15 ani de Vola.ro: evoluție constantă, 1.5 milioane de clienți, 8 din 10 turiști care se declară mulțumiți și recomandă mai departe agenția online de turism.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
În ciuda conflictului din Ucraina, a crizei COVID-19 și a diverselor scumpiri care se resimt în buzunarele românilor, turismul se află din nou pe o pantă ascendentă. Conform Eurostat, numărul de zboruri comerciale efectuate în UE în martie 2022 a crescut cu 156% comparativ cu martie 2021, ceea ce ne aduce tot mai aproape de nivelul pre-pandemic, mai exact la 73% din numărul de zboruri din martie 2019. De asemenea, potrivit Comisiei Europene pentru Turism, 3 din 4 europeni intenționează să călătorească în următoarele 3 luni. În acest context, despre care toți jucătorii din turism își doreau să vorbească din nou cât mai curând, Vola.ro, agenția de turism online numărul 1 din România, aniversează 15 ani de activitate în industrie.
Luna aceasta, Vola.ro aniversează 15 ani în care a gestionat servicii complete pentru peste 1.5 milioane de călători, persoane fizice și companii, deopotrivă: de la suport în achiziția biletelor de avion și rezervări hoteliere și până la servicii de rent-a-car, din 2007 și până în prezent, Vola.ro a deservit cu succes aproximativ 1.5 milioane de turiști, 8 din 10 călători declarându-se cel puțin foarte mulțumiți și recomandând mai departe și prietenilor agenția online de turism.
Dacă în 2007 Vola.ro vindea circa 50 de bilete de avion pe zi, astăzi sunt raportate, în medie, circa 1750 de bilete pe zi, ceea ce s-ar traduce în vânzări de peste 35 ori mai mari în prezent, comparativ cu primul an de activitate. Clienții Vola.ro au zburat spre peste 9300 de destinații din toată lumea, cele mai solicitate zboruri rămânând, însă, cele către marile capitale europene, Londra, Madrid și Roma.
Conform specialiștilor Vola.ro, luna martie 2022 a reprezentat pentru agenția online de turism, revenirea la nivelul pre-pandemic, fiind înregistrată chiar o creștere timidă a numărului de bilete de avion vândute comparativ cu martie 2019.
Retrospectivă
Una dintre primele agenții de turism online din România și-a început activitatea în primăvara anului 2007, într-un sediu de 50 de metri pătrați, cu doi angajați și un singur telefon. Lucrurile au evoluat destul de rapid, dinamica schimbându-se de la un an la altul, înregistrând creșteri spectaculoase în primii ani, chiar și de trei cifre.
În 2008, Vola.ro a renunțat la bilete clasice în favoarea celor electronice și a fost prima agenție din România care a introdus asigurările de călătorie online, numărându-se printre pionierii procesului de digitalizare a turismului. Un an mai târziu, platforma a devenit și mai accesibiliă pentru clienți și a lansat două servicii brevetate pentru găsirea celor mai bune prețuri pentru zboruri: „Alertă de Tarif” și „Calendarul de Tarife”. În 2010 și 2011 au apărut și primele distincții importante pentru brandul Vola.ro: premiul pentru Agenția online a anului 2010 din partea Travelport și primul loc în topul Deloitte Technology Fast50, Vola fiind compania de tehnologie din Europa Centrală și de Est cu cea mai mare creștere a cifrei de afaceri în ultimii 5 ani: creștere de 6219%.
Anii următori au adus și mai multe schimbări benefice pentru clienții Vola.ro, care și-au dat seama cât de ușor și accesibil este să călătorești atunci când ai la dispoziție, în același loc, instrumente de căutare și documentare intuitive, dar și suport real din partea agenției. Au fost introduse plățile cu cardul, propriul sistem de rezervări hoteliere, consultanță de specialitate, versiunea de mobil Vola.ro, funcționalități completate și de diversele campanii derulate de parteneri de renume, care au oferit beneficii suplimentare călătorilor Vola.ro (HBO, Orange, Revolut etc.).
În 2018, Vola.ro a lansat campania „Ieftinuarie”, preferata detașată a clienților săi, o inițiativă de succes, care a și generat recorduri de vânzări de bilete și numeroase aprecieri din partea jucătorilor din turism în fiecare an de atunci.
Cum s-a adaptat Vola.ro la schimbările impuse de pandemie și de război
Încă de la debutul pandemiei, în 2020, Vola.ro a fost alături de clienții săi în cea mai haotică perioadă pentru turism, derulând campania de criză #VolaTeAjută. Restricții, incertitudine, teamă, neclarități: pandemia a fost un punct de cotitură pentru turism, însă Vola.ro s-a mobilizat rapid pentru a-și ajuta clienții să călătorească în vremuri nesigure și a comunicat de fiecare dată transparent atât despre rambursările pasagerilor, cât și despre eforturile lor de a automatiza procesele și a grăbi returnarea sumelor cuvenite clienților.
2022, anul în care trebuia să revenim, treptat, la realitatea pe care o știam cu toții, ne-a forțat să ne confruntăm cu încă o tragedie: războiul din Ucraina. Invazia violentă a forțelor armate ruse în Ucraina i-a determinat pe mulți ucraineni să își părăsească locuințele și să fugă din calea bombardamentelor, îndreptându-se către țările vecine, care s-au organizat rapid pentru a întâmpina valurile de refugiați. Încă o dată, Vola.ro a încercat să dea o mână de ajutor și a asigurat transport pentru refugiați, a oferit cazare și s-a implicat în strângerea de fonduri pentru aceștia. De altfel, echipa Vola.ro are acum în componența ei și colegi ucraineni, care lucrează în fiecare zi pentru a le putea oferi clienților cele mai bune experiențe de călătorie.
„Creștem și învățăm în fiecare zi alături cu turiștii noștri. Le mulțumim tuturor și le promitem că ne străduim să fim mereu mai buni. Deși suntem lider de piață, eforturile noastre de a anticipa și a găsi soluții pentru nevoile clienților nu au fost niciodată puse pe pauză. Ca atare, momentul aniversar ne găsește concentrați pe produse care să ușureze experiența clienților noștri, astfel încât aceștia să navigheze cu ușurință printre diversele opțiuni puse la dispoziție pe site și în aplicația Vola.ro.’’ a declarat Daniel Truică, CEO Vola.ro.