Un eveniment important al industriei auto a fost organizat în 28 mai de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), informează Consiliul Director.
Publicăm integral comunicatul transmis redacției:
ACAROM grupează 164 de membri, fiind asociația reprezentativă a industriei auto, sector industrial cu o cifră de afaceri de 28 miliarde Euro în 2018, cu o contribuție de 26% din exportul național şi care asigură 230.000 de locuri de muncă directe.
În deschiderea evenimentului, Adunarea generală ACAROM a validat programul “Industria auto din România sub semnul competitivității” a cărui axa centrală este creșterea integrării în lanțurile de furnizori ale Dacia, Ford şi furnizorilor de rang 1. Acesta vizează continuarea dezvoltării industriei auto naționale şi creșterea numărului de locuri de muncă. “Competitivitatea nu este o opțiune. Ea se obține prin educație, integrare locală, infrastructură, digitalizare şi viziune echilibrată”, a declarat Christophe Dridi, CEO Automobile Dacia, invitat special la acest eveniment.
Celelalte axe ale ACAROM sunt: piața auto internă, infrastructura de transport, cercetarea-dezvoltarea-inovarea, pregătirea şi educația resursei umane de viitor, toate având ca obiectiv realizarea condițiilor necesare pentru ca industria auto să-şi pună în valoare potențialul de dezvoltare excepțional actual de care dispune.
ACAROM susține nevoia de implicare cu mai multă determinare a autorităților responsabile, în rezolvarea acestor probleme ale sectorului pe care îl reprezintă, știut fiind că industria auto a fost şi este “motorul economiei naționale”.
S-a decis ca ACAROM să-şi intensifice acțiunile, inclusiv pe lângă Comisia Europeană, de creare a unui cadru de reglementare a importului de automobile second hand vechi, poluante şi nesigure care afectează piața auto internă, precum şi sănătatea publică în Bucureşti şi în alte orașe mari (peste 20.000 decese anual datorate poluării aerului).
Partea a 2-a a evenimentului a fost dedicată integrării locale: responsabilii de calitatea componentelor de la Dacia şi Ford au evidențiat condițiile de respectat de către furnizori, iar directorii generali de la ELBA Timișoara şi ALRO Slatina au prezentat proiectele de dezvoltare actuale şi planurile de viitor ale celor două întreprinderi pentru sectorul auto.
Evoluțiile actuale şi viitoare ale automobilului impun dezvoltări esențiale ale tehnologiilor din industria auto, care fac obiectul conceptului “Industry 4.0”. Digitalizarea a fost subiectul unei mese rotunde în cadrul căreia specialiști din marile companii auto reprezentative din țară, au prezentat experiența şi activitățile derulate în acest sens.
În ultima parte a evenimentului s-a desfășurat o sesiune de întâlniri B2B în care producătorii de componente şi furnizorii de servicii au discutat cu responsabilii de cumpărări de la Dacia, Ford, Continental şi Bosch, precum şi cu 15 companii franceze interesate să colaboreze/investească cu industria auto din România.