Pierderile din transportul rutier de mărfuri vor depăși 550 de miliarde de euro la nivel global, în 2020, reprezentând o scădere cu 18% față de 2019, dar impactul transportului de călători va fi de trei ori mai mare: numai în Europa, pierderile vor depăși 80 de miliarde de euro (-57% față de anul trecut), potrivit unei noi analize realizate de IRU.
Astfel, potrivit cercetare IRU arată că peste 3,5 milioane de operatori de transport rutier la nivel mondial se confruntă cu pierderi financiare fără precedent în acest an, ca urmare a restricțiilor de transport și a încetinirii economice generale cauzate de pandemie.
Companiile de transport de mărfuri se așteaptă la o scădere medie a cifrei de afaceri de 18% în 2020, totalizând 551 miliarde EUR.
Sectorul are un impact semnificativ în Orientul Mijlociu și Africa de Nord (-22%) și Asia (-21%); în Europa este în scădere cu 64 miliarde EUR (-17%)
Companiile din Argentina, China și Iran se confruntă cu un declin de peste 30%.
Companiile de transport de călători din Europa se așteaptă să piardă 81 de miliarde de euro în acest an, adică 57% din veniturile lor anuale.
Serviciile de turism cu autocarul (-82%) și serviciile interioare (-70%) sunt cele mai afectate, urmate de companiile de taxi (-60%) și serviciile de autobuz urban (-42%)
Companiile din Bulgaria, Spania, Suedia și Marea Britanie se confruntă cu un declin de peste 70%.
Atât companiile de transport de mărfuri, cât și cele de călători au raportat că au fost puse în aplicare mai multe restricții decât măsuri de facilitare în perioadele de maximă închisoare, ceea ce afectează în continuare industria.
„Serviciile de transport rutier sunt fundamentale pentru economiile și comunitățile de pretutindeni. Aceste noi descoperiri sunt alarmante. Fiecare operator de transport rutier care va da faliment va afecta circulația persoanelor și a mărfurilor”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto.
Sunt necesare măsuri clare de recuperare
IRU a publicat un plan de recuperare în 10 puncte, cu măsuri financiare și nefinanciare pentru guverne și bănci, pentru a sprijini operatorii de transport rutier în dificultate, pentru a ușura circulația persoanelor și a mărfurilor și pentru a recupera recuperarea globală, dar foarte puțin, și în unele cazuri nimic , s-a întâmplat de atunci.
„Am văzut multe guverne să ajusteze reglementările și să anunțe pachete de recuperare, dar detaliile pentru operatorii de transport rutier sunt în general vagi. Cercetările noastre indică nevoia imediată de măsuri destinate industriei care să corespundă dimensiunii actuale. Chiar și la apogeul crizei, transportul rutier a rămas flexibil, operațional și a continuat să joace rolul său unic. Acum, eforturile de recuperare la nivel mondial sunt puse în pericol fără o acțiune clară a guvernului pentru a sprijini operatorii de transport rutier”, a spus Umberto de Pretto.