Grupul MOL și-a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea din 2019. În ciuda unui mediu macro mai slab și a prețurilor la țiței și gaze mult mai scăzute, rezultatul EBITDA solid înregistrat în trimestrul al 3-lea permite Grupului MOL să majoreze ținta anuală orientativă pentru 2019 de la „aproximativ 2,3 miliarde USD”, la „aproximativ 2,4 miliarde USD”.
Rezultatul EBITDA înregistrat de segmentul Upstream a scăzut la 235 milioane USD în trimestrul al treilea, reflectând prețurile mai scăzute la țiței și pe cele semnificativ mai mici la gaze. Volumul producției de hidrocarburi a scăzut ușor cu 1% în Q3, comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 107.500 barili echivalent petrol pe zi (BEP), însă nivelul de producție înregistrat de la începutul anului până în prezent, de 112 mii BEP rămâne deasupra țintei orientative anuale.
Rezultatul operational CCS EBITDA pe segmentul Downstream a crescut cu 4%, la 272 milioane USD în trimestrul al treilea, pe fondul unei reveniri a marjelor de rafinare, după scăderea înregistrată în primul semestru al anului. Cererea de carburanți auto s-a majorat cu 3% în regiunea ECE relevantă și a susținut rezultatele segmentului Downstream. Cea mai mare investiție organică a MOL, lucrările la construcția fabricii de polioli s-au accelerat în Q3 și progresează conform planificării.
Segmentul Consumer Services a atins un nou record în ceea ce privește rezultatele trimestriale, ajungând la 161 milioane USD, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care atât marja non-fuel cât și marja fuel au crescut iar acest segment beneficiază de tendințele puternice de creștere a cererii la nivel regional. Implementarea Fresh Corner – conceptul de referință al MOL pe segmentul non-fuel – a continuat în mod dinamic în întreaga rețea, numărul stațiilor cu Fresh Corner ajungând la 794 față de 615, în urmă cu un an.
Segmentul Gas Midstream a generat un rezultat EBITDA de 27 milioane USD în Q3, cu 8% mai mare față de aceeași perioadă a anului trecut.
“Rezultatele financiare solide generate de modelul nostru de afaceri integrat și robust în primele 9 luni ale anului, ne permit să actualizăm ținta orientativă anuală pentru rezultatul operational CCS EBITDA la 2,4 miliarde USD (față de 2,3 miliarde USD). De asemenea, generăm în continuare flux de numerar liber simplificat, finanțând astfel inclusiv investițiile organice al căror nivel aproape s-a dublat, pe măsură ce avansăm cu proiectele noastre transformaționale. Proiectul fanion al fabricii de polioli își continuă cursul conform calendarului, lucrări de construcții majore au fost accelerate în Q3 iar nivelul de finalizare depășește acum 35%”, a declarat Zsolt Hernádi, Chairman&CEO MOL Group.
În România, vânzările de carburant ale MOL au înregistrat creșteri semnificative în Q3 2019 comparativ cu perioada similară a anului trecut. Astfel, vânzările retail de benzină au fost de 47kt în Q3, în creștere cu aproape 12% față de trimestrul al treilea din 2018, când au fost de 42kt. Totodată, vânzările retail de motorină au crescut cu 7,5% în Q3 2019 față de perioada similară a anului trecut, de la 145 kt la 156 kt.
Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 8 ţări, iar cele de explorare în 13 ţări. Grupul MOL controlează patru rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproximativ 2.000 de benzinării în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 227 in Romania.