Sistemul de plată a Parcării Plecări de la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” a fost modernizat, astfel că, de la 1 septembrie, plata se face direct la ieşire, cu card bancar.
„Utilizatorii acestor parcări au la dispoziţie un sistem modern cu eliberatoare/cititoare de tichete de parcare, care include şi POS, precum şi funcţia LPR de recunoaştere a numărului de înmatriculare”, a transmis Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB).
Modernizarea parcărilor de la aeroport a început, pe 15 mai 2021, şi este prevăzut a se încheia, în iunie 2023. În prezent, investiția de circa 3 milioane euro (fără TVA) este finalizată 85%, lucrările fiind realizate de Altimate. La finalizarea proiectului, plata parcării va putea fi efectuată şi printr-o aplicaţie mobilă, precum şi prin SMS.
Aeroportul dispune de 1.793 locuri de parcare publică, repartizate astfel: 437 locuri în Parcare Plecări, 588 locuri în Parcare Sosiri și 768 locuri în Parcări Termen lung.
Banca Comercială Română a anunțat că a implementat sistemul de plată inteligentă: „La accesul în incinta aerogării, sistemul emite la bariere un tichet cu cod de bare în baza căruia clientul va putea achita tariful parcării prin două metode: fie direct la barierele de ieşire doar cu card bancar, fără să mai treacă pe la automatele de plată (la barierele de ieşire, sistemul integrat va identifica numărul de înmatriculare al autoturismului, va calcula şi va afişa imediat pe ecran suma de plată; fie la unul dintre terminalele automate de plată instalate în parcari şi aeroport cu card sau cash. În ambele situaţii, plata se poate face contactless, prin simpla apropiere a cardului bancar contactless sau a oricărui dispozitiv inteligent de tip telefon, ceas, brăţară, ce permite plăţi prin tehnologia NFC. Călătorii au posibilitatea, de asemenea, să achite parcarea şi cash la automatele de plată”.
Sistemul de plată cu card implementat de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcţionare reglementată de Mastercard şi VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume, de orice bancă, sub însemnele celor două organizaţii, poate fi utilizat pentru plata parcării de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă.
Dana Dima, vicepreşedinte Retail&Private Banking BCR: „Pentru BCR, dezvoltarea strategică a României este strâns legată de digitalizare, de aceea vom continua să susţinem importanţa tehnologiei pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii, mai ales că avem nevoie de servicii inteligente, care să creeze experienţe mai bune şi mai sigure pentru fiecare dintre noi. Când vorbim despre oraşe inteligente, nu putem să excludem din arhitectura urbană mobilitatea sustenabilă şi digitalizată, care începe prin optimizarea infrastructurii. La Aeroportul Internaţional Henri Coandă, am trecut de la digitalizarea în transportul public, prin implementarea soluţiei de plată contactless BCR pentru autobuzele şi trenurile care fac legătura între aeroport şi gară, la digitalizarea zonei de parcare. Iar posibilitatea de a plăti parcarea contactless, direct la barieră, la ieşire, este o soluţie rapidă şi uşor de utilizat, care înseamnă fluidizarea traficului, dar şi apreciere pentru timpul călătorilor şi a însoţitorilor”.
Ciprian Nicolae, șef Departament Acceptare Carduri, BCR: „Ne bucurăm că suntem parte din simplificarea experienţei de plată pentru parcarea Aeroportului Internaţional Henri Coandă şi credem că trecerea la un sistem de parcare smart, de la momentul intrării şi până la ieşire, este una dintre soluţiile care va fi apreciată de toţi cei care ajung la aeroport. Plata parcării cu cardul contactless la bariera automată va ajunge foarte curând în rutina oricăui conducător auto, aceasta şi pentru că viitorul digital al României este susţinut nu doar de transformarea economiei şi evoluţia tehnologiei, ci mai ales de uşurinţa cu care românii adoptă şi utilizează serviciile digitale. De altfel, România este pe locul 2 în Europa în privinţa plăţilor digitale în domeniul transportului public, la patru ani de când BCR şi partenerii săi au început să introducă sistemele de plată contactless în mijloacele de transport în comun din cele mai importante oraşe ale ţării. Peste 62,5 milioane de astfel de tranzacţii s-au înregistrat, în ultimii trei 4 ani, din care 3,6 milioane numai în luna iunie 2022, într-un trend accelerat de creştere a utilizării, în contextul pandemiei”.
BCR mai transmite, în comunicatul de presă, că face pionierat, în continuare pe segmentul de transformare digitală a transportului public din România, după ce a introdus mai multe sisteme moderne de plată, unice în țară din punctul de vedere al funcţionalităţilor şi al integrării financiar-bancare, care permit plata călătoriei cu cardul bancar direct din mijloacele de transport în comun. În oraşele Bucureşti, Sibiu, Oradea, Cluj, Iaşi, Buzău, Timişoara, Reşiţa, Ploieşti, Piteşti, Baia-Mare, Râmnicu-Vâlcea, Sighişoara, Craiova, Arad şi Botoşani, BCR a lucrat îndeaproape cu regiile de transport public, iar soluţia a fost adaptată de la un oraş la altul, în funcţie de specificul local al companiei de transport.
De asemenea, din martie 2020, BCR a pus în funcţiune, în parteneriat cu Metrorex, un sistem similar în toate staţiile de metrou din Bucureşti, care permite plata cu orice card bancar contactless la toate porţile de acces. Din mai 2020, soluţia de plată a fost implementată şi la Societatea de Transport Bucureşti, astfel că la acest moment în aproape toate mijloacele de transport călătorii pot achita cu orice card/telefon/ceas contactless. Iar din august 2021, BCR a introdus soluţia de plată cu cardul bancar direct în tren pentru trenurile de călători care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă.