Ministerul Transporturilor a primit 9 oferte in etapa de precalificare pentru serviciile de consultanta in procesul de privatizare a CFR Marfa. Privatizarea efectiva a pachetului majoritar al companiei va avea loc pana la sfarsitul acestui an, a declarat vineri, la Bruxelles, Alexandru Nazare, ministrul Transporturilor.
“Si-au exprimat interesul de a participa la acest proces companii de prestigiu de pe piata de consultanta, semn ca aceasta privatizare poate fi un mare succes pentru Romania. am in vedere pentru aceasta afirmatie si semnalele pozitive pe care le-am primit in intalnirile cu reprezentantii BERD si IFC, institutii financiare internationale care ar putea sprijini investitorul strategic care va prelua in urma licitatiei pachetul majoritar de la CFR Marfa”, a precizat Alexandru Nazare, intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Companiile care si-au manifestat interesul pentru consultanta sunt Deloitte, KPMG Romania-Tuca, Zbarcea si asociatii SCA, Pricewaterhouse Coopers, Raiffeisen Capital&Investment-Seneca Group International-Voicu si Filipescu SCA, Ernst&Young Romania-Ernst&Young UK-Ernst&Young Poland-Ernst&Young Greece-Radu Taracila Padurari Retevoescu SCA-Allen&Ovely LLP, Societe Generale Corporate&Investment Banking, Commerzbank AG Representative Office Bucharest, Roland Berger Strategy Consultants si The Boston Consulting Group-Horvath Partners Management Consulting.
Atribuirea contractului, pana in aprilie
Ministrul Nazare s-a intalnit la Bruxelles cu Joaquin Almunia, vicepresedintele Comisiei Europene si comisar european responsabil de Concurenta. “Ne-am asumat ca, pana la sfarsitul lui aprilie 2012, sa finalizam procedurile de atribuire a contractului de consultanta pentru privatizare, iar pana la sfarsitul acestui an vom avea finalizata si privatizarea efectiva a pachetului majoritar”, a anuntat Alexandru Nazare.
Ministrul Transporturilor a mentionat ca pentru CFR Marfa este vitala aprobarea unei scheme de compensare a datoriilor, intrucat deja pe exercitiul financiar de anul trecut compania a devenit viabila si ar fi avut profit daca nu ar fi fost grevata de arierate istorice.
“Privatizarea CFR Marfa este necesara pentru a oferi acestei companii o sansa de salvare, avand in vedere nivelul arieratelor din 2007 incoace. In 2010 si 2011, datorita planului de restructurare si eficientizare a companiei am reusit sa reducem semnificativ pierderile si sa asiguram CFR Marfa o sansa la supravietuire. Dar numai printr-o injectie de capital substantiala rezultata in urma privatizarii pachetului majoritar de 51% din actiuni vom putea face din CFR Marfa o companie rentabila, care sa nu mai greveze asupra bugetului public si a banilor din buzunarul fiecarui roman”, se mai arata in comunicat. (M.S.)
Numai minciuni!CFR Marfa nu sta cu MANA INTINSA si “nu greveaza bugetul public si banii din buzunarul fiecarui roman”,intrucat aceasta companie traieste din ce produce(presteaza).Declaratii rautacioase care sa justifice asa zisa privatizare,care probabil; se va face ca si cele de pina acum,iar cel care va lua compania o va vinde pe bucati si va scoate un profit urias.Statului roman ai ie mai la indemana sa o praduiasca decat sa faca un minim de investitii(macar scutirea de accize la motorine).S-a restructurat neuniform,in zone din tara unde se freaca menta au fost restructurati aproape tot atatia ca in zonele unde inca se munceste pe branci.Oamenii de abia mai fac fata ,nu au curaj sa mai spuna ce greu le este(si chiar le este!),ca sunt amenintati cu spectrul datului afara.Halal guvernanti intr-o tara bolnava!
Aceasta companie trebuie privatizata pentru ca a fost si este in continuare “secatuita” de oamenii care o conduc in folosul buzunarului propriu.Sunt angajati care, obtinand foloase materiale, faciliteaza “parteneriate” cu firme private care fac bani pe seama CFR Marfa.Cum sa nu fie supraindatorata? DECI NU STATUL ROMAN O PRADUIESTE, CI ACEIA CARE O ADMINISTREAZA! SA MAI DEA STATUL (DIN TAXELE PLATITE DE MINE SI DE ALTII CA MINE) NISTE SCUTIRI DE ACCIZE CA SA MAI AIBA CE RISIPI APARATUL ACTUAL AL CFR MARFA??? PROPRIETATEA PRIVATA E MULT MAI BINE ADMINISTRATA, CHIAR DACA ASTA INSEAMNNA CA VIN STRAINII LA NOI SA NE ORGANIZEZE SI SA FACA PROFIT! POATE PESTE 100 ANI VOM INTELEGE SI NOI CA NE FURAM SINGURI CACIULA. PANA ATUNCI, CE EL AL STATULUI , E AL NOASTRU AL TUTUROR, SA NE SERVIM DECI!
Paune las-o dreacu de treaba, ca ineficienta si furt ca in CFR marfa nu s-a mai vazut