România.

Robustețe și eficiență

Stralis X-Way este proiectat să meargă atât pe șosea, cât și în condiții off-road. Noul X-Way combină calitățile șasiului Trakker cu eficiența în materie de consum a modelului Stralis. Astfel, camionul oferă toate beneficiile în materie de confort și performanță specifice modelelor destinate transportului pe distanțe lungi, precum modelul XP, în combinație cu rezistența specifică modelelor off-road.

Bazându-se pe șasiul robust, X-Way oferă o foarte bună masă utilă, iar la versiunea Super Loader (SL), în varianta de șasiu 8×4, masa proprie are doar 9 t.

Motorizările acoperă un spectru larg de utilizări, fiind disponibile versiuni de 9, 11 și respectiv 13 l capacitate cilindrică. Reamintim faptul că motoarele Iveco utilizează tehnologia HI-SCR, fără EGR și regenerare forțată. Astfel, este asigurată reducerea emisiilor, consumul de carburant este mai eficient, iar costurile de mentenanță scad. Absența EGR aduce beneficii și în ceea ce privește masa utilă.

Reduceri ale costurilor apar și datorită noului sistem de frânare, care ajută la reducerea uzurii plăcuțelor de frână.

În ceea ce privește consumul de carburant, există numeroase sisteme ce pot asigura o reducere a acestuia cu până la 11,2%. Amintim printre aceste tehnologii HI-CRUISE și componentele SMART ale motorului.

Conceptul modular al Stralis X-Way asigură o bună flexibilitate pentru adaptarea la cerințele suprastructurii. Astfel, se poate opta între diferite configurații de camion și șasiu, diferite punți și suspensii, echipamente, motoare și cutii de viteze…

Și în ceea ce privește cabina, clienții pot opta pentru variante de la modele mai mici (cabina de zi) și până la confortabilele cabine proiectate pentru transportul internațional.

X-Way oferă încredere, prin capacitatea sa de a depăși obstacolele și de a face față drumurilor dificile din șantiere, asigurând, totodată, un grad ridicat de productivitate, siguranță și un TCO competitiv.

Radu BORCESCU

Valtice, REPUBLICA CEHĂ

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.