Volvo Trucks a dezvoltat o gamă de camioane electrice de categorie grea, care sunt customizate pentru industria construcțiilor. Prin utilizarea camioanelor electrice, companiile pot, acum, să răspundă cererii în creștere pentru vehicule cu niveluri reduse de zgomot și cu emisii zero, pe și în jurul șantierelor de construcții.
Cererea de transporturi electrice în industria construcțiilor crește, zonele cu emisii zero în orașe și necesitatea ca firmele de transport să îndeplinească obiectivele de protecție a mediului reprezentând principalele forțe motoare.
Volvo Trucks a dezvoltat, astfel, camioane electrice de gamă grea care le permit clienților din segmentul construcțiilor să facă trecerea către un transport mai sustenabil. Camioanele convenționale cu șasiu unic și cu aplicații încorporate pentru o gamă largă de suprastructuri, cum ar fi basculante, mixere și macarale, sunt acum oferite și ca versiuni electrice.
„Camioanele de construcții parcurg, de obicei, distanțe scurte și operează în fluxuri repetitive, de exemplu, în livrarea materialelor de construcții către șantiere. Acest fapt le face foarte potrivite pentru electrificare. Camioanele noastre electrice pot fi personalizate pentru a îndeplini aceste misiuni de transport, ceea ce înseamnă că clienții din domeniul construcțiilor pot să primească același camion pe care îl folosesc azi, dar în versiune electrică. Acest lucru le conferă o manevrabilitate îmbunătățită, niveluri reduse de zgomot și emisii poluante zero,” explică Jessica Sandström, Global Product manager la Volvo Trucks.
Configurate pentru sarcină utilă crescută și productivitate
Noile camioane electrice sunt extrem de flexibile, datorită unei mari varietăți de cabine și de opțiuni de baterii și unei oferte cuprinzătoare de configurații de axe. Aceasta permite obținerea unei game mai largi de șasiuri și posibilitatea unui ampatament mai scurt, de 3.900 mm, care creează flexibilitatea de a personaliza camionul pentru o gamă largă de operațiuni de construcții.
Clienții pot opta pentru pachete de acumulatori de la 2 la 6 baterii, pentru a se potrivi cerințelor lor specifice de autonomie și sarcină utilă. Noile camioane rigide au o capacitate a bateriilor cuprinsă între 180 și 540 kWh.
„Atunci când este vorba despre capacitatea bateriilor, camionul poate fi configurat pentru a se potrivi operațiunii de transport și traseului. A nu avea mai multe baterii la bord decât sunt necesare înseamnă că sarcina utilă poate crește și, odată cu ea, și productivitatea,” comentează Jessica Sandström.
Trei opțiuni de PTO
Trei opțiuni de priză de putere, PTO, pe camioanele electrice facilitează montarea suprastructurilor electrice sau mecanice: ePTO electric, PTO pe transmisie și PTO electromecanic.
Atât soluția pe transmisie, cât și cea electromecanică oferă bune oportunități de a optimiza consumul de energie și de a preveni zgomotul excesiv.
Volvo Trucks este singurul producător global de camioane cu o gamă completă de camioane electrice deja în producția de serie. Target-ul companiei este ca jumătate din vânzările sale globale de camioane să fie electrice până cel târziu în 2030.
Camioane Volvo FM și FMX electrice cu aplicații încorporate din fabricație
Versiuni lansate pentru vânzare în decembrie 2022, producția de serie începând în martie 2023:
- Lanț cinematic: 490 kW
- Unitate de propulsie: 3 motoare electrice
- Baterii: 450-540 kWh, 5-6 baterii
- Cabină: Sleeper, High, X-High sleeper
- Ampatament: 4.300-6.700 mm
- Configurații axe: 4×2R, 6×2R, 6×4R, 8×2R, și 8×4R
- PTO: ePTO electric, PTO pe transmisie și PTO electromecanic
Lansate pentru vânzare în februarie 2023, producția de serie începând în mai 2023:
- Lanț cinematic: 330 kW
- Unitate de propulsie: 2 motoare electrice
- Baterii: 360 kWh, 4 baterii
- Cabină: de zi
- Ampatament: 3.900-6.700 mm
Lansate pentru vânzare în iunie 2023, producția de serie începând în septembrie 2023:
- Baterii: 180-270 kWh, 2-3 baterii
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro