COTAR îl acuză pe șeful Consiliului Concurenței că transmite Informații false

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) îl acuză pe președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Marius Chirițoiu, că susține în continuare modificarea legislației în favoarea unor companii pe care declară că le protejează, deși transportatorii au atras atenția, în mod public, asupra implicării active a acestuia, cu aceleași practici.

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței

“Ultimele declarații ale acestuia arată că sfidează evidența și poate falsifica oricând orice informație”, reclamă reprezentanții COTAR, într-un comunicat transmis redacției.

Publicăm integral comunicatul: 

“Bogdan Marius Chirițoiu a declarat miercuri, 12 iunie 2019, că „taximetriștii au reacționat prea târziu” după intrarea pe piața românească a firmei Uber și a altor firme care fac așa-zisul ridesharing, drept pentru care aceste firme nu mai pot fi scoase de pe piață acum, după patru ani. De fapt, toate dovezile arată că taximetriștii au acționat din prima clipă și au purtat un adevărat război interminabil cu autoritățile statului care au refuzat sistematic să aplice legea, timp de patru ani. Iar Consiliul Concurenței a luptat, în paralel, pentru a apăra interesele acestor companii, în loc să constate și să sancționeze conform legii firmele care au făcut și fac în continuare concurență neloială celor are funcționează legal.

Trebuie să ne mai amintim și declarația lui Bogdan Chirițoiu din aprilie 2019, făcute la postul public de televiziune. Acesta a declarat, cu nonșalanță, că s-a implicat direct în modificarea Legii taximetriei și se va strădui să facă posibilă Ordonanța de Urgență pentru funcționarea companiilor Uber și Taxify. Din declarațiile lui reiese foarte clar lobby-ul pe care l-a făcut mereu pentru Uber, Taxify (actual Bolt) și Clever go, iar președintele Consiliului Concurenței nici măcar n-a încercat vreodată să-și ascundă implicarea în susținerea companiilor private care încalcă legislația României. Mai mult, s-a lăudat în spațiul public, de mai multe ori, cu lobby-ul pentru companiile care delcară că fac ridesharing și cu sancțiunile aplicate firmelor de taxi.

„Am amendat 8 companii active pe piaţa transportului de persoane în regim de taxi şi dispecerat din Bucureşti şi judeţul Ilfov cu aproximativ 500.000 de euro pentru participarea la un cartel având ca obiect fixarea tarifului. De asemenea, alte 36 de companii de taxi din Constanţa, Timişoara, Baia Mare, Târgu-Mureş şi Râmnicu Vâlcea au fost sancţionate cu peste 400.000 de euro, pentru constituirea unor carteluri în vederea fixării tarifului. Cele mai multe dintre companiile de taximetrie sancţionate de noi erau membre în Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). Companiile au contestat, însă instanţa a menţinut decizia Autorităţii de concurenţă”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, pentru News.ro.

Practic, Bogdan Chirițiou a declarat oficial că s-a răzbunat pe membrii COTAR care l-au atacat în urma acțiunilor care arată clar implicarea în susținerea unor companii ce fac concurență neloială transportatorilor autorizați și încalcă toate legile în vigoare. COTAR cere în continuare demiterea președntelui Consiliului Concurenței și anchetarea acestuia în legătură cu implicarea în activitățile economice la care ar fi trebuit să se raporteze cu totul diferit, din poziția pe care o ocupă.

Facem un apel și la doamna Premier, Viorica Dăncilă, pentru a ține cont de nevoia unei legi unitare pentru toți operatorii din același domeniu de activitate, pe piața românească. Mai mulți reprezentanți ai Executivului au promis că nu va exista o nouă lege care să permită diferențe între activitățile de același fel de pe piața românească, doar pentru că unele firme au alt tip de activitate la nivel declarativ – deși este evident că fac tot servicii de transport persoane în regim de taxi. Nu înțelegem cum s-a ajuns la creșterea vechimii mașinilor,la 15 ani pentru transport de persoane, după ce Uber s-a lăudat că vine pe piața românească pentru a oferi altfel de servicii, cu mașini noi și șoferi civilizați. De fapt, se pregătește o ordonanță de urgență pentru a face paradis fisacal în România, dar numai pentru câteva companii care vor putea aplica tarif dinamic, plata in conturile offșhore , contracte de inchiriere sau comodat,etc., deci implicit, fără a plăti aceleași taxe și impozite ca noi și cu încălcarea, în  continuare, a tuturor legilor pe care le respectăm noi. Membrii Guvernului ar trebui să se gândească bine înainte de a face posibilă legalizarea furtului în România, de dragul unor lobbyiști care ocupă funcții de conducere în instituțiile publice”, a declarat Teodor Pesteleu, președintele COTAR-Filiala Timis

COTAR cere Executivului respectarea principiilor concurenței și garantarea egalității în fața legii, pentru toți cetățenii și pentru toate companiile care activează în România. Așteptăm ca organele competente în anchetarea acestei situații să se autosesizeze și să soluționeze corect această problemă”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.