Kuehne+Nagel, una dintre cele mai importante companii logistice și de transport la nivel mondial, a primit o primă livrare de 23 de vehicule electrice Renault Trucks, care vor fi utilizate în serviciile de transport în Franța.
Pentru a marca această ocazie, Xavier Léger, managing director pentru Logistica Rutieră la Kuehne+Nagel Franța, i-a urat bun venit lui Christophe Martin, managing director al Renault Trucks Franța, la sediul companiei de la Villefranche-sur-Saône, pentru ceremonia de livrare.
Pe calea spre un viitor mai sustenabil
Kuehne+Nagel și Renault Trucks s-au angajat să contribuie la îndeplinirea obiectivelor de neutralitate din punctul de vedere al emisiilor de carbon la nivel mondial, validate de către Targeturile Științifice (Science Based Targets – SBTi).
Kuehne+Nagel și-a anunțat, astfel, intenția de a crește numărul de vehicule electrice pe care le operează, pentru a-și îndeplini obiectivele de reducere a CO2 propuse pentru 2030. Acest pas pregătește compania pentru interzicerea celor mai poluante vehicule în orașele din Franța.
Xavier Léger, managing director pentru Logistica Rutieră la Kuehne+Nagel Franța, a explicat angajamentul Kuehne+Nagel pentru electrificarea flotei sale rutiere. „Avem o rețea extinsă de grupaje, de 56 de agenții în Franța, cu multe rute pe distanțe scurte și medii, care pot fi acoperite de către vehiculele electrice. Tranziția ecologică și energetică este o provocare care ne privește pe toți și suntem mândri, ca jucători majori în domeniul transporturilor, să ne jucăm rolul și să le permitem clienților să-și reducă emisiile generate de către transport.”
Deși există, încă, provocări tehnologice pentru realizarea tranziției către decarbonizarea transportului de lungă distanță, Kuehne+Nagel acționează și utilizează, deja, aproximativ 60 de camioane propulsate cu uleiuri vegetale hidrogenate (HVO). Aceste tehnologii de tranziție reduc deja emisiile de carbon provenite din transporturile rutiere cu până la 83%, conform Agenției Franceze pentru Mediu și Managementul Energiei (ADEME).
În ceea ce-l privește pe Renault Trucks, liderul în mobilitatea electrică din Franța,, producătorul s-a angajat în transformarea întregii sale afaceri și oferte, în particular prin electrificarea gamelor sale de vehicule. Producătorul își urmărește scopul de a atinge 50% din volumele sale de vânzări cu vehicule integral electrice, până în 2030. Începând din 2040, Renault Trucks va vinde numai vehicule independente de combustibilii fosili.
„Suntem mândri să sprijinim Kuehne+Nagel în tranziția sa energetică, întruchipată, astăzi, prin aceste 23 de vehicule Renault Trucks E-Tech D. În plus față de livrarea acestor vehicule, am lucrat în colaborare strânsă cu Kuehne+Nagel chiar de la primele sale intenții de a-și decarboniza flota: de la studierea și analizarea cerințelor, la monitorizarea implementării și a operării,” explică Christophe Martin, managing director al Renault Trucks Franța. „Prin introducerea acestor vehicule fabricate în Franța, Kuehne+Nagel va fi capabilă să își continue operațiunile cu aceeași autonomie și sarcină utilă și să acceseze centrele orașelor indiferent de restricțiile sau reglementările în vigoare, fără niciun fel de emisii directe de CO2 și fără poluare sonoră.”
O reducere anuală de 730 t de CO2
În configurația aleasă de către Kuehne+Nagel, cele 23 de camioane Renault Trucks E-Tech D de 16 t au o capacitate de încărcare de 18 sau 21 de paleți și sunt echipate cu cinci pachete de baterii de 66 kWh, pentru o autonomie de 235 km cu o singură încărcare, la sfârșitul vieții vehiculului.
Aceste camioane electrice, care vor fi repartizate către opt situri Kuehne+Nagel din Franța, vor parcurge, zilnic, în medie 180 km, permițându-i transportatorului să își reducă emisiile de CO2 cu 730 t/an. Pentru o siguranță crescută a șoferilor și a utilizatorilor infrastructurii rutiere, Kuehne+Nagel a ales să-și echipeze fiecare camion electric cu câte două camere de luat vederi și cu câte patru senzori.
Caracteristicile celor 23 de camioane
- Model: Renault Trucks E-Tech D
- GVW: 16 t
- Masă tehnică: 16,7 t
- Sarcină utilă:
– furgon cu oblon ridicător, cu capacitate de 18 paleți: 5.880 kg
– furgon cu oblon ridicător, cu capacitate de 21 paleți: 5.560 kg
- Ampatament:
– furgon cu oblon ridicător, cu capacitate de 18 paleți: 5.300 mm
– furgon cu oblon ridicător, cu capacitate de 21 paleți: 5.600 mm
- Motor electric cu putere maximă de 185 kW (putere continuă 130 kW)
- Cuplu maxim motor electric: 425 Nm
- Cutie de viteze cu două trepte
- Stocarea energiei: baterii litiu-ion 5 x 66kWh = 330 kWh.
- Încărcător de bord 22 kW (AC); compatibilitate încărcare rapidă 150 kW (DC)
- Autonomie reală: 235 km (garantată la sfârșitul vieții bateriilor)
Despre Kuehne+Nagel
Cu peste 80.000 de angajați în cadrul a aproximativ 1.300 de locații din peste 100 de țări, grupul Kuehne+Nagel este una dintre cele mai mari companii logistice din lume. Are o poziție puternică pe piață în Logistică Maritimă, Logistică Aeriană, Contract Logistics și Logistică Rutieră, cu o concentrare clară asupra soluțiilor logistice integrate.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro