Point Pickup Technologies, finanțare de 30 milioane de dolari

Point Pickup Technologies, una din cele mai dinamice platforme digitale americane de curierat B2B, dezvoltată integral de o echipă de programatori din România, intră într-o nouă etapă de creștere după ce a primit o finanțare de 30 de milioane de dolari de la Brown Brothers Harriman & Co. (BBH), una dintre cele mai vechi și mai mari bănci private din Statele Unite.

Radu Florescu

Iată precizările, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:

Finanțarea va fi utilizată pentru dezvoltarea și îmbunătățirea tehnologiei și serviciilor, ajutând compania să răspundă unei cereri tot mai mari și mai diversificate. Point Pickup a crescut de șase ori în ultimele luni, iar perspectivele sunt extrem de optimiste, în contextul în care piața livrărilor online se dezvoltă exponențial, iar Point Pickup este una dintre puținele platforme de acest fel care oferă servicii la scară largă.

Ideea dezvoltării Point Pickup a apărut în 2015 în Statele Unite, compania fiind fondată de Radu Florescu și Tom Fiorita. Startup-ul s-a poziționat inițial ca un serviciu de livrări pe segmentul B2C. Odată înregistrați pe aplicație, utilizatorii persoane fizice puteau livra un colet în cel mai scurt timp, cu ajutorul unuia dintre șoferii înscriși în platfomă. Trei ani mai târziu, platforma a atras interes susținut din partea companiilor, ceea ce a determinat business-ul să pivoteze rapid către modelul B2B. 

Provocarea de a oferi servicii de curierat marilor retaileri și lanțuri de magazine din Statele Unite a adus platforma la un nou nivel de creștere, moment în care o echipă nouă, 100% românească, a preluat dezvoltarea tehnologiei și a produsului. 

Echipa de bază, care a gândit proiectul în ansamblul său, a fost formată din Andrei Popa, Head of Development în cadrul diviziei de digital a agenției Cheil | Centrade, și Mircea Alexandrescu, Director of Product. Ulterior s-au alăturat Andrei Popescu, Head of Infrastructure, și Giovani Sîrbu, Lead Developer, și, în cele din urmă, echipa a crescut la 15 oameni. 

În scurt timp, platforma și-a extins activitatea în toate cele 50 de state americane, integrând primii clienți mari, respectiv companii din Fortune 500 precum lanțurile de retail Walmart, Target, Albertsons sau Kroger. 

Echipa Point Pickup_Popa_Popescu_Sirbu_Alexandrescu

„Cred că succesul platformei și satisfacția companiilor cu care lucrăm reflectă modul nostru de lucru proactiv și flexibil”, spune Andrei Popa. „Giganții din retail schimbă regulile peste noapte pentru a răspunde oricărei mișcări din piață și a rămâne competitivi. Prin urmare, tehnologia pe care o dezvolți ca să oferi servicii acestor companii trebuie să fie cu un pas în fața imprevizibilului. Nu îți permiți să dezvolți o funcție care răspunde strict unor cerințe punctuale. Trebuie să anticipezi și să iei în calcul un întreg spectru de direcții și scenarii posibile. Și cred că acesta este unul dintre punctele forte specifice IT-știlor români. Nu ne limităm doar la disciplina execuției, a codului, ci dezvoltăm și o disciplină în viziune. Or, dacă la finalul lui 2019 spuneam că am trecut prin doi ani de provocări continue, începutul pandemiei a schimbat total definiția provocării pentru noi toți”. 

În ultimele luni, piața americană de livrări la domiciliu (store-to-home) a explodat, anumite segmente raportând peste noapte volume chiar de trei ori mai mari, fiind necesare optimizări ‘din mers’ la nivel de sisteme, procese și raportări de date. Contextul a atras schimbări în procedurile de livrare și comportamentul clientului, apariția de reguli noi și, mai ales, restricții. Toate aceste schimbări au trebuit integrate în timp record în platforma și aplicațiile Point Pickup. 

„Experiența COVID-19 a contribuit și ea la modul în care ne vom concentra strategia de creștere în urma acestei runde de investiții”, continuă Andrei Popa. „Urmărim să avem mai multe resurse dinamice (atât la nivel de echipă, cât și de tehnologie) ce pot fi realocate pentru a răspunde rapid schimbării în scenarii de criză. Infrastructura din cloud trece, de asemenea, printr-o serie de upgrade-uri, urmărind, de exemplu, să facem pași către Inteligența Artificială pentru Operațiunile IT (AIOps), să optimizăm algoritmii de autoscalare pe baza experienței și a tiparului de creștere la care ne-a supus 2020. Însă principalele direcții pentru următoarea perioadă post-finanțare sunt extinderea componentelor bazate pe date (data-driven) și a zonei de analiză predictivă (predictive analytics), dezvoltarea de automatizări concentrate pe îmbunătățirea performanței și gradului de satisfacție a clienților, precum și un upgrade major în zona de experiența utilizatorului (User Experience). De asemenea, ne așteptăm foarte curând să facem primii pași pentru integrarea cu furnizorii de vehicule autonome pentru livrări”.

Radu Florescu, co-fondator Point Pickup și CEO Cheil | Centrade, adaugă: „Finanțarea BBH confirmă încă o dată potențialul platformei Point Pickup, după finanțările inițiale realizate de o serie de investitori privați și de fondul de capital de risc CT Innovations, orientat cu precădere pe industria IT și biotehnologie. Ceea ce a început în 2015 ca o soluție pentru livrările mici (persoane fizice și mici comercianți) și ca o formă suplimentară de venit pentru șoferi, devine astăzi avantajul competitiv al marilor jucători din piața de e-Commerce, în contextul noii realități conturate de pandemia de Coronavirus. În același timp, vorbim despre un proiect performant care îmbină spiritul antreprenorial american cu talentul și creativitatea programatorilor români – ceea ce pentru mine, personal, este un motiv de mândrie. Încă de la început ne-am propus să aducem această platformă și în România, pentru că vedem și aici aceleași tendințe de creștere și dinamism. Evoluția neașteptată din Statele Unite, nevoile suplimentare de dezvoltare și schimbările ce au intervenit pe fondul pandemiei ne-au determinat să amânăm acest plan, dar avem deja semnale de interes din partea marilor operatori de retail și cu siguranță că, la momentul lansării pe plan local, vom veni cu servicii mult îmbunătățite, testate și validate de cea mai avansată piață de comerț din lume”. 

DESPRE POINT PICKUP TECHNOLOGIES (PPUP)

Point Pickup Technologies (PPUP), furnizor de servicii de livrare în aceeași zi, implementează tehnologii de precizie în domeniul livrărilor, oferind soluții specializate și scalabile utilizate de unii dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din Statele Unite. Platforma tehnologică, împreună cu rețelele de identificare a șoferilor (Point Pickup’s Driver Match Networks), rezolvă cele mai mari provocări ale pieței de livrare în aceeași zi. Point Pickup este singura platformă care oferă livrări pre-programate cu șoferi preferați, acceptând totodată solicitări la cerere. Platforma bazată pe date economisește timp și bani, maximizând în același timp performanța, oferind criterii sofisticate de compatibilitate, optimizarea rutelor, șoferi selectați și o interfață care se integrează ușor în sistemele de comerț electronic.

DESPRE CHEIL | CENTRADE

Cheil | Centrade este una dintre cele mai mari companii de comunicare integrată din România și servește drept hub regional pentru rețeaua coreeană Cheil în sud-estul Europei (10 piețe), coordonând strategia de comunicare și creație pentru Samsung. Din portofoliul Cheil | Centrade mai fac parte First Bank, ENGIE Romania, NN Asigurări și Pensii, Raiffeisen Bank, Dr. Oetker, Mondelez, KTI, Point Pickup, Asociația ANAIS și United Way. Din 2018, Cheil | Centrade București a lansat și divizia Digital Intelligence and Analytics (DIA), un centru unic de servicii de data intelligence care deservește mai multe piețe din Europa. Cheil | Centrade este singura agenție românească premiată la cea mai recentă ediție London International Awards și, de asemenea, singura care a avut un membru în juriul celei mai recente ediții Euro Effie Awards.

Centrade este parte a holdingului internațional Centrade USA – cu operațiuni în București, Houston și Zagreb, alături de Chainsaw Europe, Kubis Interactive și Epidemic Worldwide.

DESPRE ECHIPA DE PROGRAMATORI A PLATFORMEI POINT PICKUP

Andrei Popa, Head of Development, are o experiență de peste 13 ani în online, activând printre altele în zona de dezvoltare digitală a proiectelor media Gazeta Sporturilor, Intact Interactive și Antena TV Group, unde a coordonat echipele de Frontend Development și User Experience. A dezvoltat proiecte pentru piața de new media și telecom și a lucrat în echipa ce a pus bazele platformei românești de conținut video AntenaPlay.

Andrei Popescu, Head of Infrastructure, cu o experiență de peste 16 ani în dezvoltarea de sisteme IT și securitatea informației, a proiectat infrastructuri de date și comunicații în cadru proiectelor pentru companii precum Orange sau CEZ România, cât și pentru alți clienti din industriile telecom și banking.

Giovani Sîrbu, Lead Developer, dezvoltă aplicații web de peste 10 ani, ocupând poziții în coordonarea și realizarea de proiecte pentru clienți ca Vodafone, Carrefour sau Ursus.

Mircea Alexandrescu, Director of Product, a aplicat experiența sa de peste 13 ani în Product Management & Development, precum și pasiunea sa pentru produs și pentru experiența utilizatorului. Anterior, el a coordonat echipe multi-funcționale și a dezvoltat produse, campanii, strategii digitale pentru companii precum WowApp, Active Soft (Grupul NCH) și Cheil |Centrade pentru branduri precum Samsung, Raiffeisen Bank, REWE Group și Carrefour.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.