Vehiculele de marfă mai verzi și mai lungi ar putea deveni o permanență pe drumurile Marii Britanii, încă de anul viitor, a anunțat guvernul. Departamentul Transporturilor a publicat, în 24 august, răspunsul la consultarea pe care a lansat-o pe tema introducerii semiremorcilor mai lungi (LST), în favoarea utilizării cărora a fost majoritatea respondenților.
Va urma o perioadă de probă de nouă ani pentru folosirea acestor vehicule cu lungimea de până la 15,65 metri, despre care s-a descoperit că sunt mai sigure, mai economice și mai bune pentru mediu.
Se estimează că LST-urile ar putea elimina până la 1 din 8 transporturi de marfă, cu aceeași cantitate în mai puține camioane. Acest lucru ar sprijini Planul guvernului de decarbonizare a transporturilor prin reducerea kilometrajului, a congestiei și a emisiilor de carbon.
După consultare, Departamentul pentru Transporturi va lua în considerare utilizarea LST-urilor pe drumurile Marii Britanii în afara condițiilor de încercare, iar vehiculele prietenoase cu mediul ar putea fi lansate în 2022.
Anunțul privind măsurile de reducere a impactului transporturilor asupra mediului apare în condițiile în care Marea Britanie se pregătește să găzduiască, în noiembrie, COP26 – cea de-a 26-a Conferință a ONU privind schimbările climatice.
Secretarul pentru transport, Grant Shapps: „Acest guvern se angajează să lupte împotriva schimbărilor climatice și să decarbonizeze rețeaua noastră de transport și lucrăm în ritm pentru a atinge zero net, până în 2050. Anunțul de astăzi este un pas vital înainte, în timp ce lucrăm pentru un transport mai ecologic de mărfuri pe drumurile noastre”.
Aproximativ 57% dintre cei chestionați în cadrul consultării guvernamentale au considerat că LST-urile ar trebui să fie în circulație generală și ar putea vedea efectele pozitive asupra industriei de transport rutier.
Procesul de 9 ani a înregistrat o reducere a numărului de camioane care efectuează călătorii în întreaga țară, cu o reducere medie de 8% a kilometrilor parcurși de marfă, precum și o reducere de 6,2% a poluanților expulzați. De asemenea, s-a constatat că utilizarea LST-urilor a redus numărul de accidente rutiere rezultate din mai puține călătorii.
De asemenea, Guvernul de la Londra va lansa, în curând, un proiect separat, privind utilizarea camioanelor mai grele decât cele normale, de 48 de tone, în urma unui răspuns pozitiv din consultarea privind introducerea lor. Acestea vor putea duce containere mai grele direct la și din depozitele feroviare, astfel încât mărfurile să poată fi transportate cu trenul, în toată țara.
În prezent, greutatea maximă a unui camion (44 de tone) face dificilă transportarea mărfurilor mai grele la depozitele feroviare, ceea ce înseamnă că mărfurile sunt dispersate între mai multe camioane, pentru a fi duse la destinația finală pe drum. Transportul mai multor mărfuri în camioane mai grele către depozitele feroviare, de unde urmează să fie transportate cu trenul, va contribui la reducerea aglomerației în întreaga țară și, de asemenea, la reducerea emisiilor.
Testul ar asigura că aceste camioane mai grele sunt utilizate numai pe anumite rute și ar limita folosirea acestora la o lungime maximă a călătoriei.