VOLVO TRUCKS. Cum a apărut camera video montată pe oglinda din dreapta

Virarea la dreapta în oraș este una dintre cele mai dificil de gestionat situații din trafic, pentru șoferul unui autocamion. Cercetările Volvo Trucks privind accidentele arată că poate avea loc un accident chiar și atunci când șoferul s-a asigurat că nu trece niciun biciclist sau pieton. Anna Wrige Berling, director pentru siguranța traficului și a produselor la Volvo Trucks, ne spune cum au condus aceste observații la crearea camerei video montate pe oglinda din dreapta.

Accidentele din timpul virării la dreapta reprezintă aproximativ 20% din numărul total de accidente între autocamioane și participanți la trafic vulnerabili (VRU), reprezentând o problemă importantă. Faptul că autocamioanele și bicicliștii sau pietonii împart aceeași bandă și pornesc în același timp la semnalul verde al semaforului complică situația. Vizibilitatea limitată din cabină și oglinzile reglate incorect pot fi, de asemenea, factori implicați în acest tip de accident.

Importanța cercetării accidentelor

„Cercetările noastre au confirmat ceea ce noi și alte companii din domeniu știam deja: trebuie luate măsuri pentru evitarea unor astfel de accidente. Dar modul de lucru al Volvo Trucks este unic, deoarece echipa noastră de cercetare a accidentelor s-a implicat chiar de la început. Datele obținute în cadrul cercetărilor noastre privind accidentele au stat la baza realizării camerei video montate pe oglinda din dreapta”, spune Anna Wrige Bergling.

„Munca noastră începe cu problema. Pentru a înțelege o problemă privind siguranța, investigăm și cercetăm accidentele de circulație în detaliu. Suntem mândri de munca depusă pentru realizarea acestei funcții, care sperăm că va salva vieți și va spori siguranța în trafic. Pentru că, de fapt, siguranța reală provine din informații reale”, subliniază directorul Volvo Trucks pentru siguranța traficului.

Studii de cercetare utilizate în dezvoltarea produselor

Echipa Volvo Trucks de cercetare a accidentelor clasifică, apoi, situațiile în tipuri de accidente, creând o imagine de ansamblu asupra circumstanțelor, principalelor cauze și consecințelor accidentelor.

„Clasificarea noastră se concentrează asupra consecințelor accidentelor pentru autocamioane. Acest lucru este esențial pentru a înțelege bine statisticile privind accidentele în care sunt implicate autocamioane. Cercetările noastre sunt utilizate atât intern, pentru prioritizarea și îndrumarea clară a realizării produselor Volvo Trucks, cât și extern, prin transmiterea cunoștințelor noastre privind modul în care poate fi îmbunătățită siguranța în trafic.”

Atunci când Volvo Trucks cercetează o anumită situație din trafic, investighează mai multe detalii. De exemplu, viteza pietonilor, a bicicliștilor și a autocamioanelor și unghiul la care are loc, de obicei, accidentul.

„Acești factori ne-au ajutat să stabilim zona pe care trebuie să o acopere camera video montată pe oglinda din dreapta. O zonă prea mică s-ar putea să nu cuprindă un biciclist care se deplasează cu viteză mare”, spune Anna Wrige Bergling.

Cu un pas în fața legislației

Anna Wrige Bergling este convinsă că această cameră video poate ajuta șoferii să evite un număr semnificativ de accidente. Chiar dacă șoferii trebuie să fie atenți, o intersecție aglomerată le poate pune mari probleme, concentrarea și atenția lor fiind, prin urmare, afectate. „Imaginea camerei acoperă unghiurile mai multor oglinzi – printre altele. Aceasta înseamnă că șoferul are mai puțin de observat”, spune ea.

O nouă propunere de reglementare solicită ca, până în 2024, autocamioanele să fie echipate obligatoriu cu sisteme de avertizare cu senzori, pentru detectarea pietonilor și bicicliștilor. Totuși, camera video montată pe oglinda din dreapta, prezentă pe autocamioanele Volvo Trucks încă din 2021, nu a fost creată dintr-o cerință legală.

„Cercetările noastre arată că legislația privind senzorii este insuficientă, fiind necesare și alte echipamente, care să ofere o vizibilitate bună asupra zonelor critice”, declară reprezentanta Volvo Trucks. „Suntem mândri de munca depusă pentru realizarea acestei funcții, care sperăm că va salva vieți și va spori siguranța în trafic. Pentru că, de fapt, siguranța reală provine din informații reale”.

Accidentarea unui biciclist în intersecție

Cel mai frecvent accident între autocamioane și bicicliști în mediul urban. Are loc, de obicei, atunci când un autocamion virează la dreapta, iar pietonul sau biciclistul se deplasează înainte. De obicei, autocamionul are viteză mică, de circa 20-30 km/h, dar consecințele sunt adesea grave pentru pieton sau biciclist. Cauze frecvente:

  • vizibilitatea limitată din cabină (în dreapta)
  • lipsa de înțelegere a intențiilor dintre pieton/ciclist și șoferul autocamionului
  • stresul, neatenția sau distragerea atenției (poate fi atât la șofer, cât și la pieton/biciclist)
  • biciclistul apreciază greșit viteza sau direcția de mers a autocamionului.

adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.