Mercedes-Benz a livrat către Blue River primul camion electric eActros, acesta urmând să deservească operațiunile retailerului Lidl România.
Achiziția a fost comună, Blue River și Lidl România. Nu este primul proiect al celor doi parteneri; alte două camioane electrice care fac parte din flota Blue River efectuează operațiuni de transport pentru Lidl.
Pas cu pas
Modelul eActros 400, ce a fost livrat la finalul lunii ianuarie, este parte a unui pachet integrat de servicii dedicate tranziției la electromobilitate, ce include consultanța specializată și soluții digitale inteligente. Legat de exploatarea sa, camionul electric va fi folosit pentru livrarea produselor, printre care se numără și produsele proaspete, precum fructele și legumele, către magazinele Lidl din București și împrejurimi, atât ziua, cât și noaptea, contribuind, astfel, la reducerea emisiilor de carbon și a poluării fonice.
Sustenabilitate detaliată
Camionul complet electric Mercedes-Benz eActros este sustenabil, avangardist, inovator și silențios, ideal pentru transportul mărfurilor în mediul urban, acolo unde este cu atât mai relevant obiectivul zero emisii. „Miezul” tehnologic al modelului eActros este sistemul de propulsie cu două motoare electrice integrate, alături de o transmisie cu două trepte. Ambele motoare asigură un confort impresionant la rulare și o dinamică excelentă a vehiculului. Datorită acționării electrice silențioase și fără emisii, camionul poate fi utilizat și pentru livrări pe timp de noapte, dar și pentru intrarea în interiorul orașelor cu interdicții pentru vehiculele diesel.
Camionul eActros livrat către Blue River este configurat cu șasiu pe trei axe și patru baterii litiu-ion, fiecare cu o capacitate instalată de circa 112 kWh. Aceasta înseamnă o capacitate totală a bateriei de aproximativ 448 kWh, ce permite parcurgerea unor distanțe de până la 400 km. Desigur, autonomia exactă poate varia în funcție de mai mulți factori precum topografia, comportamentul șoferului, temperatura exterioară, încărcătură și tipul de suprastructură.
Modulul eActros 400 achiziționat a fost carosat cu box frigorific Kiesling și agregat frigorific cu recorder de temperatură. Suprastructura beneficiază de scară de acces retractabilă și de un perete despărțitor COOL SLIDE, cu trei elemente de etanșare magnetică, a cărui poziție poate fi modificată prin glisarea pe șina de la nivelul acoperișului. Siguranța încărcăturii este asigurată de grinda de încărcare din aluminiu, cu inserții din oțel, ce permite o forță maximă de 1.000 daN, precum și de celelalte șine de fixare din oțel inoxidabil.
Pentru că Mercedes-Benz eActros este foarte silențios la drum, acesta a fost echipat cu un sistem extern de alertă acustică a vehiculelor (AVAS), inclus în configurația standard și în conformitate cu cerințele legale, ce avertizează utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii sau bicicliștii, cu privire la camionul electric aflat în proximitatea lor.
Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania: „Ne bucurăm că primul dintre cele trei camioane Mercedes-Benz eActros ajunse în România pentru a fi testate de partenerii noștri și-a croit atât de repede loc în operațiunile de transport ale firmei Blue River, pentru retailerul Lidl România. Pe această cale, le mulțumesc acestor companii pentru că și-au asumat rolul de pionieri în electromobilitate și sperăm că decizia lor va impulsiona și alți jucători din industrie. Ne dorim ca modelele cu propulsie alternativă din portofoliul Mercedes-Benz Trucks să ajungă la fel de repede în fruntea preferințelor transportatorilor din România precum cele convenționale, care și-au dovedit eficiența și fiabilitatea de-a lungul anilor. Totodată, avem încredere în performanțele camioanelor noastre electrice și suntem convinși că și clienții din România vor observa potențialul lor și vor adopta inovațiile sustenabile. Nu în ultimul rând, le promitem tuturor clienților noștri că, în calitate de producători, vom continua efortul de a lucra îndeaproape cu autoritățile avizate, pentru a obține un plan de măsuri care să faciliteze achiziția de vehicule ecologice și sustenabile.”
Funcționalități esențiale pentru șoferi
Protejarea mediului este un reper în dezvoltare și o țintă strategică pentru Blue River, iar testarea camioanelor ce se potrivesc filosofiei de business a companiei stă la baza alegerilor făcute. „eActros este unic, la nivel de concept, pentru că Mercedes-Benz Trucks a regândit întregul sistem de propulsie, în special axa electrificată, nu doar a înlocuit motorul diesel cu unul electric, asigurând, astfel, o eficiență energetică superioară. Iar acesta este, probabil, cel mai important argument pentru care am ales acest model.
Printre celelalte funcționalități apreciate se numără Multimedia Cockpit – bordul digital ce le oferă șoferilor foarte multe informații și funcții utile. Angajații noștri au apreciat și spațiul generos din cabină, având în vedere că vorbim despre un camion de distribuție. Un mare plus îl reprezintă sistemele de siguranță, prin senzorii de proximitate, care, împreună cu oglinzile MirrorCam, definesc o experiență de conducere relaxată, la volanul eActros. Dorim ca acest camion sa fie încă un pas important în proiectul nostru pentru dezvoltarea sustenabilă a transporturilor din România. Si nu vrem să ne oprim aici, pentru că ne-am propus ca acesta să fie doar primul eActros din flotă”, a declarat Alexandru Păun, general manager Blue River.
Blue River și sustenabilitatea în transportul de marfă
Beneficiind de o experiență de 22 de ani pe piața transporturilor, compania Blue River se definește ca lider în transportul sustenabil de marfă. De peste 5 ani, compania face progrese către un transport non-poluant, prin achiziția de camioane electrice sau alimentate cu CNG. Aceste eforturi susțin viziunea companiei de a contribui la un mediu înconjurător mai sănătos, alături de partenerii care împărtășesc aceleași valori de business.
Printre serviciile oferite de Blue River, se numără transportul de marfă intern și extern, cu o flotă formată din 150 de camioane proprii. Activitatea companiei se desfășoară preponderent pe plan extern, unde au fost bifate colaborări de succes cu mari companii de transport și logistică. Pe plan intern, compania activează cu aproximativ 35% din flota de transport, formată din camioane proprii și ale micilor operatori aflați în regim de subcontractare.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro