Grupul MOL a anunțat, în 6 noiembrie, rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea (T3) al anului 2020. În contextul pandemiei și al crizei economice, rezultatul operațional CCS EBITDA a înregistrat o revenire puternică față de minimele din T2 și a ajuns la 610 milioane USD în T3 2020, cu doar 12% mai mic față de performanța avută în aceeași perioadă a anului trecut. Acest rezultat a adus valoarea EBITDA T1-T3 la 1,5 miliarde USD, cu 14 % sub nivelul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce indică posibilitatea ca rezultatul EBITDA la nivelul întregului an 2020 să se situeze la limita superioară a intervalului stabilit ca țintă orientativă, la aproximativ 1,9 miliarde USD.
Iată și celelalte precizări, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:
Fluxul de numerar liber simplificat a crescut în T3 la 306 milioane USD, pe fondul unei discipline continue a cheltuielilor de capital (CAPEX), aducând valoarea totală a fluxului de numerar liber simplificat de la începutul anului și până în prezent la 662 milioane USD, cu 42% mai mult comparativ cu primele trei trimestre ale anului trecut. Cheltuielile de capital din resurse proprii au scăzut cu 33% în primele trei trimestre, reflectând un control puternic asupra cheltuielilor de capital (CAPEX) precum și o încetinire generată de COVID-19.
Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL, a comentat rezultatele: „Câștigurile și-au revenit puternic în trimestrul al treilea față de cele mai scăzute din T2, ceea ce ne va permite probabil să livrăm un rezultat EBITDA la nivelul întregului an 2020 situat la limita superioară a intervalului stabilit ca țintă orientativă, de aproximativ 1,9 miliarde USD. Toate segmentele de afaceri au generat un flux de numerar liber pozitiv până acum în acest an, în pofida pandemiei, o dovadă clară a solidității și rezilienței operațiunilor noastre. Segmentul Consumer Services s-a remarcat înregistrând o nouă valoare record a rezultatului EBITDA la nivel trimestrial, în T3, dar și celelalte segmente au performat relativ bine, în pofida deprecierii prețurilor la materiile prime și a marjelor: segmentul Upstream a beneficiat de achiziția câmpului petrolifer ACG, în timp ce segmentul Downstream s-a îmbunătățit pe baza disponibilității remarcabile a activelor și a randamentului mai ridicat al rafinăriilor. Cu toate acestea, trebuie să rămânem vigilenți, deoarece pandemia nu s-a terminat încă, iar lunile următoare ar putea să ne pună din nou la încercare pe toți ”.
Producția pe segmentul Upstream a crescut cu 8% comparativ cu precedentul trimestru, la 126,9 mii barili / zi și a fost cu 18% mai mare față de același trimestru al anului precedent. Volumele au fost stimulate de drepturile mai mari ce au revenit din câmpul petrolifer ACG, precum și de contribuția totală trimestrială a acestuia. Partea alocată MOL din activul azer a fost de 29,8 mii barili / zi în T3 2020. Prețurile petrolului și gazelor s-au redresat în T3, dar sunt încă mult sub nivelul înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatul EBITDA pentru segmentul Upstream în intervalul T1-T3 a fost în mod clar influențat masiv de impactul negativ al prețurilor, în contextul unei cotații semnificativ mai reduse a țițeiului (Brent a scăzut cu 37% față de perioada similară a anului trecut, la 41 USD / bbl) și a prețurilor practicate pentru gazele naturale (-34% față de aceeași perioadă a anului trecut).
Rezultatul operațional CCS EBITDA pentru segmentul Downstream a avut o revenire puternică și aproape s-a dublat față de nivelul scăzut din Q2, însă a rămas cu 26% sub rezultatul înregistrat în aceeași perioadă a lui 2019, din cauza marjelor de rafinare reduse și a marjelor din petrochimie care au fost ușor mai scăzute.
Stadiul de finalizare a Proiectului Poliol a depășit 70% la sfârșitul celui de-al treilea trimestru, deși progresul este oarecum întârziat ca urmare a situației pandemice. Au fost introduse protocoale de pandemie pentru a atenua riscul de infecție în rândurile constructorilor și pentru a asigura continuitatea afacerii. În T3, o nouă fabrică de bitum-cauciuc cu capacitatea de 20kt, pentru reciclarea deșeurilor de anvelope, a fost finalizată în Ungaria.
Consumer Services a atins un nou record la nivel trimestrial, generând un rezultat de 183 milioane USD, cu 14% mai mult față de perioada similară a anului trecut, creșterea fiind susținută de performanța solidă a carburanților. Nivelul mai redus al costurilor operaționale (OPEX) a contribuit de asemenea la rezultatul EBITDA, datorită acțiunilor de economisire din întreaga rețea. Fluxul de numerar liber simplificat a crescut cu 27% în T3, comparativ cu perioada similară a anului trecut, și cu 14% în primele trei trimestre ale anului 2020, la peste 300 milioane USD; această sumă depășește deja rezultatul obținut la nivelul întregului an 2019. Implementarea proiectului non-fuel fanion al MOL, Fresh Corner, continuă în întreaga rețea, numărul stațiilor FC crescând la 910 în T3, față de 895 la finalul T2 2020.
Rezultatul EBITDA generat de segmentul Gas Midstream a crescut cu 59% în T3 față de perioada similară a anului trecut, la 43 milioane USD, întrucât cererea în creștere pentru capacitate transfrontalieră a generat venituri reglementate mai mari, în timp ce costurile operaționale au fost mai reduse. Rezervările de capacitate mai mari și costurile operaționale (OPEX) mai scăzute au generat o creștere a rezultatului EBITDA în perioada T1-T3, rezultând o performanță cu 37% mai mare decât în aceeași perioadă a anului trecut.
Despre Grupul MOL
Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de 1.940 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 234 în România.