DIROM INTERTRANS (TOMIFLEX GROUP). Imposibilul devine posibil

Pentru Florin Tomuța, înființarea Tomiflex a însemnat întoarcerea acasă după o lungă perioadă de implicare în transportul internațional. Lucrase pentru o companie din Italia, unde începuse din postul de șofer, pentru ca, în timp, să ajungă să îi coordoneze acțiunile în România. Dar voia mai mult…

Dirom Intertrans este compania membră a Grupului Tomiflex, care, din 2012, derulează activitățile de transport, completând partea de exploatare și comerț cu agregate minerale, operată printr-o altă firmă a grupului.

Flota cărăușului din județul Alba, care, în prezent, prestează servicii de transport agabaritic și în construcții, are, astăzi, 28 de camioane, echipa de șoferi reunind 30 de persoane.

„Grupul se află pe piață din 2007, cea mai mare entitate membră fiind compania Dirom Intertrans, pe care am înființat-o tocmai pentru a securiza activitatea de transport, urmărind cu mare atenție fiecare segment în parte”, a explicat Florin Tomuța, proprietarul grupului, pentru care o afacere de succes nu se poate clădi decât pe o foarte bună cunoaștere a costurilor.

Florin Tomuța: „Fiecare camion reprezintă un centru de cost. Urmărim fiecare șurub, fiecare piuliță care iese din magazie. Nimic nu este lăsat la voia întâmplării.”

Proprietarul grupului Tomiflex analizează fiecare element de cost, pornind din magazie și de la devizul pe care îl face mecanicul (care include orele de manoperă din service-ul propriu) și până la sursele principale care generează costuri. De altfel, așa poate să fie corect și transparent cu angajații, care știu că performanța și loialitatea sunt răsplătite.

Bonusuri pentru performanță și grile în funcție de vechime

În fiecare lună, primesc un bonus șoferii primelor două camioane clasate într-un top al profitului (fiecare vehicul este urmărit ca un centru de profit), rezultatele fiind anunțate pe grupul de WhatsApp al firmei.

Iar, pentru a-i susține pe cei care rămân în firmă, grilele de salarizare sunt personalizate, fiind diferite pentru cei cu vechimi până într-un an, cuprinse între 1-3 ani, 3-10 ani și cu vechime de peste 10 ani. „Dincolo de 10 ani, devin mult mai importante principiile umane, care țin de echipă, de faptul că suntem, de fapt, o familie. Am încercat să țin oamenii aproape. Să-i cunosc și să mă cunoască. O fac încă din perioada în care nu existau probleme să găsești șoferi pentru că am constatat că este foarte lungă perioada în care reușești să înveți un angajat nou să cunoască firma și modul de lucru, până când învață toate particularitățile privind clienții și stilul de operare agreat de fiecare dintre ei”, a menționat Florin Tomuța, în opina căruia cei mai buni conducători auto sunt cei care sunt pasionați de ceea ce fac. „Și am mai observat ceva.”

„…Cine rezistă 6 luni în firmă pleacă greu….”

„Am două praguri importante, 6 luni și 3 ani, perioadă după care șoferul devine parte integrantă din echipă, asimilând, deja, în totalitate cultura firmei”, a mai adăugat, recunoscând că a profitat de parcul mult superior, ca dotări, vehiculelor folosite, în general, în transportul din construcții.

Florin Tomuța

Activitatea companiei este influențată de sezonalitatea din construcții, în condițiile în care 80% din volumul de lucru vizează acest domeniu. În acest context, flota este activă 8-9 luni pe an, pentru ca, în perioada scursă de la jumătatea lunii decembrie și până la finalul lui februarie, să fie efectuate reparațiile necesare, pentru a menține vehiculele într-o stare foarte bună de funcționare. „Toate camioanele intră în reparație, rând pe rând, conform unui grafic, intervențiile variind între 3-5 zile și 2 săptămâni per unitate, în funcție de ceea ce trebuie făcut. Se demontează, se vopsesc, se fac reviziile, astfel încât totul să fie în stare perfectă de funcționare. În același timp, încercăm în perioada de iarnă, să ne reinventăm și să creștem perioadele de lucru, pentru a deveni mai profitabili”, a arătat proprietarul companiei, subliniind că șoferii sunt plătiți cu salariu fix, indiferent dacă parcul se mișcă sau nu.

„Nu plătim șoferii în funcție de numărul de kilometri parcurși, sau de alte criterii privind cantitatea de marfă transportată.”

„Ținem cont de zilele de sâmbătă sau duminică lucrate, care sunt retribuite suplimentar, dar salariul reprezintă principala sursă de plată pentru conducătorul auto.”

O flotă cu personalitate

Flota Dirom Intertrans, mai cunoscută sub numele Tomiflex, reflectă pasiunea proprietarului pentru camioane și pentru tuning, creând o personalitate aparte.

„Trăind în Italia și lucrând acolo, am început să văd ce înseamnă camioane modificate. Am văzut ce înseamnă, cu adevărat, pasiunea în domeniu. Dar tuningul vine din dragostea pentru camioane pe care am moștenit-o din familie. M-am bucurat de mic, de câte ori m-am aflat la bordul unui camion. Tata conducea camionul, un autobuz și un ARO 243. Știam după miros ce condusese, atunci când venea seara acasă. Am crescut cu SR, cu Bucegi, cu Saviem și îmi aduc aminte cu plăcere fericirea tatălui meu, atunci când a venit acasă, în 1980, cu un Saviem cu servodirecție. De la el am învățat cât de important este să ai mașina bine pusă la punct”.

O viziune clădită din pasiune pentru transport

Pasiunea pentru camioane l-a urmat pe Florin Tomuța toată viața, și după ce a terminat facultatea, a plecat în Italia să înceapă povestea proprie în lumea transporturilor. Vorbea fluent italiană, franceză și engleză și aceste atuuri, pe lângă bunele calități profesionale, l-au propulsat în carieră.

A făcut ce-i plăcea, dar a rămas mult timp departe de casă. În 2007 s-a întors pentru a investi, cu aceeași pasiune, în Alba. Astăzi, Florin Tomuța este unul dintre proprietarii respectați de companii de transport. Unul dintre cei care au ales să se implice în apărarea intereselor breslei… unul dintre cei care luptă (cu aceeași pasiune!) pentru ca transportatorul să fie respectat.

Militează pentru același respect pe care îl are față de angajații proprii. Iar aprecierea pe care o arată față de echipa Dirom Intertrans se simte, atunci când este nevoie să strângă rândurile… inclusiv pentru a ajuta colegi aflați în impas.

Urmează vremuri despre care nimeni nu poate spune cum vor arăta, tocmai pentru că apele par foarte tulburi. Atunci când ai, însă, un echipaj dedicat, întotdeauna cresc șansele să ajungi în portul dorit…

…Iar imposibilul devine posibil!

La fel cum susține sloganul Grupului Tomiflex.

Puteți vota pentru finaliștii concursului Romanian Transport Company of the Year 2022 scanând codul QR de mai jos:

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.