Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat într-o conferință de presă că „în două săptămâni ieșim în achiziție” cu proiectul de extindere a sistemului de semaforizare inteligentă – Managementul Traficului Bucureşti-Ilfov (BTMS).
Edilul a precizat, în 23 mai, că a fost încheiată consultarea de piaţă pentru continuarea proiectului:
„Pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru întreaga reţea de semaforizare am încheiat consultarea de piaţă şi vom ieşi în achiziţie în cel mult două săptămâni. Consultarea de piaţă s-a încheiat vineri. O să lucrăm în mai multe etape şi fiecare din lucrările de execuţie în teren se bazează pe etape ale studiului de fezabilitate”.
Într-o primă etapă, se va asigura semaforizarea pe cinci radiale care să asigure legătura dintre Piaţa Unirii şi Şoseaua Colentina, Bulevardul Theodor Pallady, Şoseaua Alexandriei, Bulevardul Iuliu Maniu, Şoseaua Bucureşti-Târgovişte.
„O să reconfigurăm, dacă e nevoie, 80 de intersecţii şi o să adăugăm încă alte câteva, pentru a avea fluxuri pe aceste ieşiri din Bucureşti, pentru că degeaba ai pe Iuliu Maniu 10 intersecţii care sunt semaforizate şi conectate la sistemul centralizat, dacă ai trei intersecţii care nu sunt semaforizate, unde sunt treceri de pietoni, asta îţi distruge tot fluxul pe care poţi să îl ai”, a spus el.
În a doua etapă, se va asigura modernizarea tehnologică a 260 de intersecţii deja integrate în sistemul centralizat; în a treia etapă – conectarea altor 225 de intersecţii la BTMS; iar în etapa a patra – extinderea la aproximativ 800 de intersecţii.
Nicuşor Dan a reamintit că „alături de primăriile de sector” a solicitat recent finanţare din PNRR pentru studiul de fezabilitate şi pentru cele cinci radiale.
Documentația pentru 100 de autobuze electrice, transmisă la ANAP
Pentru cele 100 de autobuze electrice, achiziţie finanţată din POIM, a fost transmisă documentaţia la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), urmând să fie publicată pe SEAP.
Totodată, primarul general a anunțat că în vederea achiziţionării a 100 de troleibuze, pentru care municipalitatea beneficiază de finanţare de la Fondul de Mediu, a fost elaborat studiul de oportunitate, care va fi supus votului CGMB pe 2 iunie, urmând să fie lansată achiziţia.
Tot în şedinţa din 2 iunie, va fi votat studiul de oportunitate întocmit de PMB pentru achiziţionarea a 22 de troleibuze, iar Municipalitatea a solicitat finanţare din PNRR în acest sens
Nicușor Dan a spus că, după 1989, au fost achiziţionate doar 17 tramvaie noi pentru Bucureşti, iar necesarul se ridică la cel puţin 300.
PMB vrea să atragă 500 de milioane de euro, pentru 50 de km de linii de tramvai
Primarul general are în plan să atragă 500 de milioane de euro prin Programul Operaţional Regional (POR), în copul modernizării a 50 de kilometri de linie de tramvai. El a amintit că Bucureştiul are o reţea de linii de tramvai de 150 km, dintre care 100 km au fost modernizaţi, la începutul anilor 2000. Municipalitatea mai dorește, pe lângă modernizarea a 50 de kilometri, construirea a încă 30 km.
„În ceea ce priveşte cei 50 de kilometri – principala urgenţă – costul este de aproximativ 500 de milioane de euro, pe care sperăm să îi putem accesa prin Programul Operaţional Regional, care se va lansa în această toamnă pentru regiunea Bucureşti-Ilfov. Pentru asta trebuie să avem pregătite studiile. În momentul de faţă avem DALI-urile pentru 35 dintre cei 50 de kilometri. Dintre aceşti 35 de kilometri, 20 au fost trecuţi prin Consiliul General. Până la jumătatea lunii iunie vom avea toate DALI-urile şi, până la sfârşitul lunii iunie, vom avea hotărârile trecute prin CGMB, astfel încât în momentul în care se lansează Programul Operaţional Regional pe mobilitate pe Bucureşti-Ilfov să putem să aplicăm”, a explicat primarul.
PMB lucrează la caietul de sarcini necesar studiului de fezabilitate. La Piaţa Unirii ar urma să fie conectate linii de tramvai care se sfârşesc în acest moment fie la Mitropolie, fie la Piaţa Sfântul Gheorghe. Achiziţia pentru studiile de fezabilitate va fi lansată în iunie.
De asemenea, în şedinţa din 2 iunie a CGMB, urmează să fie aprobate documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru 14 peroane, de câte 40 de metri, pe linia 41, unde vor circula tramvaiele livrate de Astra Arad. Şapte peroane similare urmează să fie amenajate şi pe alte linii de tramvai. Primul tramvai de la Astra Arad urmează să fie livrat în luna iunie. Lucrările vor fi realizate de Trustul de Clădiri Metropolitane.