Grupul MOL, performanță solidă în anul provocator 2020

Grupul MOL și-a anunțat, pe 19 februarie, rezultatele financiare pentru 2020, un an provocator din cauza panemiei de coronavirus. În pofida crizei economice și a pandemiei care a adus atât de multe provocări, Grupul MOL a generat în T4 un rezultat operațional (Clean CCS EBITDA) de 464 milioane USD, aducând astfel rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) pe întregul an la nivelul de 2,05 miliarde USD, peste ținta orientativă actualizată.

Iată precizările, în comunicatul transmis ZIUA CARGO:

Într-un an al perturbărilor, volatilității și incertitudinilor, toate segmentele au generat flux de numerar liber pozitiv simplificat, în valoare de 636 milioane USD în 2020, mai mare decât în anul precedent. Cheltuielile de capital din resurse proprii au fost de 1,41 miliarde USD în 2020, în conform

itate cu ținta orientativă (care prevedea un nivel de până la 1,5 miliarde USD). MOL se așteaptă în 2021 la un rezultat EBITDA de aproximativ 2,3 miliarde USD, pe măsură ce mediul macro probabil se va recupera. 

Zsolt Hernádi, CEO și Chairman al MOL, a comentat rezultatele: „Am livrat peste 2 miliarde USD EBITDA în 2020 și, deși câștigurile au fost mai mici comparativ cu 2019, reacția noastră rapidă și în timp util la criză ne-a permis să generăm un flux de numerar liber peste ținta orientativă pre-Covid. Acest lucru a fost posibil doar pentru că fiecare segment de afaceri a avut operațiuni pozitive în numerar, chiar și într-un an cu perturbări majore. 

2020 a fost un an fără precedent, cu provocări nemaiîntâlnite. Sunt foarte mândru de toți colegii noștri, operațiunile noastre s-au derulat neîntrerupt, chiar și în mijlocul crizei am continuat să fim un partener de încredere al tuturor clienților și partenerilor noștri și am putut continua toate investițiile noastre strategice, deși, din păcate, ritmul acestora a încetinit un pic din cauza restricțiilor de mobilitate. Chiar și în condiții de stres major, ne menținem viziunea și ne vom dubla eforturile în 2021 pentru a progresa în transformarea afacerii noastre. Ne așteptăm ca anul 2021 să fie un an cu o oarecare normalizare și revenire, ceea ce stă la baza stabilirii unei ținte orientative a EBITDA în creștere, la 2,3 miliarde USD. Investițiile noastre de capital trebuie, de asemenea, să câștige teren, astfel încât intenționăm să avem cheltuieli de capital din resurse proprii de aproximativ 1,7-1,9 miliarde USD, ceea ce implică încă o dată o afacere complet finanțată cu flux de numerar liber pozitiv.”

 

Rezultatul EBITDA pe segmentul Upstream a scăzut în T4 la 181 milioane USD, afectat de ajustările tehnice la ACG, noul activ MOL în Azerbaidjan. Trimestrul a adus rezultatul EBITDA pe întregul an la 689 milioane USD pe acest segment, în scădere cu 34% față de nivelul înregistrat cu un an înainte, în condițiile în care scăderea accentuată a prețului țițeiului și al gazelor naturale a fost doar parțial compensată de contribuția ACG, care a ajutat la creșterea volumelor de producție pe tot anul cu 8% comparativ cu anul precedent.

Rezervele probate și probabile au crescut la 364 de mii bep/zi până la sfârșitul anului 2020 (de la 270 de mii bep/zi la sfârșitul anului 2019), reflectând contribuția ACG și netă creștere în revizuirea rezervelor din portofoliu, implicând o rată de înlocuire a rezervei de 312%.   

Rezultatul operațional (Clean CCS EBITDA) pe segmentul Downstream a scăzut cu 15% la 740 de milioane USD, reflectând astfel mediul macroeconomic mai slab, în timp ce rezultatele aferente T4 au fost de 133 milioane USD, fiind afectate de marjele de rafinare scăzute și de sezonalitatea din T4.

Vânzările de produse rafinate au scăzut cu 14% în volum, comparativ cu trimestrul al patrulea al anului precedent, fiind afectate de al doilea val al pandemiei. Stadiul lucrărilor la Proiectul Poliol a depășit 75% la finalul T4. Din cauza pandemiei, MOL împreună cu contractorul responsabil pentru proiectare, achiziții și construcții estimează că data de finalizare a proiectului se va muta în a doua jumătate a anului 2022 (inițial fiind programată pentru semestrul al doilea al anului 2021) și, ca urmare a întârzierii, cheltuielile de capital totale pot crește până la aproximativ 1,3 miliarde EUR (față de nivelul inițial de 1,2 miliarde EUR).

Creșterea rezultatului EBITDA pe segmentul Consumer Services s-a accelerat la +23%, iar rezultatul operațional a crescut la 128 milioane USD comparativ cu anul precedent, fiind influențat mai ales de contribuția mai mare a carburanților și de costurile operaționale mai scăzute. Segmentul a generat un rezultat EBITDA record de 510 milioane USD în tot anul 2020, care este cu 8% mai mare față de rezultatul din 2019. Fluxul de numerar liber simplificat a crescut mai mult decât dublu în T4 și cu 28% în anul 2020, față de anul precedent, ajungând la 381 de milioane USD. Implementarea conceptului non-fuel a continuat, în pofida pandemiei: numărul stațiilor reconstruite cu conceptul Fresh Corner a crescut la 955, de la 877 la finalul lui 2019. 

Segmentul Gas Midstream a atins un rezultat EBITDA de 201 milioane USD în 2020, cu 8% mai mare față de anul precedent. În T4, EBITDA a scăzut cu 41% comparativ cu perioada similară a lui 2019, la 42 milioane USD, ca urmare a rezervărilor de capacitate transfrontalieră semnificativ mai reduse și, prin urmare, a veniturilor reglementate mai mici, a veniturilor din tranzit în scădere și a cheltuielilor operaționale mai mari.

Despre Grupul MOL

Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 40 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 25.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor.

În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două combinate petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2000 de staţii de servicii în 10 ţări din Europa Centrală şi de Est, dintre care 243 în România.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.