Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada a câștigat contractul pentru proiectarea și construirea magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca. Contractul poate fi semnat în 10 zile, dacă nu se depun contestații, a transmis Primăria Cluj-Napoca, în 28 februarie. Gullermak a câștigat și licitația pentru secțiunea II a Magistralei M6 până la Aeroportul Otopeni.
Asocierea condusă de constructorul Gulermak (Turcia) a depus o ofertă de 9,059 miliarde de lei, în timp ce valoarea estimată de Primărie a fost de 9,064 miliardede lei.
Magistrala de metrou din Cluj-Napoca va avea lungimea de 21,03 km, 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri/oră și sens (40 trenuri/oră și sens). Durata totală a contractului este de 96 de luni.
Finanțarea prin PNRR este de 1,5 miliarde lei (300 de milioane de euro), iar valoarea totală a contractului de finanțare semnat cu Ministerul Transporturilor este de 13 miliarde lei.
Traseul liniei de metrou ușor începe din zona nouă rezidențială din Florești. Primele trei stații deservesc zone de locuințe de densitate medie din Florești, iar apoi stațiile 4 și 5 deservesc zone multifuncționale într-o dinamică dezvoltare, desfășurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgență și respectiv centrul comercial Vivo. Stațiile 6, 7 și 8 deservesc cartierul Mănăștur (cea mai densă zonă de locuințe din oraș), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului, până la Piața Mărăști. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând și legătura cu calea ferată și viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deservește cartierele Gheorgheni și Sopor, unde este amplasat și Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepția racordului de tranziție de lângă depou.