IRU: Noile restricții aduc haos la frontiere în transportul de mărfuri

Noile măsuri impuse de Germania, urmate de Tirol (Austria) și Republica Cehă, încep să provoace haos la transportul rutier de mărfuri pe întreg teritoriul Europei, în special pe ruta comercială importantă din Italia spre nord, prin pasul Brenner, precum și spre Est. Coridoarele vestice, transmite IRU. 

Tot mai mulți șoferi trimit imagini cum stau la cozi imense, ore întregi, pentru testarea COVID-19 la intrarea în Germania dinspre Cehia.

Iată precizările IRU:

Germania nu scutește șoferii de camioane de noile cerințe de testare COVID-19. Tirolul și Republica Cehă, la rândul lor, au impus restricții similare șoferilor care tranzitează teritoriile lor către Germania. Sunt acceptate teste rapide de antigen, dar ele trebuie produse de un laborator autorizat, o cerință dificilă pentru șoferii de camioane care lucrează în afara țării lor de origine.   

IRU a avertizat cu privire la o astfel de reacție în lanț dăunătoare în urma noilor controale la frontieră, într-o scrisoare adresată președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, luna trecută, solicitând acțiuni imediate pentru a preveni barierele în calea liberei circulații a mărfurilor, în special cerințele testului COVID-19 pentru șoferii de camioane profesioniști. Guvernele UE trebuie să își respecte angajamentul de a menține frontierele deschise.

„Șoferii de camioane, precum și cetățenii și întreprinderile europene care depind de mărfurile pe care le transportă aceștia, sunt din nou siliți să plătească un preț mare pentru restricțiile greșite COVID-19, care nu scutesc lucrătorii din transporturi”, a declarat secretarul general al IRU, Umberto de Pretto. 

Aceste decizii unilaterale dăunătoare vin în ciuda apelurilor repetate ale IRU și ale industriei către liderii UE, angajamentele țărilor însele pe benzile verzi și haosul lanțului de aprovizionare văzut cu frontierele blocate mai devreme în pandemie. Supermarketurile, facilitățile medicale și fabricile din UE sunt acum expuse riscului, inclusiv industriile cheie germane care depind de lanțuri de aprovizionare multinaționale, precum sectorul auto. 

Peste 7.000 de camioane transportă mărfuri pe coridorul Nord-Sud prin Tirol în fiecare zi, cam același volum de camioane care folosesc coridorul Dover-Calais, locul haosului din decembrie, când Franța a impus restricții care nu scuteau șoferii de camioane profesioniști. Alte zeci de mii de camioane folosesc coridorul est-vest către Germania prin Republica Cehă, o axă de transport majoră pentru logistica central-europeană.  

„Izolați în cabina lor, șoferii de camioane nu sunt expuși virusului și respectă măsuri stricte împotriva unei posibile infecții puse în aplicare de angajatorii lor și de clienții lor, inclusiv lipsa contactului fizic la locurile de preluare și livrare. Lăsați șoferii să își facă treaba și să-și continue călătoria peste graniță este cea mai sigură soluție”, a spus Umberto de Pretto. 

Comisia Europeană a răspuns la scrisoarea IRU săptămâna trecută, afirmând că poziția lor nu sa schimbat de la începutul pandemiei. Au consolidat importanța menținerii în permanență a benzilor verzi pentru camioane și că măsurile individuale ale țărilor trebuie să rămână proporționale și să evite perturbarea logisticii și a transportului esențial.

„Îl chem pe președintele Comisiei Europene von der Leyen și echipa ei să susțină libera circulație a mărfurilor”, a spus Umberto de Pretto. „UE trebuie să rămână fermă și aceste țări individuale trebuie să se opună”. 

„Germania, Tirolul și Republica Cehă trebuie să reintroducă imediat scutirile de testare pentru șoferii profesioniști de camioane; în caz contrar, acțiunile lor vor deteriora lanțurile de aprovizionare vitale, piața unică și viața a milioane de cetățeni ai UE – la un cost imens și fără niciun beneficiu material pentru controlul virusului”, a conchis Umberto de Pretto.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.