Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) anunță că pregătește proteste de amploare pe principalele drumuri naționale și în marile orașe, în cazul în care Guvernul nu va elimina propunerile „toxice” de modificare a Codului fiscal, „care vizează tocmai destructurarea serviciilor de transport rutier cu capital românesc, în dispreț total față de voința unanimă a Parlamentului și față de președintele României”.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
În total dispreț față de Parlament și Președinție, Guvernul vrea supraimpozitarea veniturilor transportatorilor, în favoarea multinaționalelor. „Vom scoate camioanele în stradă”.
Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) solicită Guvernului României să scoată de îndată din propunerea de modificare a Codului fiscal propunerea de majorare a impozitelor pentru transportatori, inițiativă care are ca scop trimiterea în faliment a sectorului de transport rutier din România.
„Constatăm cu maximă indignare faptul că Guvernul își permită să treacă peste voința Parlamentului, cel care a legiferat, și chiar a Președintelui României, care a promulgat, în prima parte a acestui an, legea de corectare a abuzurilor ANAF – instituție care și-a permis ad-hoc, printr-o reinterpretare abuzivă a Codului fiscal, să stabilească impozite inventate pentru sectorul de transport rutier’’, a declarat Dorin Jurjuț, vicepreședine al APTE 2002.
„Suntem deciși ferm să protestăm cu sute de camioane în stradă. Prin propunerea de modificare a codului fiscal, lansată în dezbatere publică dar fără consultarea noastră în prealabil, constatăm că, din nou, elemente din administrația publică ce ignoră voința legiuitorului vor să majoreze impozitele pentru salariații din sectorul transporturilor, un segment crucial pentru economia României, de până la 10 ori, în condițiile în care am fost asigurați repetat că nu vor exita majorări de taxe și impozite. Concret, este vorba despre propunerea de modificare de la punctul 36 din proiectul de Ordonanță de urgență (OUG) pentru modificarea și completarea Codului fiscal, prin care se dorește ca tot ceea ce depășește 33% din salariul de bază și reprezintă indemnizații plătite pentru clauza de mobilitate să devină venituri impozabile”, a adăugat Dorin Jurjuț.
„Practic, prin această modificare apărută peste noapte, prin care Guvernul încearcă din nou să se substituie Parlamentului României și chiar Președintelui României, se încearcă, pentru a doua oară în ultimul an, distrugerea sectorului de transport rutier din România, unul extrem de performant la nivelul Uniunii Europene și crucial pentru economia României. Nu credem că este întâmplător. De aceea, solicităm de urgență Guvernului României să păstreze legislația prezentă, cea care tratează indemnizațiile plătite pentru clauza de mobilitate exact precum indemnizațiile de detașare/delegare, și să elimine de urgență această propunere care urmărește, o spunem direct, falimentul industriei de transport rutier din România’’, a declarat și Adrian Pop, președintele APTE 2002.
„De data aceasta prevederea propusă nu are doar efectul de a genera posibile interpretări abuzive din partea ANAF, ea este clară și țintită în detrimentul transportatorilor. Este o răzbunare draconică împotriva transportatorilor. Practic, profitând de faptul că Parlamentul – legiuitorul țării și cel care a sancționat în urmă cu mai puțin de jumătate de an abuzurile ANAF este acum în vacanță parlamentară, funcționari cu interese contrare interesului economiei naționale încearcă să vâre prin Guvern, prin ministrul finanțelor publice Adrian Câciu și prin primul ministru al Guvernului, prevederi de natură să pună la pămând sectorul de transport rutier din România. A reduce veniturile aferente prestațiilor suplimentare din salariu de la 3 salarii până la 33% din salariu, pe lângă faptul că este contrar a tot ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană, nu face decât să pună firmele serioase și competitive de transport românești în imposibilitatea continuării activității, prin scoaterea lor de pe piață. În avantajul cui altcuiva, dacă nu a competitorilor externi și a multinaționalelor?’’, a mai declarat Dorin Jurjuț, vicepreședinte APTE 2002.
Reamintim că, în 2021, sectorul de transport al economiei româneşti a generat încasări valutare pentru economia națională în valoare de aproape 7,5 miliarde de Euro şi a contribuit la excedentul de servicii din balanţa de plăţi cu peste 4,2 miliarde de Euro.
Astfel, transporturile rutiere au reprezentat 45,54% din soldul pozitiv înregistrat la capitolul servicii din contul curent (pe ansamblu contul curent înregistrând un deficit mare şi în creştere). Sectorul de transporturi ar fi putut contribui și mai mult dacă nu ar fi fost piedicile nenecesare rezultate din interpretările abuzive ale unor inspectori ANAF.
Estimăm că aplicarea noilor prevederi propuse, pe care le solicităm eliminate de îndată, va genera doar într-o primă fază pierderi anuale de circa 1,5 miliarde de Euro pentru sectorul transporturilor rutiere din România care este deja afectat de scumpirea fără niciun fundament real a asigurărilor RCA, de majorarea prețului la carburanți și de presiunile salariale în urma nereușitei de către statul român de a ține sub control inflația în timp ce încearcă să jumulească exact sectoarele care au marje de profit mici pentru a își păstra competitivitatea, dar sunt cruciale pentru economia națională.
În acest context, APTE 2002 anunță public faptul că pregătește proteste de amploare pe principalele drumuri naționale din România și în marile orașe, în condițiile în care Guvernul României nu va elimina de îndată propunerile toxice de modificare a codului fiscal, care vizează tocmai destructurarea serviciilor de transport rutier cu capital românesc, în dispreț total față de voința unanimă a Parlamentului și față de Președintele României.
APTE 2002, ca Asociație Patronală reprezintă mai mult de 1.400 de companii de transport rutier, care operează peste 12.800 de camioane. Sectorul transportului rutier generează peste 300.000 de locuri de muncă în România și contribuie direct și indirect la formarea a mai mult de 10% din Produsul Intern Brut.