COTAR: Parlamentarii s-au grăbit să servească interesele companiilor care fac „transport alternativ”

UPDATE: Camera Deputaților (for decizional) a adoptat, în 22 octombrie, cu unanimitate de voturi, legea de aprobare a OUG 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto (ride-sharing). Actul normativ a prelungit cu 4 luni, până la 1 februarie 2020, termenul-limită pentru intrarea în legalitate a activității de ride-sharing. Legea merge la promulgare la președintele Klaus Iohannis.

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR.) trage un semnal de alarmă: „Toate partidele parlamentare servesc interesele companiilor care își fac legi speciale, pentru a frauda economia României, în privința activităților de «transport alternativ»”.

Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:

„Astăzi (22 octombrie – n.r.) a fost trecută prin Comisia de Transporturi, „pe repede înainte”, legea care prelungește perioada de intrare în legalitate a operatorilor de transport alternativ, iar imediat va merge în plenul Camerei Deputaților, pentru a se asigura votul, astfel încât cei care au sfidat legislația românească  mai bine de patru ani să ne sfideze pe toți, în continuare, intrând în legalitate cu ajutorul parlamentarilor.

„Am asistat, astăzi, la un teatru de prost gust, îmbrăcat în haina unui „exercițiu democratic”. Am văzut, în Comisia de Transporturi, cum interesele personale și de grup sunt mai presus de interesul național, mai presus de proștii care aduc 8% din PIB-ul României, respectiv transportatorii autorizați de persoane și marfă. Cu toate că, de opt ani, zace în sertarele comisiilor din Camera Deputaților OG 27/2011, care trebuia să fie Legea Transportului în România, aceasta nici măcar nu a fost luată în discuție, în timp ce astăzi „pe repede înainte” a trecut Ordonanața privind transportul alternativ, cu unele completări hilare, una dintre ele fiind prelungirea periodei de tranziție până la 1 februarie 2020. Cu alte cuvinte, parlamentarii din toate partidele le-au dat mână liberă transportatorilor neautorizați să fure legal, încă patru luni, să facă transport de persoane cum vor, să nu plătească nimic la stat, așa cum au făcut și în ultimii patru ani. Sperăm ca de data aceasta organele abilitate ale statului – DNA, DICOT, ANAF etc. – să înceapă o achetă și să-i tragă la răspundere pe toți cei care au pus umărul la fraudarea bugetului național, în ultimii patru ani și opt luni”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

COTAR salută, de asemenea, demersurile ANAF, care a trimis deja, către peste 1.000 de persoane și firme, adrese pentru a se prezenta cu documente pentru justificarea încasărilor din activității neautorizate. În același timp, se pare că și Direcția Antifraudă a efectuat verificări la firme partenere ale multinaționalelor care desfășoară activități de „ridesharing” în România și au dispus sute de sancțiuni, amezi în valoare de peste un milion și jumatate de lei, precum și confiscări de numerar din venituri ilicite de milione de lei. S-au întocmit mai multe dosare penale, în urma constatării că bugetul consolidat al statului a fost fraudat. COTAR așteaptă de la toate instituțiile abilitate ale statului să își facă datoria și să oprească frauda care se face cu ajutorul unor parlamentari interesați doar de propiul buzunar, nu de interesul național.

Legislația din România prevede confiscarea câștigurilor provenite din activități neautorizate – ceea ce nu s-a aplicat în cazul persoanelor fizice sau juridice care au obținut venituri din activiățile neautorizate și nelicențiate de transport – precum „ridesharing”. Confiscarea acestor venituri ar putea ajuta statul român să plătească o parte din datoria externă făcută în ultimii trei ani sau să asigure cofinanțarea mai multor lucrări de infrastructură, cu banii obținuți astfel la bugetul statului. Dacă ANAF va aplica legea, România ar putea renunța la împrumuturile externe, pentru următoarea perioadă.  

Listele primite de ANAF din Olanda arată, fără echivoc, faptul că atât persoane fizice, cât și firme care își desfășoară activitatea pe teritoriul României au avut încasări uriașe, fără a plăti nicio taxă către statul român. Una dintre firmele controlate recent fraudase bugetul cu aprope 5 miloane de lei. Cu toate acestea, se poate observa, în continuare, că politicienii care se grăbesc, în Parlament, să trecă „pe repede înainte” OUG privind transportului alternativ, în care apare o nouă prevedere, introdusă de către cei care susțin activitatea de „ridesharing”, respectiv prelungirea legală a posibilității de a frauda statul român încă 4 luni, de acum înainte, în condițiile în care statul român se împrumută săptămânal, pentru a-și putea onora plățile”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.