Podul peste Prut de la Ungheni, legătura rutieră pe patru benzi între România și Republica Moldova, în continuarea Autostrăzii Unirii (A8), a fost avizat de Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), astfel că licitația ar putea fi lansată în această primăvară, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Podul va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni-frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău- Ungheni-frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
- 261,20 m lungime pod nou peste Prut
- 1 km lungime totală traseu
- 8 m lățime parte carosabilă
- punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spații închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și camioanelor.
Proiectul mai include și realizarea unui tronson de autostradă cu 2×2 benzi de circulație cu lungimea de 0,5 km, care va asigura funcționalitatea independentă a podului până la finalizarea integrală a Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni (A8).
Valoarea investiției se ridică la 40 de milioane de euro, cu TVA, fiind finanțată din fonduri externe nerambursabile și bugetul de stat.