2022 vine cu multe noutăți la și din partea Mercedes-Benz Trucks, atât în ceea ce privește piața internă, cât și pe plan internațional.
Pentru divizia Trucks, 2021 a reprezentat un nou început. Compania Daimler AG a devenit 100% independentă, în decembrie 2021, separându-se de compania-mamă Mercedes-Benz, divizarea începând încă din 2020, pe toate piețele în care constructorul german este activ.
„Din 2020, camioanele Mercedes-Benz, Unimog și Fuso, precum și autobuzele și autocarele Mercedes-Benz și Setra sunt comercializate, în Romania, de Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania. Separarea de diviziile de autoturisme și vehicule comerciale ușoare vine cu multe avantaje organizaționale pentru noi, dar, mai ales, pentru clienți, care au, acum, în Mercedes-Benz Trucks, un partener dedicat 100% nevoilor lor de business”, a afirmat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.
Reorganizare
Schimbări la nivel de management național:
- Virgil Titirișcă, sales manager divizia Trucks
- Bogdan Ciubuc, sales manager TruckStore
- Cristian Drăgan, manager After-Sales
- Alin Pietrăreanu, sales manager & marketing Mercedes-Benz Financial Services.
Criza semiconductorilor, la final
Anul ce tocmai s-a încheiat a fost, din nou, un an diferit și foarte greu, mai ales prin prisma renumitei crize de semiconductori. „Este o realitate pe care nu putem și nu vrem să o ascundem. În ultimele luni, fabricile s-au confruntat cu lipsa anumitor semiconductori și anumitor piese, fapt ce a amânat sau, chiar, împiedicat producerea camioanelor. Din fericire, noi vedem luminița de la capătul tunelului și credem că lucrurile se vor stabiliza în prima parte a lui 2022, iar situația va reveni la normal.
Cu toate aceste provocări prin care am trecut, suntem mândri să afirmăm că am încheiat 2021 din nou pe primul loc, în clasamentul pieței de camioane din Romania, pentru al 8-lea an consecutiv”, a spus Valeriu Zaharia.
Noutățile gamei
Întreaga industrie de camioane trece printr-o uriașă metamorfoză, toți producătorii făcând eforturi de a dezvolta produse cu emisii din ce în ce mai scăzut de noxe de carbon, cu un consum de combustibil cât mai mic și cu un nivel de digitalizare cât mai ridicat.
„La Mercedes-Benz Trucks, suntem lideri în ceea ce privește nivelul de tehnologizare a produselor și continuăm să inovăm, pentru a oferi vehicule cât mai prietenoase cu mediul, dar și cu un grad cât mai ridicat de eficiență, confort și siguranță. Dovadă stau modele eActros și Actros L, a căror producție de serie a început în toamna lui 2021. eActros a fost lansat oficial în vara lui 2021 și este, conform presei de specialitate europene, cel mai bun camion electric de pe piață, la momentul actual. Cu o capacitate de până la 40 t și autonomie de până la 300 km, eActros se află, deja, în producția de serie pentru 12 piețe europene, iar feedback-ul pozitiv de la transportatori dovedește gradul ridicat de eficiență și utilitatea sa reală, în drumul spre un transport cu emisii neutre”, a afirmat CEO-ul Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania.
- eActros va fi disponibil în România din vara lui 2022.
- În conformitate cu ambiția Daimler Truck ca, până în 2039, gama de camioane să fie alcătuita exclusiv din camioane cu emisii zero, portofoliul va fi extins cu eActros LongHaul – camionul electric destinat transportului pe distanțe lungi, ce va asigura o autonomie de aproximativ 500 km, ce corespunde unei capacități de transport de 25 t, așteptat să intre în producția de serie în 2024.
- În același timp, Mercedes-Benz GenH2 se pregătește pentru intrarea în teste la clienți, fiind primul camion cu propulsie alternativă, cu hidrogen. Acest tip de camion va asigura o autonomie de aproximativ 1.000 de kilometri, pentru o capacitate de transport de 25 t, fiind mai potrivit pentru transporturile pe distante lungi.
- Actros L este vârful de gamă, considerat a fi cel mai bun camion destinat transportului pe distanțe lungi construit, până în prezent, de Mercedes-Benz Trucks. Având la bază modelul de succes Actros, camion cu nivel ridicat de eficiență și fiabilitate, Actros L aduce îmbunătățiri la nivel de cabină, având o izolare fonică mai bună, o poziție de condus optimizată și un habitaclu mai mare. Camionul dispune de toate inovațiile existente. Amintim oglinzile MirrorCam, Multimedia Cockpit, PPC îmbunătățit sau ABA5.
Progresul TruckStore
TruckStore reprezintă un mare plus al activității Mercedes-Benz Trucks. „Stocul permanent și diversificat, disponibilitatea imediată a vehiculelor, precum și multitudinea de conexiuni cu piața de second-hand din Europa oferă posibilitatea de a găsi camionul rulat potrivit la TruckStore”, a declarat Valeriu Zaharia.
În 2021, acest business a crescut atât prin forțe proprii (achiziții și vânzări libere), dar a reprezentat și un sprijin important pentru activitatea de vânzări camioane noi. Clienții au achiziționat camioanele rulate din parcul TruckStore, având siguranța unei calități certificate, pentru că, din mai 2021, a fost introdus conceptul Mercedes-Benz Certified, ce presupune garantarea unor camioane rulate în stare premium, diferite tipuri de garanție valabilă în rețeaua TruckStore din Europa și chiar posibilitatea de înlocuire a vehiculului achiziționat, în termen de 14 zile, dacă acesta nu corespunde.
Serviciile financiare
Oferta TruckStore a fost îmbogățită prin adăugarea serviciilor financiare și de mobilitate ale Mercedes-Benz Financial Services, oferind soluții personalizate de tip leasing financiar, leasing operațional, credit auto, asigurări, precum și short-term rental. Ținta este acoperirea nevoilor de mobilitate, precum și a celor „bridging” ale clienților.
After-Sales
Și din perspectiva serviciilor post-vânzare, 2021 a fost un an bun. Dificultățile contextului actual al pieței au avut un impact minor în vânzarea pieselor de schimb și în volumul de intrări în service. „Pe plan local, am mutat depozitul de piese, de la Oradea, la Dragomirești, jud. Ilfov. Această mutare strategică are ca rezultat imediat optimizarea transportului și a logisticii pieselor de schimb, urmărind să asigurăm volumul maxim de piese livrate în timpul minim posibil și o disponibilitate maximizată a acestora, în rețeaua service. Numai anul trecut, în România, au fost autorizate 12 service-uri pentru Unimog. Popularitatea acestui model în țară a crescut simțitor, datorită achiziției realizată de CNAIR”, a spus Valeriu Zaharia. Pe termen mediu și lung, există planuri de extindere și personalizare a service-urilor pentru camioane.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro