„Un acord UE-UK este încă posibil și rămâne indispensabil”

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) și 32 asociații ale transportatorilor rutieri din Europa au transmis o scrisoare deschisă negociatorilor UE și UK și Prim-Ministrului Boris Johnson, prin care solicită încheierea unui acord UE-UK în favoarea consumatorilor și a economiei.

Publicăm integral documentul postat pe site-ul UNTRR:

Un acord UE-UK este încă posibil și rămâne indispensabil

În fiecare an, peste 2,3 milioane de camioane efectuează transporturi către și dinspre UE și Regatul Unit (UK). Aceste vehicule reprezintă forța vitală a economiilor noastre interconectate, susținând toate sectoarele și industriile prin transportul de materii prime, piese de schimb, alimente pentru supermarketuri și produse finite către utilizatorii și consumatorii finali. Prin urmare, transportul rutier facilitează comerțul a cărui contribuție depășește cu mult amprenta sa economică și profesională directă deja considerabilă.

Încheierea perioadei de tranziție fără un acord între UE și UK nu este o opțiune pentru industria noastră. Considerăm că prin încheierea unui compromis ferm pentru transportul rutier ca parte a unui astfel de acord este atât realizabilă, cât și indispensabilă.

Este în interesul tuturor părților să permită vehiculelor grele de marfă să se deplaseze către și dinspre UE și UK și să tranziteze teritoriile respective într-un mod viabil din punct de vedere economic, fără a recurge la reintroducerea autorizațiilor de transport și a sistemelor de cote (autorizații CEMT) care nu au fost niciodată destinate să acopere volumele de comerț la fel de mari ca cele care au loc în prezent între UE și UK.

Credem cu tărie că viitorul constă într-o soluție reciprocă între UE și UK bazată pe recunoașterea reciprocă a standardelor, competențelor și certificatelor pentru a asigura garanții adecvate în ceea ce privește concurența loială, performanța de mediu, siguranța rutieră și condițiile de lucru pentru șoferi. Operatorii de transport rutier de marfă de pe ambele maluri ale Canalului Mânecii se angajează să funcționeze la standarde înalte în aceste zone.

În caz contrar, s-ar confrunta cu o alegere descurajantă între o combinație de aranjamente naționale fragmentate și o lume în care numărul insuficient de operațiuni de transport rutier pe rutele UE-UK va fi gestionată de o politică oficială (cota de autorizații). Oricare dintre opțiuni ar fi în detrimentul tuturor.

Timpul este esențial. Solicităm negociatorilor să se concentreze asupra obiectivelor lor comune – păstrarea conectivității rutiere prin acorduri echilibrate și reciproce – și să folosească timpul de negociere rămas pentru a obține un rezultat care este sensibil din punct de vedere economic și care permite industriei transportului rutier să își joace rolul de a facilita comerțul esențial în toate sectoarele economiei.

Semnatarii scrisorii deschise

1. AEBTRI, Bulgaria

2. AFTRI, Franța

3. AISÖ, Austria

4. AMÖ, Germania

5. ANTRAM, Portugalia

6. ASTIC, Spania

7. BGL, Germania

8. CESMAD BOHEMIA, Republica Cehă

9. CESMAD SLOVAKIA, Slovacia

10. CETM, Spania

11. CLC, Luxemburg

12. DTL, Danemarca

13. ECG, Belgia

14. ERAA, Estonia

15. EVOFENEDEX, Țările de Jos

16. FEBETRA, Belgia

17. FIAP, Italia

18. FinMobility, Finlanda

19. FNTR, Franța

20. ITD, Danemarca

21. IRHA, Irlanda

22. IRU, Elveția

23. LINAVA, Lituania

24. Logistics UK, Regatul Unit

25. MKFE, Ungaria

26. NLF, Norvegia

27. OFAE, Grecia

28. RHA, Regatul Unit

29. SVERIGES AKERIFÖRETAG, Suedia

30. TLN, Transport and Logistics, Țările de Jos

31. UICCIAA, Italia

32. UNTRR, România

33. ZMPD, Polonia

Download

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.