Cefin Trucks, rezultate și strategie de viitor

Compania a reușit să atingă o cifră impresionantă, în 2020, anume 64 de milioane de euro, dovedindu-se, o dată în plus, un brand stabil în piața autohtonă. Iar planurile de viitor previzionează creșteri, în continuare.

Atingerea cifrei de afaceri de 64 de milioane de euro a fost posibilă ca urmare a rezultatelor pozitive consemnate atât în zona de vânzări de vehicule noi sau second hand, cât și pe segmentul de service. Ford Trucks se situează, în prezent, conform volumului de vânzări, pe locul 6 din 9, cota sa de piață ajungând, în 2020, la 11,8% (de la 8,1%, în 2019).

Astfel, la finalul unui an atipic, foarte dificil atât din punct de vedere social, cât și economic, Cefin Trucks și-a îndeplinit obiectivele setate la începutul anului. Compania a încercat și reușit să se așeze în poziția de partener stabil, care vine în întâmpinarea cerințelor clienților și ale pieței, prin servicii integrate, care includ toate sectoarele de activitate.

Stefano Albarosa

Stefano Albarosa, CEO Cefin Trucks: „Anul 2020 ne-a arătat încă o dată cât este de important să privim schimbarea ca pe o oportunitate și să fim deschiși către adaptare. Toate strategiile noastre se bazează pe principiul că, atunci când clientul are de câștigat, acest lucru se transformă în câștig și pentru companie, și viceversa. În acest scop, avem nevoie să creăm zilnic oportunitatea de a maximiza valoarea adăugată pe care o putem oferi clienților noștri și să implementăm produse și servicii pentru a îndeplini acest obiectiv esențial pentru succesul nostru. Ne-am atins obiectivele anunțate la începutul anului, atât referitor la cota de piață, cât și la volume. Ne bucurăm că suntem locul 4 din 9 branduri (vehicule comerciale ˃16 t), în prima jumătate a clasamentului, și mizăm, pe termen scurt, să fim în primele 3 branduri. Privim cu încredere anul 2021, în care ne așteptăm ca piața să recupereze o parte din volumul de vânzări pierdut în 2021. Vom continua să creștem volumul de vânzări și operațiuni service, datorită expansiunii politicii prin care clientul este în centrul acțiunilor noastre și datorită digitalizării proceselor noastre interne si externe.”

O piață în schimbare

2020 a reprezentat o provocare pentru segmentul vehiculelor comerciale (>16 tone), care a scăzut cu 33,7% față de anul precedent. O schimbare semnificativă a avut loc și în mixul celor trei segmente care compun piața de vehicule comerciale: transport internațional, construcții și vehicule specializate. Segmentul de vehicule pentru construcții a cunoscut o creștere importantă, ajungând la 24,6%, la fel și cel al vehiculelor specializate, cu o cotă de 13,2%, în 2020. Întreg contextul anului 2020, a dus la o scădere considerabilă a segmentului de transport internațional, de la 75,4% la 62,2%.

O rețea de 19 service-uri

Obiectivul legat de extinderea rețelei de service din România a fost atins, în 2020, astfel că, în decembrie, rețeaua Cefin Trucks număra 19 service-uri la nivel național, dintre care 7 proprii, compania propunându-și să atragă, în continuare, și alte puncte de service. Începând cu anul 2020, Cefin Trucks a integrat și serviciile de reparație Ford LCV, în sediul central din București.

Digitalizarea și integrarea tuturor serviciilor din procesul de vânzare și comunicare cu clienții sunt, de asemenea, obiective principale ale Cefin Trucks.

Koray Kuvvet

Koray Kuvvet, managing director Eastern Europe & Balkans Ford Trucks: „Ford Trucks are o strategie complexă de extindere internațională, după integrarea completă a rețelei Europei Centrale, de Sud și de Est în 2020, continuând finalizarea, în 2021, pentru țările din Europa de Vest. Ford Trucks este prezent, în România, din 2017 alături de partenerul nostru, Cefin Trucks, iar acest parteneriat s-a dovedit a fi un real succes în ultimii patru ani. Împărtășim același obiective privind consolidarea poziției noastre în segmentul de construcții și cel municipal cu produse și caracteristici noi și creșterea pe segmentul activităților de transport internațional cu Ford Trucks F-MAX, cu un produs matur care s-a dovedit a adăuga valoare clienților noștri, nu numai privind costul de proprietate, dar și cu servicii de conectivitate îmbunătățite. Chiar și cu întregul context social și economic, 2020 a fost un an excepțional pentru Ford Trucks, ne-am îmbunătățit cota de piață în toate regiunile. Nu mai este nevoie să spun că România a fost printre lideri, în ceea ce privește cota de piață, și va rămâne și în 2021.”

Ford Trucks, un brand care urcă în top

Deși este încă un „june” pe piața autohtonă, Ford Trucks a urcat pe locul 4 în topul Brandurilor de Vehicule Comerciale (conform raportului de înmatriculări), în anul 2020 – în creștere de pe locul 6, ocupat în anul 2019. În același timp, a depășit obiectivul setat pentru creșterea cotei de piață, atingând 11,8%, și a rămas în topul alegerilor clienților în segmentele de Construcții si Vehicule Specializate, fiind lider în Segmentul Vehiculelor Municipale, cu 54,3% cotă de piață în 2020.

În perioada ce urmează, Cefin Trucks se va concentra pe dezvoltarea segmentului de autotractoare, camionul F-MAX fiind acum un produs matur, cunoscut și testat, iar rețeaua europeană de service a producătorului aflându-se în continuă extindere. Datorită lansării F-MAX, un vehicul perfect potrivit pentru transportul internațional, Cefin Trucks intenționează să-și mărească cota de piață pe acest segment, unde potențialul de creștere rămâne foarte ridicat. „Gama de produse Ford Trucks va avea parte de numeroase îmbunătățiri, la nivelul fiecărui segment, ca urmare a adaptării la nevoile clienților și la cerințele pieței. Îi ascultăm pe clienții noștri, înțelegem nevoile lor, urmărim tendințele de schimbare și pregătim produsele noastre pentru viitor. Cea mai mare valoare adăugată pe care marca noastră o oferă clienților noștri este «costul total de proprietate», care ajută clienții să își gestioneze operațiunile mai profitabil”, se arată în comunicatul emis de Cefin și Ford Trucks.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.