Grupul MOL achiziționează rețeaua de retail OMV din Slovenia

Grupul MOL achiziționează rețeaua de retail OMV din Slovenia, constând în 120 de stații de servicii, astfel că, de la un portofoliu de 53 stații deținute, până în prezent, va ajunge la 173 de unități.

Zsolt Hernadi șiRainer Seele

Iată precizările transmise ZIUA CARGO:

Grupul MOL a ajuns la un acord cu OMV pentru achiziția a 92,25% din capitalul companiei OMV Slovenija, în cadrul cărei compania INA deține deja un pachet minoritar de 7,75%, de la OMV Downstream GmbH, în calitate de acționar direct. Valoarea totală a achiziției este de 301 milioane EUR (100% acțiuni în compania OMV Slovenija).

Tranzacția include 120 stații de servicii de pe teritoriul Sloveniei. Compania OMV Slovenija operează în Slovenia sub trei mărci: OMV (108), Euro Truck (4) și Avanti/Diskont (8). Grupul MOL și INA vor deveni proprietari în proporție de 100% asupra activelor, care includ, de asemenea, operațiuni de wholesale ale companiei achiziționate. 

Cu 48 stații de servicii marca MOL și 5 stații de servicii marca INA în Slovenia, Grupul MOL este în prezent cel de-al treilea jucător pe piața de retail. 

Tranzacția este supusă autorizării de către autoritatea de concurență.

Acordul se înscrie în strategia actualizată pe termen lung a Grupului „SHAPE TOMORROW” 2030+, care pune un accent special pe dezvoltarea segmentului Consumer Services.

Acest pas este în concordanță cu obiectivele noastre strategice de consolidare a poziției de lider de piață la nivel regional și de continuare a extinderii rețelei noastre de stații de servicii pe piețe existente și noi din Europa Centrală și de Est. Până în 2025, Grupul MOL intenționează să ajungă la un număr de 2200 stații de servicii, posibil chiar mai multe, dacă se vor ivi și alte oportunități. Consider că segmentul Consumer Services are un potențial major în cadrul tranziției energetice. Stațiile noastre de servicii nu mai sunt doar stații de alimentare. Prin procese constante de dezvoltare și digitalizare, de modelare a tendințelor viitoare de consum și de mobilitate, MOL oferă facilități în încercarea de a ajuta oamenii aflați în mișcare, indiferent de modalitatea de alimentare a mijlocului de transport ales. Mai mult, modelul nostru integrat de afaceri și accelerarea creșterii ne permit să asigurăm resurse financiare pentru dezvoltarea unor soluții durabile și impulsionarea economiei circulare în regiune. Slovenia nu este o piață nouă pentru noi,  în ultimii 25 ani am avut ocazia să introducem carburanți și servicii de cea mai bună calitate, MOL Slovenija devenind o poveste de succes. Prin acest pas, împreună cu INA, devenim un jucător major în Slovenia” , a declarat Zsolt Hernádi, MOL Group Chairman-CEO.

Achiziția OMV Slovenija este cea de-a treia tranzacție anunțată începând cu luna februarie 2021, atunci când Grupul MOL și-a actualizat strategia pe termen lung.  Ca parte a procesului de implementare a strategiei, Grupul MOL a publicat de curând achiziția în procent de 100% a Normbenz Slovakia s.r.o de către compania membră Slovanaft, care include 16 stații de servicii în Slovacia operate sub marca Lukoil. MOL a încheiat și o tranzacție cu Marché International AG pentru achiziționarea companiei care operează nouă restaurante în Ungaria sub marca Marché.

MOL a intrat pe piața slovenă în 1996 cu scopul de a înființa o rețea de retail și de a desfășura operațiuni de vânzare cu ridicata. Până în 2011, compania opera 31 stații de servicii, inclusiv rețeaua achiziționată TUŠ. În 2016, 11 stații de servicii Agip s-au adăugat portofoliului MOL. În paralel cu investițiile în domenii neexplorate și integrarea unui număr de cinci stații INA, MOL Slovenija operează în prezent 53 stații de servicii.  Din 2016, toate cele 48 stații de servicii marca MOL au fost reconstruite, fiind introdus conceptul Fresh Corner, care oferă alimente proaspăt preparate și cafea de bună calitate persoanelor aflate în mișcare. 

În prezent, Grupul MOL deține 1941 stații de servicii în nouă țări, sub mai multe mărci. 466 în Ungaria, 434 în Croația, 304 în Republica Cehă, 254 în Slovacia, 243 în România, 106 în  Bosnia și Herțegovina, 70 în Serbia, 53 în Slovenia și 11 în Muntenegru. Grupul MOL este lider de piață în Ungaria, Croația, Slovenia și Bosnia și Herțegovina, al doilea cel mai mare jucător pe pieța din Republica Cehă și al treilea pe piața din Slovenia, România și Muntenegru. 

Despre Grupul MOL: Grupul MOL este o companie de petrol şi gaze internaţională integrată şi independentă, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operaţiuni în peste 30 de ţări, o forţă de lucru dinamică formată din 26.000 de angajaţi în întreaga lume şi peste 100 de ani de experienţă în industrie. Activităţile de explorare şi producţie ale Grupului MOL sunt susţinute de o experienţă de peste 75 de ani în domeniul hidrocarburilor. În prezent, activităţile de producţie se desfăşoară în 9 ţări, iar cele de explorare în 14 ţări. Grupul MOL controlează trei rafinării şi două unităţi petrochimice la nivelul managementului integrat al lanţului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia şi Croaţia. Compania are, de asemenea, o reţea de aproape 2000 de staţii de servicii în 9 ţări din Europa Centrală şi de Sud-Est.

Despre Grupul INA: Grupul INA este cea mai importantă companie petrolieră din Croația și un jucător regional important în explorarea și producția de petrol și gaze, prelucrarea petrolului și distribuția de petrol și produse derivate din petrol. Grupul INA constă în mai mulți afiliați deținuți integral sau parțial de INA, d. d. Grupul are sediul în Zagreb, Croația. Pe lângă Croația, INA își desfășoară activitățile de explorare și producție petrol și gaze în Angola și Egipt. Petrolul este prelucrat în rafinăria INA din Rijeka, în timp ce alternative sustenabile sunt dezvoltate la o locație industrială din Sisak. Rețeaua regională de retail aparținând INA constă în peste 500 locații retail în Croația și țările învecinate. Grupul INA este membră a Grupului MOL.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.